• برای اولین بار در فارس:

تولید محصول استاندارد زعفران توسط بانوان مرودشتی در فارس

بانوان اعضای صندوق اعتبارات خرد در مرودشت محصول استاندارد زعفران تولید کردند. 

به گزارش راستین آنلاین مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از دریافت "پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها" در محصول زعفران توسط اعضا صندوق اعتبارت خرد زنان روستایی در مرودشت خبرداد.
راضیه اسلام مهربا بیان اینکه واحد مذکور دارای مجوز مشاغل خانگی برای تولید زعفران و در روستای فتوح آباد از توابع این شهرستان است، اظهار کرد: این مزرعه در سطح دو هزار مترمربع است که توسط یک نفر مجری و 30 نفر فراگیر مدیریت می شود. 
او گفت: مطابق ضوابط، اين مزرعه در طول دوره کشت تا برداشت سه مرحله توسط کارشناسان فنی شركتهاي بازرسي مورد تاييد اداره كل استاندارد، مورد بازرسي قرار گرفته و از آنها نمونه برداري شده است. 
به گفته اسلام مهر، تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری ها در این مزرعه بر اساس استاندارد های موجود و با نظارت مدیر کنترل کیفی و کارشناسان فنی از زمان قبل از کشت تا زمان برداشت انجام شده است.
اسلام مهر تصریح کرد: طرح تولید محصول استاندارد درمرودشت از سال 1397با تولید محصول استاندارد گوجه گیلاسی در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی آغاز شد و در ادامه طرح، تولید محصول استاندارد زعفران توسط اعضا صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سال 1398 به اجرا درآمد که منجر به تولید زعفران استاندارد و دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در این محصول شدند.
وی خاطر نشان کرد: به منظور دریافت گواهی محصول استاندارد مجری طرح بایستی نکاتی از قبیل مدیریت تلفیقی، کاهش مصرف نهاده های شیمیایی و افزایش مصرف مواد آلی و زیستی را در دستور کار قرار دهد.  
مسئول ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات در کشور و باقی ماندن این ترکیبات در محصولات سبب شده است تا افزایش سلامت جامعه با اولویت قرار دادن تولید محصولات استاندارد و همچنین محصولات ارگانیک در اولویت قرارگیرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
353 کلیک ها  چهارشنبه, 03 دی 1399 14:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا