دسترسی مترو به حرم‌های مطهر در شیراز مطالعه می‌شود

 شهردار شیراز در دیدار تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، با یادآوری اینکه حرم‌های مطهر، از ظرفیت‌های مهم این کلانشهر به شمار می‌رود اعلام کرد که امسال مطالعه طرح ایجاد دسترسی با مترو به این حرم‌های شریف آغاز خواهد شد.


به گزارش راستین محمدحسن اسدی، چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه سومین حرم اهل بیت(ع) نمادی قوی برای شیراز است، گفت: از مؤلفه‌های بارز این کلانشهر، ظرفیت‌های مذهبی و گردشگریست، لذا محوریت ما در شهرداری، حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) وسایر امامزادگان است.
محمدحسن اسدی خاطرنشان کرد: برای خدمات رسانی مطلوب‌تر نیازمند همکاری دستگاه‌هایی از جمله میراث فرهنگی هستیم که با اصلاح قانون در حفظ بافت تاریخی شهر شیراز تلاش کنند.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مهمترین الگوی هر شهری، فرهنگ و اخلاق شهروندی آن شهر است و توسعه فرهنگ شهروندی و اخلاق اسلامی برکات فراوانی دارد.
اسدی خاطرنشان کرد: امسال طرح اجرایی خط مترو به حرم مطهر مورد مطالعه قرار می‌گیرد و اعتقاد داریم یکی از راه‌هایی که می‌توان حرم‌ها را از بن بست دسترسی خارج کرد، اتصال خط مترو به اماکن متبرکه است.
او به وجود ظرفیت گردشگری شیراز اشاره کرد و گفت: با ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت سرمایه گذاران در احیا بافت تاریخی و فرهنگی باید ظرفیت های این بخش افزایش یافته و توسعه اماکن اقامتی به ویژه برای زائرین مد نظر قرار گیرد.
تولیت آستان شاهچراغ(ع) نیز در این دیدار گفت: محوریت این بارگاه منور در شیراز و ایران اسلامی به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام، باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری چهارشنبه ۴ آبان در دیدار شهردار شیراز با ایشان اظهار کرد: محوریت این بارگاه منور در شیراز و ایران اسلامی به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام، باید مورد توجه قرار گیرد.
او در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت خدمت خالصانه به مردم، عنوان کرد: با همه وجود معتقدم فرصت خدمت کردن همراه با آزمون و عبور از گردنه های سخت است، اگر خوب عمل کنیم در خدمت به خلق و خدا موفق خواهیم بود.
تولیت آستان شاهچراغ(ع) ادامه داد: خدمت به محبان اهل بیت(ع)، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، فرصتی مغتنم است و باید همواره قدردان خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول دوره مسئولیت خود باشیم.
کلانتری با تأکید بر اهمیت کار و تلاش به همراه برنامه‌ریزی و اولویت سنجی در امور گفت: برای خدمت به مردم ریل گذاری کنید، محوریت این بارگاه منور در شیراز و ایران به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
209 کلیک ها  چهارشنبه, 04 آبان 1401 13:44
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا