جدال کافه بازار و مایکت، جدالی بی‌پایان

جدال کافه بازار و مایکت
جدال کافه بازار و مایکت  
جدال کافه بازار و مایکت، جدالی بی‌پایان جدال کافه بازار و مایکت|||| ||||

جدال توئیتری کافه بازار و مایکت، دو پلتفرم ارائه دهنده اپلیکیشن بر سر آپدیت فیک اپلیکیشن‌ها این روزها این دو رقیب را در مقابل هم قرار داده است و باعث جنجالی توئیتری برای این دو کسب و کار شده که نشان می‌دهد جدالی بی‌پایان در راه است.

 

به گزارش راستین آنلاین، دو اپ استور کافه بازار و مایکت که کاربران بسیاری دارند و اپلیکیشن‌های خارجی و ایرانی را تحت پوشش خود دارند در یک اتفاقی نادر در بازار ایران، با توییت‌هایی به یکدیگر حمله کرده و همدیگر را متهم می‌کنند. این در حالی است که این مساله شاید به از دیدگاه کاربران به ضرر هر دو این پلتفرم‌ها منجر شود. زیرا با این وضعیت ممکن است پیش از گذشته کاربران را به خود بدبین کنند. در حال حاضر با اینکه کاربران زیادی از این دو اپ استور استفاده می‌کنند، اما همچنان بسیاری از کاربران اندروید ترجیح می‌دهند به دلایل امنیتی از گوگل استور اپ‌های خود را دریافت کنند. 

کافه بازار شروع کننده جدال توئیتری

کافه بازار در صفحه رسمی خود در توییتر، توییتی منتشرکرد که به طور جدی مایکت را متهم به غیر واقعی بودن به‌روزرسانی‌هایش می‌کند. این اپ استور در توییت خود نوشت: 

بازار «به‌روزرسانی‌» غیرواقعی مایکت را برای برخی بازی‌ها و برنامه‌هایی که کاربران قبلا از بازار دانلود کرده‌اند را بررسی دقیق کرده و وقوع این اقدام توسط مایکت را تایید می‌کند و ادله فنی و غیر فنی لازم در این زمینه را در اختیار دارد. حق بازار برای اقدام قضایی در این رابطه محفوظ است.

این توئیت کافه بازار در حالی منتشر شده است که هنوز مدارکی که در این توئیت به آن اشاره شده از سوی کافه بازار منتشر نشده است و همین مساله بر آتش این ماجرا دامن زده است.

اما مایکت نیز در این خصوص ساکت ننشست و در توییتی جواب کافه بازار را داد. اکانت رسمی مایکت در توئیتر نوشت:

مایکت در یک کمپین مارکتینگ به کاربر خودش پیشنهاد تخفیف، اون هم از سهم درآمدی خودش میده. این موضوع برای شما ناراحت کننده است؟

ورود مدیرعام مایکت به جدال توئیتری

از این جدل توئیتری، پایان کار نبود و پای مدیرعاملان این دو اپ استور نیز به این جنگ کشیده شد. وحید رحیمیان در یک واکنش شاید به گفت احساسی اپ استور کافه بازار را یک ویروس دانست و نوشت:

راستی کافه بازار عزیز

کنار ساختن کلیپ تقلبی و دروغ‌پراکنی در جهت تخریب رقیب، اگر احیانا فرصتی دست داد روی محصولت هم کار کن تا شاید گوشی‌ها ویروس تشخیصت ندهند.

 

رحیمیان بعد از این اظهار نظر، بخاطر استفاده از کلمه ویروس برای کافه بازار عذرخواهی کرد اما کافه بازار را برنامه‌ای معرفی کرد که مصرف باطری موبایل را افزایش می‌دهد. او در توییت بعدی خود نوشت:

اگرچه تعریف یکسانی از واژه ویروس پیدا نکردم، استفاده‌ از این واژه برای برنامه کافه‌بازار، تعبیر دقیقی نبود. از تذکر دوستان تشکر می‌کنم، و از این بابت عذرخواهی میکنم. دقیق ش این هست: برنامه کافه بازار، به دلیل مصرف بیش از حد باتری در پس‌زمینه، با اخطار گوشی مواجه می‌شود.

ورود موسس کافه بازار به جدال توئیتری

پس از ادعای مطرح شده توسط مدیرعامل مایکت مبنی بر ویروسی بودن کافه‌بازار، حسام آرمندهی موسس بازار در توییتر به این موضوع واکنش نشان داد و گفت مدیرعامل مایکت نه تنها به‌روزرسانی‌های غیر ضروری را قبول ندارد و آن را یک کمپین معرفی کرده‌اند، بلکه خود را در سطح موبایل فروش‌های کلاهبرداری که پکیج نصب اپ به خریدار گوشی می‌فروشند، پایین برده است. آرمندهی نوشت رحیمیان با انتشار اسکرین شات مصرف باتریِ اپلیکیشن بازار، استدلال کرده که این پلتفرم ویروسی است! آرمندهی ادامه داد: مثل وحید نشیم.

پس از عذرخواهی رحیمیان که پیشتر به آن اشاره کردیم، آرمندهی در توییت جدیدی نوشت: «امیدوارم به زودی از کاربران که خسارت اصلی را متحمل شدن و هزاران گیگ برنامه با عنوان جعلی «به‌روزرسانی» دانلود کردند هم عذرخواهی کنید. صرفاً با انگیزه اینکه درگاه پرداخت مایکت در برنامه کاربر جایگزین شود. میلیاردها تومان خسارت مالی و مهمتر عمری که جایگزین نمی‌شود.»

جدال بی‌پایان؛ مایکت: بازار انحصارگر است؛ بازار: مایکت به اعتماد کاربر ضربه زده است

در تازه ترین خبر در مورد این موضوع، مدیرعامل مایکت و مدیر محصول کافه‌بازار مصاحبه‌ای با پیوست انجام داده‌اند. تقابل توییتری اکنون به فضای رسانه کشیده شده و ظاهرا این ماجرا کماکان خاتمه نیافته است. مایکت می‌گوید بازار انحصارطلبی می‌کند و از پیشرفت مایکت خشنود نیست؛ بازار نیز این اقدام مایکت (به‌روز‌رسانی غیر ضروری) را ضربه به اعتماد کاربر توصیف می‌کند.

مدیرعامل مایکت، کافه‌بازار را به انحصارطلبی متهم کرد و گفت: کافه‌بازار سال‌هاست با انحصارطلبی سعی کرده هم کاربر و هم توسعه‌دهنده را از آپشن‌ها محروم کند و حالا که احساس می‌کند مایکت در حال پیشرفت سریع‌تری است به هر روشی متوسل می‌شود؛‌ بعضی از روش‌ها پشت پرده است و بعضی جلوی پرده.

محمد تکلو، مدیر محصول کافه‌بازار نیز گفت مایکت بدون به‌روزرسانی حجم ترافیک اینترنت کاربر را هدر داده است. تکلو استفاده از لفظ “به‌روزرسانی” از سوی مایکت را اشتباه توصیف کرد و این کار را به ضرر اکوسیستم خواند. تکلو به پیوست گفت: طی چند روز اخیر بازخوردهای زیادی از کاربران و توسعه‌دهندگان دریافت کردیم که چرا به‌روزرسانی‌هایی از سوی مایکت ارایه می‌شود که کافه‌بازار آنها را ندارد. او ادامه داد: در بررسی‌های‌مان متوجه شدیم در صورت به‌روزرسانی اپلکیشن‌های با پرداخت درون‌برنامه‌ای از کافه‌بازار و گوگل‌پلی، مایکت روی همان ورژن‌کد اعلام به‌روزرسانی می‌کند. سپس دیدیم که مایکت تکذیب کرد و گویا در همان لحظات اولیه این قابلیت را غیرفعال کرد تا کاربران نتوانند این مسأله را بررسی کنند اما مستندات خوبی از این ماجرا فراهم کرده بودیم.

تکلو اضافه کرد: اول مایکت تکذیب کرد و چند ساعت بعد مدعی شد که این یک کمپین بوده که در آن به کاربر تخفیف می‌دادند. سوال کاربران و توسعه دهندگان اینجاست که اگر کمپین بوده پس چرا تکذیب کردید؟ چطور کمپینی برگزار می‌شود که به‌ضرر کاربر تمام می‌شود؟ مسأله وجود رقابت در یک بازار این است که رقبا علاوه بر اینکه تلاش می‌کنند بهترین محصول خود را ارائه دهند، حواس‌شان است که رقیبِ دیگر دست از پا خطا نکند.

او افزود: یک سری کارها اعتماد کاربر را به همه پلتفرم‌هایی که در این اکوسیستم حضور دارند از بین می‌برد.

 

 

انتهای پیام /  علیرضا لرک
677 کلیک ها  چهارشنبه, 14 ارديبهشت 1401 16:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا