دو خلبان شهید با ایثارگری از بروز یک فاجعه پیشگیری کردند

دو خلبان شهید با ایثارگری از بروز یک فاجعه پیشگیری کردند
   
دو خلبان شهید با ایثارگری از بروز یک فاجعه پیشگیری کردند |||| ||||

مدرس پرواز و خلبان پیشکسوت شیرازی با تجلیل از ایثارگری خلبانان شهید گفت: ازخودگذشتگی و ایثارگری دو خلبان شهید در هدایت هواپیمای آسیب دیده و برخورد آن با منطقه کم خطر موجب گردید که از بروز یک فاجعه انسانی پیشگیری شود.

به گزارش راستین آنلاین و به نقل از ایرنا،محمد رضا روشن در حاشیه همایش آموزش های هوانوردی در شیراز اظهار کرد: جامعه ما و مراکز آموزشی خلبانی و صنعت هوانوردی به وجود چنین ایثارگرانی بر خود می بالد  وافتخار می کند.
این خلبان پیشکسوت شیرازی ادامه داد: وجود روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی در مدافعان این مرز و بوم و حفاظت و حراست از آسمان میهن اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی با آموزه های برجای مانده از دوران دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه چنین ایثارگری هایی یک نیاز و ضرورت برای خلبانان جوان و مدافعان آسمان میهن اسلامی به شمار می‌رود، گفت: موضوع از خودگذشتگی ایثارگری که این دو خلبان شهید از خود نشان دادند چیزی است که باید در کنار مهارت ها و تکنیک های خلبانی و صنعت هوانوردی به خلبانان جوان و علاقه‌مندان به دانش هوانوردی بیش از پیش آموزش داده شود این دو خلبان شهید بزرگترین درس مهارت ایثارگری و ازخودگذشتگی را به ما دادند.
روشن افزود: کاری که خلبانان شهید انجام دادند شاید برای بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاه های معتبر و بین المللی و درس های کلاسیک در صنعت هوانوردی جهان قابل درک و قابل فهم نباشد اما ما این موضوع را نیک می دانیم که خلبانان شهید بین دو گزینه نجات جان خود به پیشگیری از بروز یک فاجعه بزرگ با خدا معامله کردند و فرهنگ ایثار و شهادت را که از مکتب امام حسین علیه السلام آموخته بودند و در یک لحظه آن را به کار گرفتند.
این مدرس پرواز عنوان کرد: آنها شاید به راحتی می‌توانستند صندلی خود را از هواپیما خروج دهند و جان خود را نجات بخشند اما مرور فیلمهای حادثه سقوط نشان می‌دهد که در این صورت ما شاهد بروز یک فاجعه بزرگ انسانی بودیم و جان ده ها نفر به خطر می افتاد.
انتهای پیام /  علیرضا صمدی
425 کلیک ها  دوشنبه, 23 اسفند 1400 10:32
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا