طرح توسعه ۵میلیون پورت اینترنت پرسرعت قابل اجرا است

طرح توسعه ۵میلیون پورت اینترنت پرسرعت قابل اجرا است
   
طرح توسعه ۵میلیون پورت اینترنت پرسرعت قابل اجرا است |||| ||||

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به قابل اجرا بودن اجرای طرح توسعه پنج میلیون پورت اینترنت پرسرعت در صورت حمایت های لازم، گفت: بر اساس آخرین برآورد انجام شده، بین هفت تا هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای کامل این طرح با حمایت های همه جانبه حاکمیتی نیاز است.

 
به گزارش راستین آنلاین مجید سلطانی افزود: در برنامه توسعه‌ای شرکت مخابرات ایران، سالیانه ایجاد یک میلیون پورت اینترنت پرسرعت با استفاده از منابع داخلی و درآمدهای حاصله، پیش‌بینی شده است و در صورتی که حمایت‌های لازم برای تامین منابع مالی و خریداری تجهیزات انجام شود، این شرکت ظرفیت اجرای طرح توسعه پنج میلیون پورت در مدت یک سال را نیز دارد.
 
وی در خصوص تاکید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر توسعه متوازن شبکه ارتباطات سیار و ثابت تصریح کرد: حرکت در مسیر توسعه ارتباطات سیار از جمله سیاست‌گذاری‌های انجام شده در سال‌های گذشته است اما با توجه به نیاز دوسویه بخش ارتباطات سیار و ثابت، لازم است توسعه هر ۲ بخش به صورت متوازن ادامه یابد.
 
سلطانی، عقب‌ماندگی بخش ارتباطات ثابت را مربوط به ارائه خدمات مستقیم به مشترکین دانست و یادآور شد: واگذاری پورت اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری در برخی مناطق نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است و اگر اجرای برنامه‌های جهشی در این حوزه در اولویت قرار دارد باید شیوه سرمایه‌گذاری در این مسیر از روال معمول خارج شود و ارائه حمایت مالی از اپراتورها در دستور کار قرار گیرد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری از طریق این شرکت اجرا شده است، گفت: لازم است برای رسیدن به حد مطلوب در این زمینه با همراهی مجلس شورای اسلامی و هیات دولت تصمیم‌گیری‌های مشخصی برای ایجاد توازن میان درآمدها و هزینه‌ها صورت گیرد.
 
وی با تاکید بر منطقی شدن درآمد اپراتورها در بخش‌های ارتباطات سیار و ثابت و برقراری توازن میان درآمدها و هزینه‌های بخش توسعه زیرساختی و نگهداری و پشتیبانی شبکه افزود: این موضوع از اولویت‌های اصلی حوزه ICT کشور است چرا که در صورت متضرر شدن بخش ارتباطات ثابت، ارتباطات بخش سیار نیز دچار اختلال خواهد شد.
 
هزینه نگهداری شبکه ارتباطی موجود در شرکت مخابرات سالیانه افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است
 
سلطانی در ادامه با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از نارضایتی مردم از خدمات شرکت مخابرات به موضوع نگهداری شبکه ارتباطی موجود باز می‌گردد، تصریح کرد: علاوه بر مشکلات پیش روی بخش توسعه، به دلیل کاهش درآمدها، هزینه بالای نگهداری و پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی موجود نیز مشکلات دیگری را برای این شرکت به وجود آورده است.
 
وی پیشنهاد این شرکت برای برون‌رفت از این مشکلات را اعمال حمایت‌های حاکمیتی از حوزه ICT بر اساس مدل کشورهای توسعه یافته در این حوزه بیان کرد.
 
۱۰ هزار سایت مخابراتی همراه اول باید به خدمات اینترنت ۴G ارتقا یابد
 
سلطانی همچنین درباره برنامه‌های این شرکت برای بهبود خدمات اینترنت و راه‌اندازی سایت‌های ۵G اظهار داشت: آنچه در حال حاضر به عنوان استاندارد سرعت اینترنت در کشور مطرح می‌شود خدمات مربوط به ۴G است و اگر تمامی سایت‌های شهری، روستایی و بین‌شهری موجود به این سطح از خدمات مجهز شوند بخش مهمی از مشکلات مردم در این مورد برطرف می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار سایت مخابراتی همراه اول در کشور خدمات ۲G ارائه می‌کنند، افزود: ۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار برای تبدیل و ارتقا این تعداد سایت به ۴G نیاز است که با توجه به سطح درآمدها، در حال حاضر تامین و هزینه این مقدار اعتبار امکان‌پذیر نیست.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات به دیدار مجموعه مدیریتی این شرکت با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآور شد: در این نشست طرح پیشنهادی برای تامین اعتبار از طریق ارائه تسهیلات ویژه به اپراتورها و در نظر گرفتن امکان بازپرداخت طولانی‌مدت بیان شد که امید می‌رود با تغییر رویکردها این امر محقق شود چرا که ورود، نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نیازمند سرمایه‌گذاری است که این امر در شرایط کنونی و با وضعیت درآمدی شرکت‌های ارتباطی زمان‌بر است.
 
تغییر جدیدی در تعرفه‌های تلفن ثابت صورت نخواهد گرفت
 
سلطانی در ادامه با اشاره به اینکه الگوی جدید نگهداری خط تلفن ثابت در شورای رقابت مصوب شده است، افزود: با برگزاری کمیسیون‌های مربوطه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به زودی این الگو عددگذاری خواهد شد و در حال حاضر بحث تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت مطرح نیست.
 
وی اظهار داشت: عددگذاری این الگو بر اساس بهای تمام‌شده، صورت‌های مالی و هزینه‌ها و با توجه به درآمدهای حاصله انجام خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات تعداد مشترکین خط ثابت را حدود ۲۸ میلیون مشترک برآورد و تصریح کرد: در صورت به نتیجه رسیدن الگوی جدید در این بخش می‌توان علاوه بر ارتقای سرعت خطوط برای بخش توسعه‌ای نیز برنامه‌ریزی مطلوب‌تری را انجام داد.

وی یادآور شد: هزینه‌ای که در این بخش پیشنهاد شده است بین پنج تا ۲۰ هزار تومان در هر ماه است که با توجه به تورم موجود چندان تأثیری در سبد خانوارها نخواهد داشت اما اثرگذاری آن در گسترش زیرساخت‌ها و نگهداری و ارائه خدمات این شرکت در آینده قابل‌توجه است.

 

ضریب نفوذ تلفن ثابت در چهارمحال و بختیاری پایین است

 

سلطانی در بخش پایانی صحبت خود با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر پیشرفت‌های مناسبی را در بسیاری از شاخص‌های ارتباطی داشته است، گفت: این استان در حال حاضر در بخش ارتباطات سیار و نگهداری و همچنین توسعه دیتای تجاری از جمله استان‌های قرار گرفته در ردیف‌های اول تا پنجم کشور است.

 

وی با بیان اینکه مشکل عمده این استان مربوط به پایین بودن ضریب نفوذ تلفن ثابت است، تصریح کرد: این مشکل نیز ناشی از اقلیم و شرایط جغرافیایی چهارمحال و بختیاری است که اجرای طرح‌های توسعه‌ای را با مشکل مواجه کرده است و شرکت مخابرات برای سرعت بخشی به تبدیل ۷۰۰ کیلومتر کابل هوایی فیبرنوری به کابل زمینی در این استان، برنامه‌های حمایتی را در نظر دارد تا شاخص‌ها در این حوزه نیز ارتقا یابد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
219 کلیک ها  یکشنبه, 09 آبان 1400 13:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا