توهین به قرآن کریم و آتش زدن آن در چارچوب آزادی بیان نمی‌گنجد

  تولیت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) گفت: توهین به قرآن کریم و آتش زدن آن از سوی عناصر افراطی در چارچوب آزادی بیان نمی‌گنجد و حتی با آزادی مد نظر غرب نیز قابل تحلیل نیست.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در واکنش به هتک حرمت گروهی افراطی در کشور سوئد به قرآن مجید، اظهار کرد: این برای نخستین بار نیست که این اهانت‌ها اتفاق افتاده و در چندین نوبت دیگر نیز دولت سوئد مجوز برگزاری برنامه‌های سخیف و اهانت‌بار را به عناصر افراطی آن کشور داده است.

او گفت: این اقدامات توهین آشکار به باور و اعتقاد ۲ میلیارد مسلمان در جهان است و به طور قطع آزادی بیان به معنای جسارت به اعتقادات یک امت بزرگ نیست.

کلانتری بیان کرد: آن‌ها گمان می‌کنند با این حرکات و رفتار‌ها در مقابل پیشرفت‌های اسلام ایستاده‌اند در حالی که تا امروز اقداماتی، چون آتش زدن قرآن و انتشار کاریکاتور در خصوص پیامبر اکرم (ص) در راستای اهدافی که غرب در نظر داشته، پیش نرفته و نتیجه عکس داشته است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: این اهانت‌ها باعث شده که حقیقت طلبان عالم به سمت اسلام و قرآن حرکت کنند و بخش زیادی از مردم کشور‌های اروپایی به باور حقیقت اسلام دست پیدا کرده‌اند.

تولیت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) ادامه داد: به نظر می‌آید در این مقطع زمانی بسیاری از کشور‌های اسلامی به صورت جدی وارد صحنه شده و اکنون که ایام برگزاری کنگره عظیم حج است، میلیون‌ها مسلمان که گرد خانه کعبه با همدلی و وحدت اجتماع کرده‌اند می‌توانند یکپارچه انزجار خود را از این حرکت‌ها اعلام کنند.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید به صورت جدی و بدون هرگونه اغماضی این حرکات سخیف را محکوم کند که تا به امروز همین طور بوده است حتی در روابط اقتصادی، فرهنگی و دیپلماتیک تجدید نظر کند، از طرفی امت اسلامی و دولت‌های اسلامی به راحتی می‌توانند از قدرت اقتصادی و فرهنگی در برابر این توهین‌ها استفاده کنند.

تولیت حرم مطهر در ادامه گفت: دولت سوئد پشتیبان این اهانت‌ها است و این قابل کتمان نیست، چون مجوز رسمی را دولت سوئد صادر کرده است و در عمل می‌توان گفت مقصر و متهم اصلی اهانت به قرآن، دولت سوئد است.

او گفت: این اهانت‌ها به هیچ وجه قابل گذشت نیست و برای تکرار نشدن این اهانت‌ها نیاز است که امت و دولت‌های اسلامی با مسببان این توهین‌ها به صورت همه‌جانبه برخورد کنند و اقدامات بازدارنده را انجام دهند.

انتهای پیام /  108
69 کلیک ها  شنبه, 10 تیر 1402 12:14
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا