لزوم منطقی شدن و عادلانه شدن تعرفه های مخابرات

لزوم منطقی شدن و عادلانه شدن تعرفه های مخابرات
   
لزوم منطقی شدن و عادلانه شدن تعرفه های مخابرات |||| ||||

مدیر مخابرات منطقه فارس  با اشاره به لزوم منطقی شدن و عادلانه شدن تعرفه های مخابرات، گفت: به محض اینکه مشکلات مالی حذف شود توسعه مخابراتی رونق بیشتر پیدا می کند.

به گزارش راستین آنلاین فرشید ایزدی  امروز (سه شنبه 29 اسفند) با اشاره به لزوم منطقی شدن و عادلانه شدن تعرفه های مخابرات، گفت: سه محور در این رابطه وجود دارد، نیروی انسانی، شبکه و مخابرات و همچنین توسعه است.

مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به اینکه پرداخت به موقع حقوق پرسنل و بیمه و مالیات در اولویت است و در ماه گذشته به خاطر اینکه درآمد کفاف نمی داد، اضافه کرد: برای پرسنل رسمی در ابتدای ماه 50 درصد حقوق واریز کردیم که این مشکل در کل کشور بود و بعد از 15 روز مابقی واریز شد.

وی با اشاره به اینکه این نشان دهنده مشکلی است که ماه ها و سال ها وجود داشته که به اینجا رسیده است، افزود: عدم تطابق تعرفه های مخابراتی بر مشکلات این شرکت افزوده چرا که 12 سال است تعرفه ها تغییر نکرده است و هم کدی هم باعث کاهش درآمد شد.

ایزدی با اشاره به اینکه طبیعی است که حقوق افزایش پیدا می کند و حق طبیعی پرسنل است، تاکید کرد: بیمه پرسنل با مشکل مواجه شده است و چند ماه است که بیمه آنان پرداخت نشده است و این موارد نتیجه سیاست سرکوب تعرفه است و حتی موضوعی که باعث ایجاد مطالبات بازنشستگان شده هم همین تعرفه های گذشته است.

ایزدی با اشاره به اینکه مخابرات در تمام استان های کشور زیانده است که این زیاندهی به اندازه حجم و وسعت آن استان بوده، گفت: تامین امکانات رفاهی دچار مشکل شده است و مطالبات پیمانکاران هم زیاد شده است و از مخابرات طلب دارند و برخی اوقات در مناقصه های جدید شرکت نمی کنند و این عدم شرکت باعث شده پروژه های مختلف کامل به اجرا نرسد در طرح USO پیمانکاران 20 میلیارد تومان از مخابرات طلب دارند.

وی با اشاره به اینکه سالهاست مخابرات نیرو نتوانسته جذب کند و جایگزین بازنشستگان نیرو نگرفته ایم، افزود: وقتی پرسنلی بیمه اش تمدید نشده باشد، چطور می توان توقع داشت که کار را به خوبی انجام دهد.

ایزدی با یادآوری این مطلب که در بحث تولید و اشتغال توسعه کاهش پیدا کرده است خرید ها هم کاهش یافته است، اظهار کرد: وقتی ما خرید نکنیم آن شرکت ها هم دچار مشکل می شوند، پیش از این ITI و ITMC کل کشور را پشتیبانی می کرد و به آنان خدمات ارائه می کرد اما با توجه به اینکه مخابرات از آنان خرید ندارد، این شرکت ها هم به مشکل برخورد کرده اند.

مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به اینکه بسیاری از همکاران ما از مخابرات خارج شدند و به سایر شرکت ها جذب شدند و برخی ها هم مهاجرت کردند و جذب کشورهای دیگر شده اند، افزود: این مشکلات تمام خانواده IT را تحت الشعاع قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث شبکه هم توسعه مثل سابق نیست اما توسعه در اندازه توان انجام شده است، بسیاری از نقاط درخواست تلفن ثابت داده اند ولی نمی توانیم انجام دهیم، تاکید کرد: نگهداری و توسعه هزینه بردار است و با این پول های اندک توسعه ما دچار مشکل جدی شده است چرا که در اپراتورهای جهانی بین 16 تا 20 درصد درآمد را صرف توسعه و 10 درصد برای تجهیزات یدکی می شود اما این درآمد کفاف حقوق نمی دهد که بخواهیم هزینه پیشتیبانی کنار بگذاریم و درآمد آنقدر کم است که حتی 30 درصد آن هم برای توسعه نمی توان در نظر گرفت.

ایزدی با اشاره به اینکه هزینه مخابرات ایران معادل هزینه های سایر کشورهاست و وقتی نرخ ارز افزایش پیدا کند، تجهیزات هم نرخشان چندین برابر می شود و هزینه ما دلاری و درآمد ریالی است، اضافه کرد: سه مرحله وجود دارد که ابتدا شبکه ADSL فعال می شود سپس باید ارتقا پیدا کند و در نهایت باید تکنولوژی به VDSL و یا FTTH تغییر کند و تنها شرکتی که در روستاها فعالیت می کند شرکت مخابرات است و وقتی پول نباشد نمی تواند تغییر انجام داد.

وی با اشاره به اینکه تعرفه باید عادلانه شود و اگر سال پیش تعرفه تغییر کرده بود به جای آنکه از ابتدای سال 585 واحد FTTH را راه اندازی کرده بودیم، پنج برابر شده بود، تاکید کرد: در فارس نزدیک به هشت هزار مشترک FTTH داریم که در 12 شهرستان هستند و وزیر ارتباطات دوره سیزدهم قول 20 میلیون پورت FTTH را داده بود که اگر پول نباشد احتمال عدم تحقق آن وجود داشته باشد.

مدیر مخابرات منطفه فارس با اشاره به اینکه تمامی کابل های مسی باید به فیبرنوری تغییر کند که در نهایت به FTTH تبدیل می شود، افزود: اگر پول باشد می توانیم سرویس های بهتری ارائه کنیم و تمام شرکت ها و بانک ها از زیرساخت مخابرات استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه برای رشد تمامی زیرساخت ها باید شبکه مخابرات را تقویت کنیم، اضافه کرد: جدولی در شورای عالی رقابت طراحی شده است و هزینه به زودی اعلام می شود.

ایزدی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما اینست که تعرفه 12 سال است تغییر نداشته است و به مرزی رسیده است که احتمال مرگ شرکت وجود دارد، افزود: مخابرات مناطق چندین محل درآمد دارند که اینترنت، ارائه خدمات به سایر اپراتورهاست و تامین خطوط تلفن ثابت است و میانگین ایجاد هر خط تلفن ثابت 6 تا 6 هزار و 500 تومان است و 16 تا 17 هزار تومان هزینه نگهداری آن خط است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکین اینترنت «2020» مخابرات کمتر از 200 هزار مورد است این بخش کوچکی محسوب می شود، افزود: یک و نیم میلیون مشترک فعال داریم و 2 میلیون شماره داریم.

ایزدی در مورد اینترنت های اپراتورها هم گفت: اپراتورهای تعرفه تشویقی را نتوانستند تامین کنند، اضافه کرد: سود آنچنانی در بحث ADSL وجود ندارد و درصدی برای هر رانژه گرفته می شود و به ازای هر رانژه 12 هزار تومان قبلا دریافت می شد که اکنون به 60 هزار تومان رسیده است که همان هم به اندازه سیمی که مصرف می کنیم، نمی شود.

وی با اشاره به اینکه پول برقی که ما برای رک سایر شرکت ها پرداخت می کنیم خیلی کمتر از یکصد هزار تومانی است که برای هر مترمربع رک از آنان گرفته می شود و هزینه برق و خنک کننده رک هم باید مخابرات بپردازد، اظهار کرد: با توجه به این همه مشکلات، در بحث تلفن ثابت از ابتدای سال تاکنون 11 هزار و 317 تلفن ثابت راه اندازی شده است و 149 کیلومتر فیبرنوری کشیده است و 16 هزار و 968 مورد ADSL، 576 مورد VDSL و 585 مورد FTTH راه اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه فارس با یادآوری این مطلب که دربحث توسعه بیکار نبودیم که اگر افزایش تعرفه شکل گرفته بود می توانستیم بهتر فعالیت کنیم، افزود: 25 سایت جدید در شیراز و صدرا راه اندازی کردیم که پنج مورد در صدرا بوده است و 50 سایت هم در شیراز به 4G ارتقا یافت و به محض اینکه مشکلات مالی حذف شود توسعه مخابراتی رونق بیشتر پیدا می کند.

ایزدی با اشاره به اینکه برای هر خط تلفن ثابت 6 و نیم میلیون تومان هزینه دایر کردن می شود که 200 هزار تومان فروش می کنیم، اضافه کرد: بستر رقابت وجود دارد اما هیچ شرکتی به خاطر زیانده بودن به بحث ایجاد حط تلفن ثابت ورود نمی کند و با افزایش تعرفه بخشی از مشکلات شرکت مخابرات کاهش می یابد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
298 کلیک ها  سه شنبه, 29 شهریور 1401 16:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا