رویکرد بسیج سازندگی در گام دوم جبهه‌سازی و لشکرآرایی است

  رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه این سازمان و گروه‌های جهادی ماموریت‌های خود در گام اول انقلاب را به خوبی انجام داده‌اند، رویکرد در گام دوم انقلاب را جبهه‌سازی و لشکرآرایی اعلام کرد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :اسماعیل قزل سفلی یکشنبه ۲۳ بهمن در اجلاسیه جهادگران فجر آفرین بیان کرد: قرارگاه‌های عملیات جهادی بستر جدیدیست تا در گام دوم انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی با آرایش جدیدی شکل داده شده و نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی در این گام محقق شود.

او ادامه داد: بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در گام اول انقلاب ماموریت خود را سازمان‌دهی گروه‌های جهادی برای حضور داوطلبانه و خدمت رسان در راستای محرومیت زدایی قرار داده بود و به نظر می‌رسد به خوبی این کار انجام داده است.

قزل‌سفلی اضافه کرد: در گام دوم که مبنا بر نقش آفرینی است، باید به دنبال ساماندهی و تکامل یافتن گروه‌های جهادی بود، چون که پس از سال‌ها فعالیت، جهادگران از دوره بلوغ خود گذشته‌اند و در حال حاضر در دوره استکمال و کامل شدن قرار دارند.

او افزود: در این راستا ۲ بال یا دو شبکه ایجاد شده؛ بال اول اندیشه ورزی و هماهنگی و هم افزایی است، که از طریق تشکیل مجامع شورای جهادی انجام خواهد شد تا مشکلات، درخواست‌ها و مطالبات جامعه اولویت بندی شود و برای آن اولویت‌ها برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و با همراه سازی مردم و دولت و مسئولین به دنبال حل آن مسئله حرکت کنند و این شورا در واقع گروه‌های جهادی را در کنار هم قرار می‌دهد و با هم افزایی به دنبال رفع مشکل است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس خاطرنشان کرد: بال دوم، قرارگاه‌های عملیات جهادیست که نوک پیکان عملیات‌های جهادی در میدان است. این قرارگاه‌ها در واقع در برنامه ارائه شده وحدت رویه را ایجاد و از موازی کاری جلوگیری کرده و همچنین خلاءها را پر می‌کند.

او رویکرد بسیج سازندگی در گام دوم انقلاب را جبهه‌سازی و لشکرآرایی دانست و افزود: قرارگاه‌های عملیات جهادی ایجاد شد تا سلیقه‌های مختلف برای خدمت به محرومین را در یک منطقه هدف به صورت یک جبهه یکپارچه در بیاورد و نسبت به هر مسئله‌ای که وجود دارد ظرفیت سنجی و نیازسنجی انجام دهند و با ایجاد هم افزایی به دنبال رفع آن مشکل باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اضافه کرد: این جبهه سازی اینگونه است که همه ظرفیت ها را ذیل شجره طیبه بسیج سامان دهی می‌کند.

قزل سفلی نحوه راه‌اندازی قرارگاه‌ها را به چند روش پهنه‌ای، اقشاری و محله‌ای ذکر کرد و گفت: بر اساس جغرافیا محوری شمال جنوب غرب و شرق و مرکز قرارگاهی پهنه‌ای راه‌اندازی شده‌اند و ویژه هر قشری نیز یک قرارگاه تشکیل داده شده تا امورات تخصصی انجام شود.

انتهای پیام /  108
204 کلیک ها  دوشنبه, 24 بهمن 1401 08:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا