اعلام آمادگی ۵۰۱ گروه جهادی برای خدمت رسانی در ایام نوروز

  رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: اردو‌های جهادی نوروز از ۱۵ اسفند آغاز شده اند که تا ۱۳ فرودین ۱۴۰۲ با حضور گسترده جهادگران ادامه خواهد شد.  

منصوره خسروبیگ راستین انلاین :  به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی استان فارس، اسماعیل قزل سفلی اظهار داشت: جریان جهادی که در قالب گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی و محرومیت زدایی در کنار مردم بویژه محرومین و مستضعفین هستند؛ در گام دوم انقلاب اسلامی در حال تبدیل شدن به یک فناوری برای تربیت عناصر جوان مومن انقلاب اسلامی است. گروه‌های جهادی برای نقش آفرینی موثر و هدفمند‌تر به طیف‌های مختلف و متنوعی ساماندهی شده است بدین گونه که در قالب گروه‌های جهادی "هجرت محور" با تمرکز فعالیت در مناطق جغرافیایی دورافتاده و محروم و گروه‌های جهادی "خدمت محور" با تمرکز بر فعالیت در محله‌ها با رویکرد حل مسئله و گروه‌های جهادی قشری و تخصصی ساماندهی شده اند.

وی ادامه داد: در راستای هدفمند کردن خدمات این گروه‌های جهادی و نقش آفرینی موثرتر جهادگران در مناطق محروم، بسیج سازندگی به عنوان متوالی ساماندهی، سازماندهی، اعزام و بکار گیری گروه‌های جهادی اقدام به ایجاد قرارگاه‌های مختلفی نموده است که در قالب قرارگاه‌های پهنه‌ای و منطقه ای، جغرافیای استان را به 6 منطقه شمال (به مرکزیت اقلید)، جنوب (به مرکزیت لارستان)، شرق (به مرکزیت فسا)، غرب (به مرکزیت کازرون)، شمال شرق (به مرکزیت مرودشت) و جنوب غرب (به مرکزیت جهرم) تقسیم شده اند.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس اظهار داشت: طیف دیگری از گروه‌های جهادی به صورت تخصصی و قشری سازماندهی و ساماندهی شده اند که از جمله آن‌ها میتوان به دانشجویان، دانش آموزان، پزشکان، مهندسان، حقوقدانان و ... اشاره کرد لذا قرارگاه‌های تخصصی و قشری نیز نوع دیگری از قرارگاهاست که برای نمونه میتوان به قرارگاه سلامت (با محوریت بسیج جامعه پزشکی)، قرارگاه عهد خدمت دانشجویی (بامحوریت بسیج دانشجویی) دانش آموزی (بامحوریت بسیج دانش آموزی) قرارگاه کشاورزی و دامپزشکی (با محوریت بسیج جامعه کشاورزی) و ... اشاره کرد.

این مقام مسئول گفت: این قرارگاه‌ها به گونه‌ای سازماندهی شده اند که علاوه بر اینکه در حوادث و رخداد‌های طبیعی در سریعترین زمان اقدام به کمک رسانی نمایند در شرایط عادی نیز می‌بایست هدفمندتر و با اثر بخشی بیشتر اقدام به کمک رسانی در مناطق محروم و کم برخوردار کند. این قرارگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف و رزمایش‌های متنوع فعال می‌شوند که در عید نوروز سال جاری نیز 6 قرارگاه پهنه‌ای و 3 قرارگاه قشری و 2 قرارگاه تخصصی اجتماعی و کشاورزی فعال هستند و در این ایام خدمات رسانی خواهند کرد.

 قزل سفلی با اشاره به اینکه این اردو‌های جهادی نوروز از 15 اسفند آغاز شده اند که تا 13 فرودین 1402 با حضور گسترده جهادگران ادامه خواهد شد، افزود: گروه‌های جهادی هجرت محور تا قبل از ماه رمضان یعنی 3 فرودین ماه فعال خواهند بود و در ماه رمضان نیز پیش بینی شده گروه‌های جهادی خدمت محور در محلات و مناطق محروم و کم برخوردار نقش آفرین باشند.

وی گفت: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از 501 گروه جهادی به استعداد 6 هزار و 800 جهادگر در قالب 483 اردوی جهادی در عرصه‌های عمرانی، فنی و محرومیت‌زدایی، آموزشی، فزهنگی، اقتصادی، بهداشت و سلامت، کشاورزی، دامپزشکی، مشاوره‌ای و ... در مناطق محروم استان و استان‌های هم‌جوار به خدمت‌رسانی و فعالیت جهادی خواهند پرداخت.

انتهای پیام /  108
153 کلیک ها  سه شنبه, 23 اسفند 1401 07:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا