مخابرات فارس یکصد میلیارد تومان از مشترکین مطالبه دارد

مخابرات فارس یکصد میلیارد تومان از مشترکین مطالبه دارد
   
مخابرات فارس یکصد میلیارد تومان از مشترکین مطالبه دارد |||| ||||

مدیر مخابرات فارس گفت: مخابرات فارس یکصد میلیارد تومان از مشترکین مطالبه دارد که به عنوان بدون وصل آن را می شناسیم و برخی مردم تا تلفن شان یک طرفه نشود اقدام به پرداخت نمی کنند.

به گزارش راستین آنلاین فرشید ایزدی»، امروز (چهارشنبه 24 فروردین) در جلسه مدیران پاسخگو که در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: پروژه مدیران پاسخگو یک اتفاق پسندیده است و اطلاع رسانی باعث تسهیل در کارها می شود. 

مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به اینکه هدف شرکت مخابرات، خدمت رسانی است و با تمام توان علی رغم همه کمبودها، فعالیت می کنیم، تاکید کرد: سال گذشته تجهیزات 26 هزار و 800 شماره تلفن ثابت به فارس آمد و 33 هزار و 938 شماره تلفن ثابت جدید در فارس دایر شد و در مجموع یک میلیون و 580 هزار شماره تلفن ثابت در فارس وجود دارد.

  وی با اشاره به اینکه 271 کیلومتر فیبرنوری برون شهری در فارس کشیده شده است، اظهار کرد: بخش عمده آن فیبرنوری تحت عنوان پروژه USO به صورت پروژه اجباری توسط دولت انجام شده است و نقاطی انتخاب شده است که بیشترین پوشش و کمترین امکانات را داشته باشند و در روستاها وزارت ارتباطات دست به کار شده است و در قالب USO دولت فعالیت می کند و در مجموع توسعه خدمات اجباری شامل روستاها می شود. 

ایزدی با اشاره به اینکه بحث باند پهن به سه دسته تقسیم می شود که  و ADSL ،VDSL FTTH  است، اضافه کرد: ADSL و VDSL شبیه به هم هستند و FTTH یک پروژه متفاوت است و از طریق فیبرنوری وارد منزل مشترک می شود و در حال حاضر می توانیم 24 هزار و 576 مشترک FTTH را فعال کنیم و اکنون هفت هزار و 260 مشترک فعال آن وجود دارد و از این تعداد 2 هزار و 389 سال گذشته دایر شده است. 

وی از کسب رتبه چهارم مخابرات فارس در میان استان های کشور خبر داد و گفت: تعهدات نسبت به وزن استان ها متفاوت است و بر این اساس فارس به رتبه چهارم رسیده است. 

ایزدی گفت: پهنای باند و سرعت در VDSL بیشتر از ADSL است و هشت هزار مشترک می توانیم داشته باشیم که اکنون پنج هزار مشترک مشغول به استفاده از VDSL هستند و سال گذشته این نوع اینترنت برای یک هزار و 773 مشترک راه اندازی شده است و در حال برگردان از ADSL به VDSL هستیم.  وی با اشاره به اینکه در مورد ارائه VDSL و FTTH هم در یک مرکز شاید یک کافو تنها ارتقا یافته باشد و مشترک باید در آن کافو باشد که بتواند از آن استفاده کند، افزود: تعداد 449 هزار پورت ADSL در فارس وجود دارد که 242 هزار مشترک مشغول به استفاده از این نوع هستند و در سال گذشته برای 47 هزار و 40 مورد مشترک اینترنت ADSL دایر شد و پروژه عظیم 20 میلیون پورت پرسرعت از طرف دولت ارائه شده است  و به مخابرات و اپراتور ابلاغ شده است و پنج میلیون پورت آن ارائه شده است که در فاز اول این تعداد انجام می شود. 

مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به اینکه در کل فارس یک هزار و 845 سایت «همراه اول» وجود دارد که این تعداد 577 در شیراز و یک هزار و 288 در شهرستان های فارس قرار دارد و در سال گذشته 71 سایت جدید به این رقم اضافه شده است، افزود: از سایت های موجود هم 243 سایت هم در سال گذشته ارتقا یافتند و این سایت ها در 2 بخش فاز هشت و USO هم دیده می شود و دولت به نقاط مختلف روستایی هم توجه کرده است. 

وی در پاسخ به سئوالی در مورد سامانه خرابی تلفن هم گفت: سامانه 117 این سامانه به صورت خودکار است و تمام تماس ها ضبط و کد رهگیری ارائه می شود و برخی نقاط به دلیل سرقت منابع افراد دریافت جواب نمی گیرند و به دلیل زیاد شدن سرقت و تامین ملزومات این تاخیر در راه اندازی وجود دارد. 

ایزدی در خصوص عدم آنتن دهی در برخی نقاط شیراز هم گفت: در شهر شیراز نقاط کور وجود دارد و سعی داریم که این نقاط کور را به حداقل برسانیم و نیازمند همکاری مردم و مسئولین هستیم،‌ در دوره جدید مشکلی با شورا و شهرداری نداریم و 24 و 14 مجوز سایت جدید تلفن همراه از سوی شورا و شهرداری به مخابرات داده شد که بی سابقه بوده است و لازم است این سایت ها تامین منابع شود و تنها راه حل مشکل آنتن دهی اضافه کردن دکل است، برخی نقاط سایت را ایجاد کردیم ولی مردم ممانعت می کنند من بارها گفتم دکل ها هیچ ضرری برای مردم ندارد سازمان ارتباطات رادیویی و انرژی اتمی تشعشعات دکل ها را بررسی می کنند و تجهیزات مورد استفاده از اروپا و شرکت های معتبر تهیه می شود و هیچ خطری برای سلامت مردم ندارد و ترس برخی حرف ها در مورد دکل باعث شده که مردم اجازه نصب دکل ندهند، البته این موضوع باید گفت هرچه از دکل دورتر شویم گوشی تلفن همراه مجبور است موج قوی تری به دکل ارسال کند و تشعشع بیشتری ساطع و هرچه نزدیک تر به دکل باشیم تشعشع کمتر می شود و در منطقه خیابان «شهید محلاتی» یک سایت اضافه شده و در خیابان «شهید آقایی» هم مشکل ممانعت وجود دارد که در صورت همکاری مردم سایت جدید برای رفع مشکل این منطقه ایجاد می شود. 

وی یکی دیگر از مشکلات نقاط کور تلفن همراه در شیراز را وجود «ریپیتر» یا تکرارکننده که توسط برخی افراد به صورت غیرمجاز نصب شده، خواند و افزود: برخی افراد تجهیزات غیرمجاز اضافه کرده اند و شبکه را بهم ریخته اند و سکوت در زمان مکالمه نشانه استفاده از این نوع دستگاه در همان محدوده است و سازمان تنظیم ارتباط هم در حال جمع آوری این نوع دستگاه هاست که متاسفانه برخی ها دوباره اقدام به نصب می کنند. 

ایزدی با اشاره به اینکه اخراج 170 نفر صحت ندارد و آخر سال گذشته بر اساس بخشنامه 164 نفر بازنشست شدند، افزود: در انتهای سال گذشته 16 نفر از روسای شهرستان بازنشست شدند در انتصاب جدید 2 نفر از روسای شهرستان از بانوان انتخاب کردیم و در مراکز شیراز هم از بانوان استفاده و دعوت به کار کردیم. 

وی با اشاره به اینکه مصوبه گرانی اینترنت توسط سازمان تنظیم مقررات داشته که مربوط به سال 96 است، تاکید کرد: در این مصوبه امروز در حال تغییرات است و در آن شفاف اعلام شده است مخابرات و سایر اپراتور ها فروش پهنای باند را بر اساس جدید تعرفه ای انجام دهند و از مشترک باید بر اساس سرعت ارائه شده هزینه دریافت شود، پیش از این حجم مصرفی به همراه سرعت ارائه می شد که این حجم مصرفی کف و سقف آن تعریف شده است و ارائه دهندگان اینترنت بر اساس قانون و تعرفه فعالیت می کنند و تنها میزان ترافیک را تغییر داده اند و اینگونه به نظر می رسد اینترنت افزایش قیمت داشته است. 

ایزدی با اشاره به اینکه در اینترنت همراه اول بر اساس مصوبه سازمان تنظیم می توانسته اینترنت با تخفیف ارائه کند و یک تعداد بسته اکنون حذف شده ولی در تعرفه هزینه تغییر نکرده است و تنها تخفیف را حذف کرده است، اظهار کرد: 12 سال است تعرفه مخابرات در تلفن ثابت تغییر نکرده است و مخابرات برای توسعه زیرساخت ها باید از دریافت پول تلفن هزینه کند و تاکنون توسعه شهری از توسعه روستایی سریعتر بوده است و تا تعرفه مخابرات افزایش نیابد منابع برای توسعه کمتر در دسترس خواهد بود و دخل و خرج مخابرات با هم نمی خواند و استان ها زیانده شده اند. 

وی با اشاره به اینکه یک طرفه شدن خطوط تلفن ثابت یک روند کشوری است، افزود: مخابرات فارس یکصد میلیارد تومان از مشترکین مطالبه دارد که به عنوان بدون وصل آن را می شناسیم و برخی مردم تا تلفن شان یک طرفه نشود اقدام به پرداخت نمی کنند.  ایزدی گفت: عدم پرداخت بیمه بخش خصوصی عقب افتاده است که عمده دلیل آن کمبود نقدینگی در مخابرات است و پرداخت ها از طریق مخابرات کشور ارائه می شود. 

وی در مورد آمادگی میزبانی از گردشگران حاضر در جام جهانی قطر، هم گفت: گفته شده احتمالا شیراز، کیش و قشم مقصد گردشگری باشند و هرجا که فیبرنوری داشته باشیم مشکلی برای میزبانی نداریم و در سطح فارس پوشش مناسبی برای فیبرنوری وجود دارد.  ایزدی در مورد خطوط صفر که قبلا کارکردند هم افزود:‌ ارائه خطوط صفر به دفاتر فروش بر می گردد.  

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
270 کلیک ها  چهارشنبه, 24 فروردين 1401 18:24
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا