خسارت ۱۱ هزار میلیاردی سرما به کشاورزان در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: خسارت ناشی از افت دما در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل فروردین ماه امسال در این شهرستان حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. 

 
ذبیح‌الله سیروسی گفت: به دنبال وقوع پدیده جوی کاهش دما ۵۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد با برآورد ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال خسارت دیده است. 
 
به نقل از جهادکشاورزی شیراز، سیروسی گفت: مزارع خسارت دیده شامل محصول گندم، جو، سیب زمینی، پیاز، یونجه، کلزا، گلرنگ و برخی از سبزیجات بوده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به ۷۴۴۸ هکتار از باغ های انگور، بادام و آلوی شهرستان شیراز از سرمازدگی آسیب دیده است، اظهار کرد: با توجه به آسیب ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی باغ ها میزان ریالی خسارت ها هزار و ۶۵۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی متعهد به جبران خسارت مزارع و باغ های خسارت دیده تحت پوشش خود است.
 
سیروسی گفت: متاسفانه به دلیل رغبت کم بهره برداران به خرید پوشش بیمه ای تنها اندکی بیش از ۳۲۰۰ هکتار از مزارع تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.
 
این مقام مسئول افزود: در نشستی با مسئول محترم صندوق بیمه کشاورزی شهرستان شیراز مقرر شد کارشناسان بیمه با همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی مراکز نسبت به برآورد خسارت مناطق تحت پوشش خود اقدام کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
265 کلیک ها  شنبه, 27 فروردين 1401 09:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا