جمع آوری امضای مردمی پیرامون مسئله حجاب و عفاف در فارس

  مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از جمع آوری تعداد کثیری امضای مردمی پیرامون مسئله حجاب و عفاف در استان در قالب حرکتی خودجوش توسط شهروندان خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :حجت‌الاسلام حسین امیدی چهارشنبه ٢٦ بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جامعه ما و هر جامعه انسانی و دینی نیازمند رفع آسیب‌های اجتماعی با فعالیت دستگاههای مختلف است، تصریح کرد: البته بهترین فعالیت، حضور خود مردم با شناسایی آسیب‌ها و تلاش برای رفع آنها با کمک دستگاههای حاکمیتی است.

او نهاد خانواده را مهمترین تشکیلات در جامعه برشمرد و افزود: اگر ضرری در آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد، ابتدا متوجه خانواده خواهد شد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با تاکید بر این نکته که حجاب و عفاف از مبانی اساسی و اخلاقی در جامعه ماست، تصریح کرد: اگر خانواده در رفع آسیب‌های ناشی از این مهم ورود و نهادهای مختلف هم کمک کنند، قطعا جامعه هم اصلاح خواهد شد.

امیدی همچنین یکی از موضوعات مهمی که در سطح جامعه ما به ویژه طی ماههای اخیر بروز پیدا کرد را مسائل مربوط به عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: در صدر اسلام مبانی دینی در سیره و سنت علمای دین این بوده که انسان در زمینه داشتن عفت و حیا رعایت‌های کامل و جامعی داشته باشد.

او با بیان اینکه یکی از آسیب‌های عدم رعایت عفت ضربه به رفتار عمومی است، خاطرنشان کرد: جامعه سالم، جامعه‌ای است که بهداشت روح و روان و جسم در آن دیده شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس که معتقد است بسیاری از معضلات در سطح جامعه به دلیل عدم رعایت اصول در جامعه است، خاطرنشان کرد: حجاب، واجب شرعی مسلم است و حفظ عفت عمومی جامعه در حاکمیت جمهوری اسلامی الزام آور است.

امیدی با بیان اینکه تعیین چگونگی نحوه رعایت این مهم بر عهده کارشناسان دینی است اما آنچه مسلم است این که اصول مسلم اولیه حجاب در جامعه دینی و اسلامی دیده شود، بر تسری و حفظ عفت و حیای عمومی در سطح جامعه برای آزادی عمل در حوزه حدود دینی و انسانی تاکید کرد و گفت: از سالها قبل مردم متدین ما چه در فارس و کشور مطالباتی از مسئولان ذی ربط داشتند و خواستار قوانین حجاب و عفاف شده‌اند.

او اضافه کرد: این مطالبات به امضاهایی تبدیل شده که توسط مردم به صورت خودجوش تعداد کثیری جمع آوری شده است و خواستار اجرای قانون حجاب و عفاف در کشور هستیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس عنوان کرد: تمام کارشناسان حوزه روانشناسی و تربیتی معتقدند که این مهم کاری بلندمدت نرم افزاری است و نیاز به تشریح اصول عقلی این فرضیه دارد.

امیدی که معتقد است عفاف و حیاء و حجاب مطلوب، به انسان آرامش منتقل می‌کنند، گفت: گذر از آسیب این مهم، موجب فروپاشی اخلاقی و ارزش‌ها در جامعه می‌شود.

او برگ برنده حاکمیت اسلام در جامعه ما را تاکید به سنت الهی ازدواج و تربیت فرزندان عنوان کرد و افزود: مهمترین آسیب ناشی از بی عفتی انحطاط و فروپاشی خانواده است که در جامعه دینی ما پسندیده نیست.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با بیان اینکه مردم در حجاب و عفاف مطالبه دارند، تاکید کرد: رسانه‌ها صدای مردم توسط باشند تا به گوش مسئولان برسد.

امیدی اضافه کرد: بنا شده است که تمام امضاها با مستند به قوه قضاییه و رده‌های مختلف این قوه ارائه شود.

او هدف از این مهم را شکل گیری گفتمان سازی آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده ذکر کرد.

انتهای پیام /  108
177 کلیک ها  چهارشنبه, 26 بهمن 1401 13:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا