نگاه به تولید کننده اصلی صنعت ارتباطات در کشور باید متحول شود

  مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهارداشت: توجه به تولیدکنندگان اصلی صنعت پیشران آی سی تی، یک ضرورت است و در این راستا نگاه تصمیم گیران به شرکت مخابرات ایران به عنوان زیرساخت اصلی ارتباطات کشور باید متحول شود.

راستین انلاین : مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درنشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات در شرکت مخابرات ایران ، که امروز یکشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱، با حضور رییس و اعضای هیات مدیره شرکت، معاونین ستادی و مدیران مخابرات مناطق سراسر کشور برگزار شد، گفت: مجموعه مخابرات در حال حاضر به دنبال تحول است و نشانه این تحول در گزارش های ارایه شده مدیران مناطق و معاونان شرکت کاملا مشخص است.

وی با تشریح گزارش ۶ماهه سال ۱۴۰۱مخابرات ایران گفت: با توجه به نامگذاری سال در حوزه دانش بنیان و اهمیت آن در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، می توان گفت هنوز اقدام مهمی از سوی مقامات سیاستگذار در عرصه زیرساختی انجام نشده است.

مهندس سلطانی ضمن تشریح حمایت دولت سیزدهم در بخش های مختلف از صنعت ارتباطات گفت: متاسفانه در دولت های پیشین این نگاه حمایتی دیده نشد که ضربه های بسیاری به صنعت زیرساختی مخابرات وارد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ایجاد ارزش افزوده در حوزه مدیریت دارایی ها و سرمایه ها را در دو حوزه اخذ پروانه و تغییر کاربری املاک مورد نظر توضیح داد و گفت: ارایه طرح افزایش سرمایه شرکت و اخذ مصوبات اولیه هیئت مدیره و ساماندهی اماکن رفاهی گردشگری ذیل شرکت سرایه گذاری از جمله اقدامات اصلی در بخش مدیریت دارایی ها و سرمایه ها بوده است.

مهندس سلطانی گفت: تاسیس شرکت بازرگانی داخلی وخارجی با هدف صرفه جویی در تجهیزات و خرید ، انجام شده است.

وی در توضیح فعالیت های حوزه مالی شرکت، گفت: ایجاد سیستم مکانیزه وجوه مربوط از جمله اقدامات مهم شرکت است.

مهندس سلطانی همکاری تجاری با همراه اول برای آغاز حرکت به سمت FMC و راه اندازی وای فای عمومی در ۸ استان را از اقدامات مهم شرکت در بخش تجاری عنوان کرد.
وی گفت: افزایش ۲۸درصدی درآمد، بهترین افزایش درآمد علی رغم تمام مشکلات پس از خصوصی سازی ست که بدون در نظرگرفتن مصوبه حداقل نگهداری و صرفا با افزایش بهره وری و اتخاذ سیستم های تجاری با ارزش افزوده در کل کشور حاصل شده است.
.
وی افزود: در حوزه امنیت، ارزیابی و ممیزی سامانه های مخابرات از نظر کنترل دسترسی و ارتقای ارزیابی امنیتی بیش از ۱۶۵ سامانه مشغول به کار در شرکت از بعد کمی و کیفی، از فعالیت های مهم بخش امنیت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ساماندهی ومدیریت ترافیک در حوزه صوت بین الملل باعث افزایش درآمد وجلوگیری از ضرر مخابرات در این حوزه شده است.

مهندس سلطانی همچنین در حوزه سرمایه انسانی ، به ابلاغ ساختار سازمانی مصوب هیئت مدیره به مناطق و حذف ۱۲هزار پست سازمانی در راستای چابک سازی و اضافه نمودن پژوهش ونوآوری به وظایف مرکز آموزش و راه اندازی شورای عالی پژوهش وگروه های پژوهشی به عنوان اقدامات مهم این بخش اشاره کرد.

وی افزود: کاهش هزینه هزار و صد میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ از محل بازنشسته شدن ۲ هزار نفر نیز از جمله اقدامات این بخش بوده است.
مهندس سلطانی گفت: در ۶ ماهه اول سال، در حدود۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه شبکه سرمایه گذاری شده است و علاوه بر آن از محل منابع انسانی طرح نجما، مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان قابل تحقق و دستیابی ست.

وی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات ، تسریع توسعه و ارتقا سامانه ی بیلینگ تجاری ، مدیریت سوییچ های مخابراتی پنجره واحد ارائه خدمات به مشتریان سامانه مخابرات من با مراجعه ۱۴ میلیون مشترک به صورت ماهانه و طراحی سکوی پیام رسانی سازمانی “رایکا” به عنوان پیام رسان داخلی شرکت از فعالیت های مهم این بخش است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با تشریح چالش جدی صنعت ارتباطات گفت: ارزیابی جدول تطبیق در آمد تلفن ثابت با شاخص های تورمی نشانگر و زیان های وارد شده به مخابرات در ۱۲ سال گذشته، لزوم توجه حداکثری نهادهای قانونگذاری و تصمیم گیر به توسعه مخابرات را نشان می دهد.

وی در مورد شائبه اینکه «مخابرات در صورتحساب های تلفیقی خود سودده است و نیاز به تغییر تعرفه یا حداقل نگهداری ندارد،» گفت: هم اکنون در حوزه ارتباطات سیار درآمد در حال رسیدن به نقطه زیان دهی است و تببین واقعی این مسایل نیاز به آگاهی بخشی توسط مدیران مناطق دارد تا مفهوم “سود واقعی و سود اقتصادی” کاملا برای افراد تصمیم گیر و قانون گذار حوزه ارتباطات مشخص شود.

انتهای پیام /  108
134 کلیک ها  دوشنبه, 30 آبان 1401 11:20
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا