میل به زندگی در محلات قدیمی شیراز را کم نکنیم

میل به زندگی در محلات قدیمی شیراز را کم نکنیم
   
میل به زندگی در محلات قدیمی شیراز را کم نکنیم |||| ||||

  عضو شورای شهر شیراز گفت: محلات قدیمی، هویت شهر را می‌سازد، مبادا حتی با نیت خیر خواهانه، موجب تحقیر این محله‌ها را فراهم کرده و میل به زندگی در این مناطق را کاهش دهیم.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدرضا هاجری یکشنبه ۲۸ خرداد در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: سیاه نمایی افراطی از محلات اگرچه با نیت خیر و با هدف کمک به عمران و آبادی و بهداشت و درمان باشد، زیبنده شهر  مقدس شیراز نیست. گاهی مشاهده می‌شود محلات را به گونه ای پوشش خبری تیره و تار می دهند که میل و  رغبت به ماندن در محلات را کاهش می‌دهد. 

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: ظرفیت محلات بسیار گسترده است.نباید با هر نامی، نا امیدی برای زندگی در محلات را دامن زد. ایمان و امید را به محلات ببریم تا مردم طعم شیرین سعی و تلاش را برای احیا و دگرگونی احساس کنند. این کار نیاز به تحریف و تخریب و سیاه نمایی ندارد.

هاجری همچنین بیان کرد: در آستانه دهه امامت و ولایت با درخواست کمیته محله و مسجد محوری، شهردار شیراز به ۱۱ منطقه شهرداری دهد که در هر منطقه ۵ جشن همراه با سرور و شادی و نشاط برگزار شود.۵۵ جشن در ۵۵ محله می‌تواند فضای شهر را تلطیف و آرام بخش کند.

او همچنین با اشاره به جمع‌آوری ۲ تن داروی مازاد با اجرای طرح "دارو زباله نیست" در تهران، خواستار اجرایی شدن مشابه این طرح در شیراز با هدف جمع آوری داروهای مازاد موجود در خانه‌ها و استفاده بهینه از این داروها با همکاری سازمان پسماند شهرداری و علوم پزشکی شیراز و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شد.

سخنگوی شورای شهر شیراز اضافه کرد: مردم در مورد سرنوشت بودجه ۲۰ میلیارد تومانی اولیه ساخت سریال‌های "شاهچراغ (ع)" و "سووشون" سئوال می‌کنند؛ ای کاش عجله نمی‌کردند و می‌گذاشتند طرح فاخر و ماندگار شیراز قدیم تبدیل به شهرک سینمایی می‌شد تا بر آثار میراثی و فرهنگی افزوده شود.

هاجری با بیان اینکه متأسفانه در گزارش و آمارهای پزشکی قانونی کشور در باب عبور از نقطه جوش و نزاع و درگیری خیابانی و محلی بویژه در فصول تابستان، فارس در سال‌های اخیر در رتبه پنجم پس از تهران، خراسان رضوی، ‌اصفهان و آذربایجان شرقی قرار گرفته است، گفت: ضرورت دارد مسئولان شهری برای آرامش بخشی و کاهش نزاع و درگیری با توسعه و گسترش فضاهای ورزشی، بوستان‌های تفریحی، مشاوره‌های کاربردی و هنرمندانه اقدام کنند.

انتهای پیام /  108
87 کلیک ها  دوشنبه, 29 خرداد 1402 08:47
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا