4500 مترمربع به سرانه ورزشی شهرستان فسا افزوده شد

راستین آنلاین: مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: با افتتاح سه سالن ورزشی چندمنظوره در روستاهای شهرستان فسا 4500 مترمربع به سرانه ورزشی این شهرستان افزوده شد.

حیدر علی کامیاب که در بعد از ظهر پنجشنبه 19 بهمن در حاشیه مراسم افتتاح سالن ورزشی روستای صحرا روی فسا سخن می‌گفت افزود: با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مردم افتتاح و بهره‌برداری از سه سالن ورزشی درروستاهای فدشکویه، دستجه و صحرا روی در آستانه سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد تا گام دیگری در مسیر نهضت خدمت‌رسانی به مردم اقصی نقاط کشور برداشته شود.

وی پروژهای به بهره‌برداری رسیده در این سفر یک‌روزه به شهرستان فسا را سه سالن ورزشی استاندارد و چندمنظوره معرفی کرد و افزود: با افتتاح این سه پروژه ورزشی بسیاری از دغدغه‌های جوانان این منطقه در حوزه ورزش مرتفع خواهد شد.

کامیاب در ادامه از کلنگ زنی مجموعه اختصاصی بانوان در بخش مرکزی شهرستان فسا خرداد و گفت: این پروژه که بااعتبار 2 میلیارد تومان احداث خواهد شد، یکی از درخواست‌ها و نیازهای جدی بانوان شهرستان فسا بود که با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه شهرستان فسا در این سفر کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

وی ورزش بانوان را مقوله‌ای مهم و قابل‌توجه ارزیابی کرد و افزود: دختران امروز، مادران فردای جامعه ما هستند که در صورت سلامت بودن، می‌توانند نسلی سالم و تندرست را تربیت کنند. حال‌آنکه همین مادر اگر توانایی لازم برای پذیرش این مسئولیت را نداشته باشد و یا به‌صورت کامل آن را انجام ندهد،‌ جامعه با ایجاد یک نسل سالم به مشکل بر خواهد خورد! چراکه مادران افسرده و درمانده،‌ نه توانایی و نه خودباوری تربیت نسلی قوی و تأثیرگذار رادارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس توسعه ورزش در خانواده‌ها را عاملی برای ایجاد شور، نشاط وامید در جامعه دانست و گفت: ورزش نکردن افزایش بیماری‌ها، تنش‌های عصبی، اجتماعی و اختلالات ارتباطی بین افراد را منجر می‌شود و هزینه‌های هنگفتی روی دست جامع می‌گذارد.

کامیاب بابیان اینکه امیدوارم روزی برسد که درکشوربه جای بیمارستان و درمانگاه ورزشگاه و باشگاه افتتاح شود افزود: پیشگیری از افزایش بیماری‌ها، تنش‌های عصبی، اجتماعی و اختلالات ارتباطی بین افراد با توسعه ورزش در جامعه نه‌فقط هزینه‌ای به‌مراتب کمتر دارد که سلامت جامعه را نیز تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: اما دراین‌بین، ورزش برای بانوان به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند به‌مراتب مهم‌تر از مردان است.

به اعتقاد مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس زنان ازلحاظ مادری در جامعه سهمی بزرگ دارند ورزش آن‌ها را برای انجام وظایف مقدس مادری آماده‌تر ساخته و باعث می‌شود نسلی سالم و فعال و نیرومند به وجود آورند.

کامیاب ادامه داد: زنان به‌عنوان نیمی از اجتماع و مدیر خانه و مسئول نظم و تربیت کودکان خود، برای حفظ نشاط، شادابی و سلامتی، به ورزش نیازمند هستند و اگر جامعه از زنان غافل بماند ضررهای غیرقابل جبرانی را شاهد خواهد بود. چراکه زن اگر وجودش ضایع شود به‌کل جامعه ضرر می‌رسد و خانواده‌ها که ارکان جامعه‌اند متزلزل و بی‌ثبات و غیرقابل‌دوام خواهد شد.

 

انتهای پیام /  101
1602 کلیک ها  جمعه, 20 بهمن 1396 05:34
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا