عملیات پایدار سازی منابع آب شیراز اجرایی می‌شود

  دبیر اجرایی قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی فارس گفت: امسال عملیات پایدارسازی منابع آب در قالب طرح رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار روستایی شیراز اجرایی خواهد شد.

سرهنگ پاسدار اسماعیل قزل‌سفلی در جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی فارس که با حضور استاندار فارس و فرمانده سپاه فجر برگزار شد، بیان کرد: اولین جلسه هم اندیشی این قرارگاه در سال جاری با حضور اعضاء محترم در ۵ محور قیر رایگان، طرح آبخیز تا جالیز، احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ه) و بهزیستی و بررسی روند پیشرفت طرح جهاد آبرسانی به روستاهای فارس، راه‌اندازی قرارگاه‌های عملیات جهادی پهنه‌ای و رزمایش‌های عمومی و تخصصی جهادگران برگزار شد.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از بسیج سازندگی فارس، قزل‌سفلی با اشاره به اینکه قیر از محل قانون بودجه ۱۴۰۱؛ در راستای راه‌های دسترسی روستایی، راه‌های بین مزارع و باغ‌ها، جاده‌های منتهی به گلزارهای شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام، پاسگاه‌ها و اماکن نیروی انتظامی و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ با مشارکت فرمانداران و بخشداران، ۸۵۶ هزار مترمربع راه روستایی آسفالت شد و با همکاری جهاد کشاورزی و کشاورزان و باغداران نیز ۲۰۸ هزار متر مربع از راه بین مزارع آسفالت شد و در مسئله جاده‌های منتهی به گلزار شهداء نیز این میزان به عدد ۷۰ هزار متر مربع رسید.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر فارس در خصوص طرح آبخیز تا جالیز نیز بیان کرد: این طرح در قالب تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توسط بسیج سازندگی استان فارس به عنوان معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اجرایی خواهد شد که در ۱۹ شهرستان طرح آبخیز داری و در ۱۸ شهرستان طرح احیاء قنوات با اعتباری بالغ بر ۳۱۵ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

قزل‌سفلی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی از ابتدای سال ۱۴۰۱ با هدف رفع مشکل آب آشامیدنی ۳۷۲ روستای فارس عنوان کرد: تا کنون امکان بهرمندی ۲۳۰ روستا از آب شرب فراهم شده و در مجموع نزدیک به ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ما بقی روستاها نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز عملیات پایدار سازی منابع آب در قالب طرح رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار روستایی شهر شیراز اجرایی خواهد شد و ۲ مجتمع آبرسانی نجم آباد و سطان آباد با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیاردتومان تعریف شده تا مشکل آب ۱۲ روستا با جمعیت ۱۶ هزار نفری رفع شود.

انتهای پیام /  108
144 کلیک ها  دوشنبه, 11 ارديبهشت 1402 08:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا