• رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس :

تعامل وهمدلی می تواند زمینه ساز پیشرفت وتوسعه ورزش باشد

راستین آنلاین:رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس با بیان اینکه تعامل ، مشارکت و همدلی میان دو مجموعه پزشکی ورزشی و اداره ورزش و جوانان شیراز می تواند رشد و توسعه ی بیشتری برای ورزش فراهم کند، گفت: استاندارد سازی در پزشکی ورزشی موضوعی است که از  ابتدا مد نظر اعضا و اساتید هیئت پزشکی ورزشی بوده و همچنان دنبال می شود.

 
به گزارش روابط عمومی هیئت پزشکی ورزشی استان فارس، دکتر کاوه باشتی در اولین  نشست صمیمانه و هم اندیشی با سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز ضمن عرض تبریک به انتصاب و آرزوی موفقیت برای ایشان در حوزه مهم ورزش و جوانان، افزود: امیدوارم که بتوانیم در اهداف مشترکی که هر دو مجموعه برای جامعه ورزش در پیش رو دارند بتوانیم مثل گذشته با تعامل و همدلی هرچه بهتر گام های موثری در پیشرفت و توسعه ورزش استان برداریم.
وی با بیان اینکه هیئت پزشکی ورزشی استان همچون درختی است که گذشتگان نهال آن را کاشته و امروز با حضور اساتید برجسته، به دوران شکوفایی رسیده و با ثمرهای خوبی که به بار آورده و بایستی جامعه ورزش از آن برخوردار شود، اظهار داشت: ماهیت و مبنای این هیئت علمی تخصصی  قرار گرفته است که بتوانیم قبل از هرچیز با علم روزدنیا بتوان با پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی در ورزش جلوگیری یا کاهش آن را شاهد باشیم، هرچند آموزش جهت بروز آسیب احتمالی و مراحل درمان و بازگشت به تمرین برای ورزشکاران و مشاوره های لازم از وظایف مهم مجموعه پزشکی ورزشی به شمار می رود که به خوبی دنبال می شود.
 رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس با اشاره به این شعار که پزشکی ورزشی پشتیبان ورزش قهرمانی و حامی سلامت همگانی است، ابراز داشت: به شعاری که تاکنون به آن جامعه عمل پوشانده شده است، امروز سلامت همگانی برای ما نکته مهمی به شمار می رود و در باب ورزش قهرمانی با حمایت های ویژه ای که از نخبگان ورزش داریم سعی کردیم بتوانیم با علم روز، تخصص و همراهی صفرتاصد با آنان از بروز آسیب های احتمالی جلوگیری کنیم تا هریک از قهرمانان ما با سلامتی کامل بهتر از گذشته در میادین مبارزه و مسابقه ظاهر شوند و رکوردهای خوبی از خود به جا بگذارند.
باشتی با بیان اینکه قهرمان ورزشی سرمایه های این کشور به شمار می روند و باعث افتخارند ، تاکید کرد: آموزش و پیشگیری از نکات بسیار مهمی است که هر مجموعه ای برای رسیدن به موفقیت بایستی به خوبی به آن بپردازد و هیئت پزشکی ورزشی استان هم با استفاده از بهترین و برجسته ترین اساتید این حوزه هم در استان و هم از فدراسیون پزشکی ورزشی آن را در اولویت های مهم خود قرار داده است تا بتواند اصولی و پایه، سلامت را در جامعه ورزش نهادینه کند. 
وی در ادامه به فعالیت و دستاوردهای مهم هیئت پزشکی ورزشی فارس در مدت زمان حضور تیم جدید در هیئت اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری از کلینیک بازگشت به تمرین پس از آسیب در ورزش خواهیم بود که در نوع خود بی نظیر است و قهرمانانی که دچار آسیب می شوند پس از درمان قبل از ورود به میادین ورزشی و مسابقات به این کلینیک وارد می شوند که با حضور و نظارت اساتید ما از همه نظر آمادگی لازم را پیدا می کند تا بهتر از گذشته در میادین ورزشی حاضر شود.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس در بخش دیگری به قهرمانان و ورزشکاران آسیب دیده در ورزش اشاره کرد و افزود: در گذشته قهرمانان و ورزشکاران بسیاری پس از آسیب در ورزش جهت درمان به تهران عزیمت می کردنند ، اما امروزه با مهیا شدن زمینه و مشاوره های پزشکی ورزشی این درمان ها به صورت صددرصد در شیراز انجام می شود و حتی ما با وجود قطب پزشکی و ورزشی بودن امروز شاهد حضور ورزشکاران بیشماری از استان ها و حتی کشورهای دیگر جهت درمان در شیراز هستیم که این نشان از تخصص و توان بالای حوزه پزشکی ما در شیراز دارد.
در ادامه این دیدار دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان فارس هم با تبریک به طفیونی برای انتصاب به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز که نشان از لیاقت و توانمندی ایشان دارد به گزارشی از عملکرد هیئت نسبت به شهرستان شیراز پرداخت و گفت: رسالتی که هیئت پزشکی ورزشی بر عهده دارد در مرحله نخست بیمه کردن ورزشکاران است و در مرحله بعد در صورت بروز آسیب های ورزشی خدمات درمانی لازم و نظارت بر روند درمان آنان می باشد. 
دکتر جمشید جهانی در ادامه با اشاره به اینکه هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با وجود کمیته های از جمله آموزش، روانشناسی ورزشی ،تغذیه ورزشی، درمان ، توانبخشی و روابط عمومی با ارتباط دو سویه با مخاطبین در امر اطلاع رسانی نسبت به تازه های علم پزشکی ورزشی همچنان می کوشد تا ورزشکاران را از پیشگیری های لازم آگاه کند و مشاوری باشد برای روشد و پیشرفت آنان در عرصه میادین ورزشی.
وی در ادامه به رشد ورزشکاران سازمان یافته اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های لحاظ شده از زمان حضور دکتر باشتی در راس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس ، شاهد افزایش آمار چشمگیری در ورزشکاران سازمان یافته بودیم که توانستیم ورزشکاران بیشتری در سطح استان به عضویت کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) در آوریم و این بسیار نیکوست که امروز جامعه ورزش برای سلامت خود بیشتر از گذشته ارزش قائل است. 
دبیر هیئت پزشکی ورزشی فارس ،اظهار داشت: امروز در بحث ارائه خدمات به ورزشکاران، سرعت رسیدگی به پرونده های پزشکی بالا رفته است و از چهار ماه به دو ماه کاهش یافته است و در این باره وجود نرم افزار رسیدگی به پرونده هاست که در هیئت پزشکی ورزشی فارس راه اندازی و کشوری شد و حتی در آینده زمان کمتری صرف رسیدگی به پرونده ها خواهد شد. 
وی به جایگاه مهم آموزش در هیات پزشکی ورزشی اشاره کرد و ابراز داشت: آموزش در اولویت برنامه های هیئت قرار دارد که در زمینه های مختلف و کاربردی به تمام رشته های موجود و نیازهای جامعه ورزش ارائه خدمت می کند تا شاهد یک جامعه سالم ورزشی و به دور از آسیب ها باشیم.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شیراز هم در این دیدار گفت: امروز با گفتگوهایی که میان اهالی جامعه ورزش شنیده می شود و ما هم شاهدآن هستیم می بینیم که هیئت پزشکی ورزشی بهتر از گذشته و با تمام ظرفیت و توان به سوی اهداف شایسته ای که ضامن سلامت ورزشکاران و جامعه ورزش است حرکت می کند.
 غلامعلی  طفیونی با اشاره به وظیفه سنگین هیئت پزشکی ورزشی فارس در جامعه ورزش با وجود کمیته های مختلف که هر کدام در عمل حرفی برای گفتن دارد، افزود: سطح این هیئت با این حجم از کار و فعالیت در مثال همانند یک اداره کل می باشد که بایستی هریک از مجموعه های ورزشی  به سهم خود تعامل و همکاری خوبی داشته باشند تا در آینده شاهد پیشرفت های بیشتری در این حوزه باشیم.
وی در ادامه به فعالیت این هیئت در ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها اشاره کرد و تصریح کرد: موضوع مهمی که همیشه به جد دنبال می شده بحث سلامت باشگاه ها بوده که امروز ما هم آمادگی کامل خود را اعلام می کنیم که همچون گذشته با جدیت بیشتری و با تعامل و همکاری دو مجموعه در بحث سلامت و همچنین تمدید و صدور پروانه آنچه را که لازم و شایسته است دنبال کنیم.
انتهای پیام /  101
2095 کلیک ها  دوشنبه, 08 مهر 1398 19:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا