• مدیرکل ورزش وجوانان فارس :

دهداری پایه گذار مکتب اخلاق گرایی در ورزش بود

راستین آنلاین :مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: دهداری پایه گذار مکتب اخلاق گرایی در فوتبال بود.

حیدرعلی کامیاب که شامگاه سه شنبه  13آذرماه در بیست وششمین سالگرد درگذشت مرحوم پرویز دهداری سخن می گفت،راز ماندگاری این فوتبالیست را توجه به اخلاق گرایی وخصایل اخلاقی در ورزش دانست و افزود:گرچه دهداری در استان فارس به دنیا آمد و درخوزستان زندگی کرد،اما منش و رفتار پهلوانانه او باعث تا «دهداری»متعلق به همه ایران باشد.

وی  با اشاره به اصلاحاتی که مرحوم دهداری درباشگاه  شاهین و پس از آن درهما انجام داد گفت:ثمره این اصلاحات درفوتبال ما پرورش یک نسل از بازیکنان با اخلاق نظیر مرحوم سیروس قایقران بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس  اصلاح امور را مستلزم پرداخت هزینه دانست و افزود:هیچ کس فراموش نخواهد کرد که مرحوم دهداری هزینه پایه گذاری مکتب اخلاق گرایی در ورزش را با با شنیدن دشنام ،تهمت ها و گلوله های برفی که  دریک روز سردزمستانی توسط عده ای منفعت طلب در ورزش به وی زده شد،پرداخت کرد.

کامیاب با بیان اینکه مرحوم دهداری برای همیشه تصویری سفید از خود درورزش ایران به یادگار گذاشته است گفت:در شرایطی که حتی ورود بازیکن های شهرستانی به تیم ملی یک اقدام تقریبا غیر ممکن بود ،دهداری سرمربی تیم ملی شد تا نشستن او روی نیمکت تیم ملی برای عده ای خوش آیند نباشد.

 وی افزود:گرچه مرحوم دهداری تجربه تشویق شدن در آزادی و شیرودی  راکمتر کسب کرد اما تنهاچندسال پس از مرگش، قدیسِ فوتبال ایران شد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بات بیان اینکه تاریخ را مردم رقم می زنند افزود:گذشته،حال و آینده اجزای تاریخی هستند که دهداری به طور حتم در سه مقطع تاریخ فوتبال ایران نامی ماندگار خواهد بود.

کامیاب با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم خواستار تلاش برای معرفی بزرگانی همچون مرحوم دهداری به نسل جوان و انتقال ویژگی ها و خصایل اخلاقی آنها به نسل جوان شد و گفت: نظم ، ديسيپلين، جوانگرايي و اخلاق مهمترين ويژگيهاي مرحوم دهداري بود که امروز جای خالی برخی از این خصوصیات در فوتبال ما احساس می شود.

گفتنی است در این مراسم که به همت تیم فوتبال پیشسکوتان فوتبال مرحوم دهداری در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد،تعداد زیادی از پیشکسوتان فوتبال نظیر غلامحسین پیروانی،خلیل صالحی،جمشیدغدیری،بیژن کوهزاد،اسلام موسوی و... حضور داشتند.

انتهای پیام /  101
1563 کلیک ها  چهارشنبه, 14 آذر 1397 11:58
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا