• استاندار فارس عنوان کرد :

تغییرات احتمالی مدیریتی در فارس /برخورد با تخلفات مرتبط با حجاب اسلامی

تغییرات احتمالی مدیریتی در فارس /برخورد با تخلفات مرتبط با حجاب اسلامی
   
تغییرات احتمالی مدیریتی در فارس /برخورد با تخلفات مرتبط با حجاب اسلامی |||| ||||

استاندار فارس در کنفرانس خبری از تغییر تعداد 10 تا 15 تن از مدیران فعلی دستگاه های اجرایی مختلف در استان خبر داد و گفت : پلمب اماکن به دلیل رعایت نشدن موضوع حجاب اسلامی، یک مبحث قانونی بوده و مختص فارس نیز نبوده است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :  نشست خبری استاندار فارس با اصحاب رسانه امروز شنبه 30 اردیبهشت برگزار و به سوالات خبرنگارا پاسخ داده شد .

دکتر محمدهادی ایمانیه شنبه ٣٠ اردیبهشت در این کنفرانس خبری، ضمن یادآوری اینکه خود را متعهد به برگزاری ماهیانه جلسه رسمی با خبرنگاران می‌داند، در خصوص مشخص شدن زمان سفر دوم هیئت دولت به فارس و تاخیر در این سفر به دلیل آماده نبودن برخی پروژه‌ها، گفت: زمان دقیق برای سفر دوم رئیس‌جمهور مشخص نشده است اگرچه قرار براین بود که هر ماه یک سفر انجام شود، اما ترجیح ما اینست که ۲ پروژه خط دوم آبرسانی به شیراز و آزادراه شیراز اصفهان برای سفر دوم هیئت دولت آماده شود.

استاندار فارس در پاسخ به سئوالی پیرامون دلیل برداشته شدن تصاویر شهدا در اکثر خیابان‌های شیراز قبل از سال جدید، گفت: پیمانکاری انتخاب شده است و مدیریت شهری و دستگاه‌های مسئول به دنبال ساماندهی و نصب تصاویر با سازه‌هایی جدید، در حال انجام کارند.

تغییرات احتمالی مدیریتی در فارس

ایمانیه با بیان اینکه پیگیر تغییر تعداد ۱۰ تا ۱۵ تن از مدیران فعلی دستگاه‌های مختلف استان هستم؛ بر یکطرفه نبودن این مبحث و تمایل سازمان‌های مرکزی برای اعمال این تغییرات تاکید و اضافه کرد: تغییر این مدیران به دلیل موضوعات مالی و اخلاقی نیست و تنها دلیل ضعف مدیریتی است.

او در خصوص دور دوم سفرهای شهرستانی نیز گفت: بنا بود دور دوم سفر از شهرستان‌هایی آغاز شود که ٨٥ درصد تحقق مصوبه سفر اول را دارند، اما اینگونه نیست که به شهرستان‌هایی که کمتر از این میزان تحقق مصوبات داشته‌اند، سفری انجام نشود، بلکه باید برویم تا شاهد تحرک جدی باشیم.

استاندار فارس همچنین در خصوص حمایت مالی از تیم هندبال شهید شاملی کازرون که مقام دوم لیگ برتر کشور را کسب کرده است، گفت: بخشی از تامین مالی تیم‌های شهرستانی باید از محل کمک‌های خیرین و گروه‌های اجتماعی محلی انجام شود اما در عین حال در خصوص این تیم هم پیشنهادهایی داده‌ایم.

ایمانیه در موضوع سرمایه اجتماعی و راهکارهای موثر بر ارتقاء این شاخص گفت: اظهار نظر در خصوص افزایش سرمایه اجتماعی کار بنده نیست، اما نظرسنجی به شکل علمی را به عهده تیم‌هایی همچون "ایسپا"ی جهاددانشگاهی واگذار خواهیم کرد.

او در خصوص پیشرفت اندک و کندی کار در پروژه راه‌آهن شیراز به بوشهر خاطرنشان کرد: این پروژه علیرغم آنکه طرحی پرفایده محسوب می‌شود اما اعتبارات اندکی به آن تزریق شده است.

مبنای محاسبه آمار اشتغال اعلامی درست نیست 

ایمانیه، مبنای آمار اشتغال فارس که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است را اشتباه دانست و تاکید کرد: مرکز آمار در این محاسبه تعداد افراد خارج شده از کار را از شمار اشتغال ایجادی کسر و اعلام کرده که فارس کسری هم دارد، حال آنکه در آمار افراد خارج شده از کار، بازنشسته‌ها نیز قید شده است.

استاندار فارس در خصوص پاسخگو نبودن برخی از مدیران استان، گفت: بارها از رسانه‌ها درخواست کرده‌ایم که در قالب گزارشی مکتوب، عملکرد مدیران در اطلاع رسانی را رتبه بندی و شخصا به من اعلام کنند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. 

افزایش اجاره بها و راهکارهای پیش‌رو

او به افزایش اجاره بها در شهر شیراز هم اشاره و بیان کرد: کنترل اجاره بها موضوعی ملی است؛ البته اقداماتی نظیر اعمال مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده خانه خالی به سامانه مردم رسی اعلام کنند.

استاندار فارس اضافه کرد: پویش مهربانی نیز توسط اتحادیه املاک شیراز اجرایی شده تا زمینه پیشگیری از افزایش غیرمعقول اجاره بها فراهم شود و از طرفی مقرر شده است که اتحادیه املاک و سازمان صمت به بنگاهها اعلام کنند هر صاحبخانه‌ای که بیش از ٢٥ درصد قصد افزایش داشته باشد به شورای حل اختلاف ارجاع داده شوند. همچنین شناسایی و مواجهه قانونی با بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه نیز اجرایی شده است.

وضعیت تامین آب و برق در تابستان

او راجع به وضعیت آب و برق استان به ویژه در دوره پیک مصرف تابستانه، گفت: با همکاری شرکت‌های آبفا و بسیج سازندگی، امسال وضعیت بهتری در خصوص تامین آب خواهیم داشت و ٦٠ تا ٧٠ درصد مشکلات حل شده است.

ایمانیه با اشاره به اینکه در خصوص برق، به احتمال زیاد ماجرای سال‌های گذشته تکرار خواهد و سهمیه بندی برای برخی مشترکان اعمال خواهد شد، گفت: اولویت تامین برق مشترکان خانگی و مراکز حساس است و احتمالا در بخش کشاورزی و صنعت، نیازمند اجرای برنامه‌ی خاموشی دوره‌ای باشیم.

استاندار فارس با یادآوری اینکه سال گذشته بخش کشاورزی روزانه ۴ ساعت و بخش صنعت هفته‌ای یک روز را طبق جدول و برنامه تهیه شده وزارت نیرو و توانیز، سهمیه خاموشی داشتند، این برنامه را کشوری و اجرای آن را در اختیار وزارت نیرو دانست.

استاندار فارس با تصریح بر اینکه تا زمانی که صرفه جویی انجام نشود، این مشکل هم پایدار خواهد بود، گفت: اگرچه ٧ هزار مگاوات به تولید برق کشور اضافه شده است اما مصرف همچنان بالاست و با ناترازی مواجه هستیم.

ایمانیه در پاسخ به این پرسش که چرا خط آهن اقلید-یزد، علیرغم افتتاح، به بهره‌برداری نرسید، گفت: این پروژه مشکلات ایمنی دارد، با همکاری استانداری یزد و وزارت راه و شهرسازی، به دنبال تامین اعتبار حدود ۳۰۰ میلیاردی و رفع مخاطرات ایمنی و بهره‌برداری از آن هستیم.

برخورد با تخلفات مرتبط با حجاب اسلامی اقدامی قانونی است

او در پاسخ به پرسشی، پلمب اماکن مختلف نیز گفت: پلمب اماکن به دلیل رعایت نشدن موضوع حجاب اسلامی، یک مبحث قانونی بوده و مختص فارس نیز نبوده است.

ایمانیه گفت: در مبحث برخورد با تخلفات مرتبط با حجاب، ۴ طرح ناظر پیش‌بینی شده است که ناظر یک مربوط به کشف حجاب در خودرو، ناظر ۲ مربوط به فروشگاه‌ها و متصدیان آن، ناظر ۳ مربوط به اماکن عمومی و ناظر ۴ مربوط به اقدامات خلاف عفت عمومی است و طبق قانون هم این مبحث دنبال می‌شود.

استاندار فارس با این توضیح که در همه این طرح‌ها، یک بار اخطار به مالک خودرو یا مکان تجاری و عمومی ابلاغ و پس از در صورت اصلاح نشدن رفتار، اقدام به توقیف وسیله نقلیه یا پلمب مکان می‌شود، خاطرنشان کرد که همه این طرح‌ها قالب قانونی و ملی دارد.

او با یادآوری اینکه ناظر ٣ که شامل پارک‌ها، ایستگاههای مترو، ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه و ...است، گفت: کشف حجاب در این مکان‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف رصد و به نیروی انتظامی گزارش داده می‌شود و آن سازمان هم با ارسال پیامک به فرد متخلف، او را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهد. که البته محرومیت فرد از خدمات عمومی پیش‌بینی شده است.

استاندار فارس گفت: در طرح ناظر ٤ هم اقداماتی که خلاف عفت عمومی انجام شود مدنظر قرار خواهد گرفت.بنابراین پلمپ مجتمع تجاری نگین معالی آباد شیراز طبق تصمیمات کشوری بوده و ربطی به استان فارس نداشته است.

پروژه انتقال آب از خلیج فارس در حال اجراست

ایمانیه به موضوع انتقال آب از دریا به فارس هم اشاره و بیان کرد: این پروژه در حال انجام عملیات عمرانی است و امید است طبق جدول زمانبندی کار پیش رود. ٦میلیون دلار نیز به حساب شرکتی که در حال انجام کار است، واریز شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه، آب تامین شده از محل این پروژه، قیمت بالایی دارد و مناسب صنعت، کشاورزی صنعتی و آبیاری فضاهای سبز است، گفت: پیشنهاد داده‌ایم که در مسیر خط انتقال آب از خلیج فارس در استان فارس هر ٥٠ کیلومتر یک شهرک گلخانه‌ای ایجاد و آب آن از همین محل تامین شود.

اصلاح کشت برای مدیریت آب

او با قبول اینکه فارس تاوان اینکه کشور قصد داشت در تولید گندم خودکفا شود را سال‌ها قبل داده است، یکی از مباحث بسیار مهم را اصلاح الگوی کشت ذکر و اضافه کرد: سال گذشته و با توجه به وضعیت آب و تاکیداتی که در مورد کشت نشدن برخی اقلام به کشاورزان شده بود، مقابل رهاسازی آب از سد درودزن برای تامین آب بخش کشاورزی مقاومت کردیم.

استاندار فارس ادامه داد: امسال متاسفانه و با وجود تاکیدات بسیار، با توجه به بهبود وضعیت بارندگی، شماری از کشاورزان استان به ویژه در سه شهرستان مرودشت، زرقان و خرامه، اقدام به انجام کشت وسیع گندم کرده‌اند، در استان با توجه به مناسب بودن وضعیت سد درودزن و با هدف ممانعت از وارد شدن خسارت به کشاورزان، ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به این بخش اختصاص داده شد.

ایمانیه با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی فارس وعده داده که موضوع کشت جایگزین و اصلاح الگوی کشت را به شکل ویژه برای امسال و سال‌های بعد دنبال کند، از رسانه‌ها درخواست کرد که این مبحث را در کنار سایر مباحث مهم، پیگیری و دنبال کنند.

حضور برخی مدیران در رقابت‌های انتخاباتی

او در خصوص احتمال استعفای برخی مدیران استان با هدف شرکت در انتخابات، گفت: آبانماه سال گذشته نامه‌ای به مدیران ارشد و فرمانداران انشاء و ابلاغ و طی آن تاکید شد که اگر تمایل به حضور در رقابت‌های انتخاباتی را دارند، تا ابتدای دی‌ماه سال ۱۴۰۱ رسما اعلام کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه هیچ یک از مدیران رسما و کتبا قصد شرکت در انتخابات را اعلام نکرده‌اند، گفت: اکنون هم تا ١٩ خرداد فرصت تقاضای استعفا برای شرکت در انتخابات وجود دارد اما دست بنده باز است تا با استغفای آنها موافقت نکنم.

ایمانیه در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در فارس هم گفت: این استان هم در تامین و هم عدم تامین زمین، رتبه اول کشور را دارد.

او با بیان اینکه سهم فارس٢٤٠ هزار واحد مسکن ملی است و تاکنون ١٣٦ هزار واجد شرایط نام‌نویسی کرده‌اند، از وجود مشکل تامین زمین برای شهرهای شیراز، مرودشت، فسا و جهرم خبر داد و گفت: اختیار تامین زمین در شهرهای بالای ٥٠ هزار نفر به شورای عالی شهرسازی واگذار شده، علت تامین نشدن زمین در شهرهای بزرگ هم همین است.

استاندار فارس تاکید کرد که برخی فرمانداران به دلیل آنکه در طرح نهضت ملی مسکن پاسخگوی مطالبات نبوده‌اند، در لیست تغییر قرار گرفته‌اند.

توپ پتروشیمی‌های فارس در زمین قرارگاه خاتم الانبیاء است

ایمانیه به موضوع پتروشیمی‌های استان هم اشاره و بیان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء مجری و سرمایه گذار ٤ پتروشیمی داراب، فسا، جهرم و فیروزآباد است.

استاندار فارس با بیان اینکه همه مباحث مرتبط با دولت در ارتباط با احداث پتروشیمی‌های چهارگانه رفع شده و توپ در زمین قرارگاه خاتم الانبیاء است، گفت: اکنون رسانه‌ها باید تسریع در اجرایی شدن پروژه‌ها را از این قرارگاه مطالبه کنند.

موزه قرآنی فارس در مسیر توسعه و تجهیز

او همچنین به موزه قرآنی فارس در شاهچراغ(ع) اشاره و عنوان کرد: کار توسعه و تجهیز موزه قرانی در حرم شاهچراغ(ع) از هفته گذشته آغاز شده است.

استاندار فارس با اشاره به تعداد پروژه های نیمه تمام استان هم گفت: هزاران میلیارد تومان نیاز داریم تا این پروژه‌ها در مدار اجرا و بهره‌برداری قرار گیرند که با اعتبارات عمرانی کشور امکان تامین به موقع اعتبار و تزریق منابع مالی به پروژه‌ها نیست و در این راستا موضوع مولد سازی و دیگری تهاتر نفت در دستور کار قرار گرفته تا بخشی از اعتبارات پروژه‌های نیمه تمام تامین شود.

ایمانیه با تصریح اینکه مولدسازی طرحی بسیار متفاوت با خصوصی‌سازی و در جهت عکس آن است، گفت: خصوصی‌سازی در زمانی اجرا و واحدهای تولیدی به ثمن بخص واگذار شد که نمونه آن آی تی آی شیراز است؛ حال آنکه مولدسازی اقدامی مبتنی بر برنامه‌ریزی برای کمک به توسعه و رشد کشور است.

او به پروژه خط‌آهن شیراز به گل‌گهر نیز اشاره و اضافه کرد: کمبود اعتبار، اجرایی شدن این پروژه را کند کرده است، حال آنکه اتصال چابهار، گل‌گهر، شیراز، اهواز، شلمچه، یک اقدام استراتژیک نظیر خط آهن رشت آستارا محسوب می‌شود و می‌توان از طرقی نظیر تهاتر و مولدسازی آن را دنبال کرد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد که پیشنهادی مبنی بر تهاتر از محل معادن فارس برای اجرای این پروژه خط آهن استراتژیک، از سوی استان به دولت ارائه شده است.

حفظ بافت تاریخی شیراز یک اصل است

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه دنبال اشتغالزایی در پروژه‌های اطرف حرم شاهچراغ(ع) نیستیم، گفت: هدف ما در ابتدا حفظ این میراث مهم اسلامی و فرهنگی است و به هیچ عنوان اجازه تخریب را نخواهیم داد.

ایمانیه با بیان اینکه شخصا در این منطقه متولد و بزرگ شده است و حفظ آن به لحاظ نوستالژیک هم برایش اهمیت ویژه دارد، گفت: پیشنهادی را مطرح کرده‌ایم که تعدادی از خانه‌های تاریخی موجود، مرمت، تعمیر و بازسازی شده و هر یک به یکی از هنرها اختصاص داده شود که وزرای ارشاد و میراث و تولیت شاهچراغ(ع) هم با آن موافقت کرده‌اند.

استاندار فارس در خصوص آبیاری مزارع جنوب شیراز با آب آلوده فاضلاب هم گفت: اعتراف می‌کنم که در این باره کم آورده‌ام. به همین دلیل کار به بخش قضایی سپرده‌ شده و دادستان محترم مرکز استان هم رای صادر کرده است. لذا با دستگاه‌هایی که ترک فعل و کشاورزانی که از چنین آبی استفاده کرده‌اند، برخورد قانونی خواهد شد.

او در خصوص شهریه مدرسه هم گفت: قبول داریم که باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شهریه‌های بالا در مدارس انجام شود.

استاندار فارس همچنین گفت: ما مدعی تحقق بیش از ٥٥ درصد مصوبات سفر اول رئیس جمهور در فارس هستیم و فارس جزو استان‌های پیشتاز است. حاضریم این ادعا را با سند و مدرک ثابت کنیم.در سفر دوم هم نواقص برخی از این مصوبات رفع خواهد شد.

انتهای پیام /  108
320 کلیک ها  شنبه, 30 ارديبهشت 1402 15:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا