• رئیس فدراسیون سوارکاری:

پیست سوارکاری شیراز یکی از ماندگارترین پروژه های ورزشی کشور است

راستین آنلاین:رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: پیست سوارکاری شیراز یکی از ماندگارترین پروژه های ورزشی کشور است.

مسعود خلیلی که در سفریک روزها خود به شیراز با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفتگو می کرد،این استان را الگوی عمرانی دیگر استان های کشور در حوزه ورزش معرفی کرد و افزود:با بهره برداری از پروژه بزرگ و کم نظیر سوارکاری شیراز،جنوب کشور صاحب یک مجموعه بین المللی در رشته سوارکاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده رشته ی سوارکاری در گذشته  عدم توجه کافی به استان‌ها  بوده است افزود:اکثر استان‌های مستعد ما به دلیل توجه زیاد به تهران، پیشرفتی نکرده‌ بودند اما در چند سال گذشته با برنامه ریزی های دقیق در حوزه نرم افزار و سخت افزار فاصله دیگر استان ها با استان تهران بسیار کم شده است.

رئیس فدراسیون سوارکاری فارس را یکی از استان های پیش رو در توسعه ورزش سوارکاری دانست و گفت:سابقه ی فارس نشان می دهد که این استان می تواند به یکی ازقطب های پرورش اسب ،میزبانی مسابقات ملی و بین المللی و همچنین آموزش کشور تبدیل شود.

خلیلی با تاکید بر اینکه مرکز سوارکاری شیراز می تواند زمینه ساز توسعه این ورزش در استان فارس باشد افزود: با نگاه توسعه محور به بخش همگانی ورزش سوارکاری ،دیگر این ورزش انحصارا متعلق به اشخاص پولدار نیست.

وی با بیان اینکه  یکی از مشکلات ما در رشته سوارکاری این است که مردم این ورزش را خیلی لوکس می دانند و این باور باعث شده که درصد زیادی از مردم حتی جرات نکنند تا این ورزش را آزمایش کنند افزود: این درحالی است که  هزینه یک جلسه ۴۵ دقیقه ای آموزش همراه با مربی اسب سواری تقریبا برابر یک جلسه استخر است؛ ولی دور از ذهن جامعه ماست که ایام فراغت را سواری کنند.

رئیس فدراسیون سوارکاری در پایان گفت:در برنامه راهبردی فدراسیون ،هیات های استانها را موظف کرده ایم که اسب ها را به پارکها ببرند تا مردم از نزدیک اسب ها را لمس و نوازش کنند تا احساس کنند که اسب عجیب نیست و جز سرمایه های ملی ماست که می توانند با آنها کار کنند.

گفتنی است پیست ومرکز سوارکاری شیراز که در «لپویی»از توابع بخش زرقان شیراز ساخته شده قراراست پنجشنبه این هفته 16اسفند ماه با حضور وزیرورزش و جوانان افتتاح و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام /  101
6879 کلیک ها  یکشنبه, 12 اسفند 1397 14:30
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا