• با حضور پیشکسوتان وبزرگان مراسم بزرگداشت استاد دهداری در شیراز برگزار شد

تاکید براخلاق ونفی خشونت درمراسم بزرگداشت پرویز دهداری

راستین آنلاین: مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد دهداری با حضور گروه کثیری از پیشکسوتان و بزرگان فوتبال آبادان و شیراز  و جمعی از مسئولین ورزش فارس  در شامگاه سه شنبه 13 آذر درسالن هیات اسب سواری در  مجموعه ورزشی حافظیه برگزار شد . 

در این مراسم خلیل صالحی مدیرعامل اسبق  باشگاههای برق شیراز و صنعت نفت آبادان ضمن اشاره به سجایای اخلاقی و شخصیتی استاد دهداری گفت: فوتبال ایران باید به سمت اخلاق گرایی گرایش یابد و توجه جدی کند .
در ادامه این مراسم  حمید راهدار استاد دانشگاه ،غلامحسین پیروانی مربی نام آشنای فوتبال کشور حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ، محمود وزیری پیشکسوت شاهین خرمشهر و آبادان و عبدالکاظم دریساوی کارشناس تربیت بدنی و روز نامه نگار مطالب جالبی در باره زندگی و آثار ماندگار استاد دهداری بیان کردند . 
راهدار درباره رابطه اخلاق و قانون و نقش کلیدی  اخلاق در تعدیل رفتار فردی  واجتماعی و تدوین قوانین  به سود زیست اخلاقی سخن گفت و افزود: جامعه ورزشی از  استاد دهداری بخشهای مهمی  از اصول اخلاقی را دیده وآموخته است زیرا دهداری درعمل پایبندی به اخلاق را در همه شرایط نشان داد. 
سپس غلامحسین پیروانی درباره رفتار و کردار علی گونه زنده یاد دهداری سخن گفت و با اشاره به نیازهای کنونی به دست اندرکاران ورزش و مربیان  وورزشکاران جوان توصیه های ارزشمندی  کرد که قدر پیشکسوتان و زحمتکشان ورزش را بدانند .
حیدرعلی کامیاب نیز در ادامه  درباره نقش تاریخ ساز انسانها سخن گفت و یاد آور شد که این انسانها هستند که تاریخ را می سازند وی افزود: بدون شک استاد دهداری یکی از انسانهای تاریخ ساز کشور ماست . 
کامیاب افزود:ورزش ما باید آموزه های دهداری را  به شکل برنامه ریزی شده در عمل اجرا و عملیاتی کند . 
وی از بزرگانی نظیر بیژن بیداری و خلیل صالحی و  غلامحسین پیروانی و پیشکسوتان زحمتکش به نیکی یاد کرد 
.سپس محمود وزیری با ذکر خاطراتی از دوران تشکیل باشگاههای شاهین خرمشهر و آبادان از استاد دهداری ونقش اثر گذار  مجید فخروییان و محمد باقر ترابی و حسنیان و علی پورجانکی سخن گفت ویادآورشد که این چهره ها ی شاخص نقش مهمی در اصول اخلاقی مکتب شاهین داشتند . 
در ادامه عبدالکاظم دریساوی با تقدیر از پیشکسوتان پیام شیدا دهداری  دختر مرحوم استاد دهداری را قرائت کرد و با تقدیر از حضور ایرج دهداری برادر زنده یاد دهداری از ایشان تقدیر کرد .
 دریساوی نیز در  سخنانی از نقش ارزشمند  بیژن کوهزاد و زنده یادان  حمید برمکی، منوچهر سالیا، فاروق فتاحی و محمدباقر ترابی در نگاهداشت اصول مکتب شاهین و بزرگداشت استاد دهداری یاد کرد.
دریساوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت بازگشت به این چهره بزرگ و بازخوانی اندیشه ها و سوابق و عمل ایشان  در فوتبال پرطرفدار ضرورتی انکار ناپذیر است .
وی ادامه داد: هدف عمده برگزاری این مراسم و سمینارها درباره شخصیت و ارثیه و دستاوردهای استاد پرویز دهداری این است که  بایک نگاه اخلاقی و آینده نگرانه خشونت و فساد در ورزش تعدیل و طرد و نفی شود و نسل های جوان ورزشکار و مربی و سرپرست و مدیر بیش از پیش به اهمیت راست کرداری و درست اندیشی و رفتارهای جوانمردانه و عدالت خواهانه در میدان ورزش و خارج از آن پی ببرد و عمل کند تا از رهگذر آن نجابت و پاکی و صداقت و خیر خواهی در میدان ورزش و جامعه  پررنگ تر و شکوفاتر شود . 
در این مراسم نیز از ایرج هژبر افکن پیشکسوت فوتبال آبادان و شیراز  به دلیل بیش از دو دهه خدمت داوطلبانه به تیم  پیشکسوتان دهداری  تقدیر شد واز زحمات آقایان خلیل صالحی و اکبر اسلامی در مدیریت وسرپرستی تیم فوتسال استاد دهداری به نیکی  و از غلامحسین پیروانی به عنوان یکی از سالم ترین مربیان اخلاق گرا یاد شد .
گفتنی است دراین مراسم آقایان بیژن کوهزاد، بیژن بیداری، مجید فهندژ ،کاووس عباسی ،غلامعلی هنرپیشه، نادر اسداله زاده ،عیسی اکرمی، جمشید غدیری، مسعود آذر هوشنگ ،اسلام موسوی ،فرج سلحشور،  ترابی،پاکزاد،رادمهر، اصغر خادم ،سیادت نیا ،علیرضا قشقایی، برادران قنبری  و...حضور داشتند .
انتهای پیام /  101
1979 کلیک ها  چهارشنبه, 14 آذر 1397 12:27
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا