انهدام باند کلاهبرداری در شیراز

انهدام باند کلاهبرداری در شیراز
   
انهدام باند کلاهبرداری در شیراز |||| ||||

 رئیس پلیس آگاهی فارس از انهدام یک باند کلاهبرداری در شیراز خبر داد و گفت: اعضای این باند با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا از یک شهروند کلاهبرداری کرده بودند.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: سرهنگ کاووس حبیبی یکشنبه ۳۰ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت یک فقره شکواییه از شهروندی مبنی بر اینکه فردی که خود را کارمند دادگستری معرفی کرده با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا در قبال دریافت مبلغی از وی کلاهبرداری کرده است، بلافاصله پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.
او افزود: کارآگاهان با تحقیقات انجام شده، متوجه شدند شاکی دارای یک فقره پرونده در یکی از محاکم قضائی استان بوده و در حین رسیدگی با فردی که خود را کارمند دادگستری معرفی و ادعای گرفتن رای به نفع وی در قبال دریافت مبلغی در دادگاه را داشته است، آشنا می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی فارس بیان کرد: با بررسی‌های دقیق و استعلامات انجام شده، مشخص شد متهم در هیچ یک از دستگاه‌های دولتی مشغول به کار نیست.
سرهنگ حبیبی گفت: با اقدامات فنی، اطلاعاتی و با تحقیقات گسترده مشخص شد متهم و ۴ نفر دیگر با تشکیل باندی ۵ نفره با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا از این شهروند که در محاکم قضائی دارای پرونده بوده است، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند.
او خاطرنشان کرد: با اقدامات تخصصی و رصد اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان شناسایی و در چند عملیات منسجم و ضربتی همه آنها دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.
حبیبی با بیان اینکه سرکرده این باند دارای ۱۰ فقره سابقه کیفری از قبیل غصب عنوان، سرقت، کلاهبرداری و ...است، گفت: متهمان در بازجویی‌های علمی و تخصصی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به جرم ارتکابی اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
رئیس پلیس آگاهی فارس خاطرنشان کرد: شهروندانی که دارای پرونده مفتوحه در محاکم قضائی است، باید روند رسیدگی به پرونده خود را از طریق مسیر قانونی پیگیری کرده تا مورد سوء استفاده کارچاق کن‌ها و کلاهبرداران قرار نگیرند.
انتهای پیام /  108
193 کلیک ها  یکشنبه, 30 بهمن 1401 17:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا