امسال ۲۰۰ کانون جدید فرهنگی در مساجد فارس ایجاد می‌شود

امسال ۲۰۰ کانون جدید فرهنگی در مساجد فارس ایجاد می‌شود
   
امسال ۲۰۰ کانون جدید فرهنگی در مساجد فارس ایجاد می‌شود |||| ||||

  مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: امسال تا کنون ۴۰ پرونده کانون فرهنگی جدید استان در دست اقدام قرار گرفته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۰ کانون فرهنگی مساجد جدید به ثبت برسد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :حجت‌الاسلام حسین امیدی یکشنبه ۱۵ مرداد با بیان اینکه برای جذب و تثبیت حضور نونهالان، نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد، مدیران شورای فرهنگی و کارگزاران مساجد آموزش می‌بینند، به خبرنگاران گفت: ۱۰۰ تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی در مساجد و حسینیه‌ها با دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی امضا شده است.

مدیر ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد فارس افزود: هم اکنون ۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد فارس فعال است که نقش موثری در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد دارد.

امیدی ادامه داد: به منظور نشاط بخشی به فضای مساجد تفاهم نامه‌ای با اداره‌کل ورزش و جوانان امضا شده و قرار است مسابقات ورزشی بچه‌های مسجدی در ۱۸۰ محله شیراز برگزار شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: شیراز ۴۰۰ مسجد دارد که از این شمار ۵۰ مسجد با شاخصه‌هایی مانند برخورداری از گروه‌های تربیتی، دوستدار خانواده، محل بازی و نگهداری کودک، کتابخانه، امام جماعت و دیگر امکانات فعال ارزیابی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در سطح شهر شیراز ۸۰ مسجد "خاموش" وجود دارد که با وجود باز بودن در آن اما به دلیل کمبود روحانی و دیگر امکانات، فعالیت ندارد.

امیدی عنوان کرد: حدود ۳۰۰ مسجد تراز و فعال در سطح فارس وجود دارد که ۱۰ مسجد الگو روز ۳۰ مردادماه در آیین گرامیداشت روز جهانی مسجد معرفی و تجلیل می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس هم چنین با بیان اینکه امسال تا کنون ۲۰ مسجد در این استان کلنگ‌زنی شده است، گفت: در حال آماده کردن نقشه جامعی از مساجد فارس هستیم که تا پایان سال تکمیل می‌شود و برای برنامه ریزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امیدی با یادآوری اینکه استان فارس نزدیک به پنج هزار مسجد و حسینه دارد، گفت: تاکنون ۳۰۰ خانه عالم در استان ساخته و بهره‌برداری شده که بیشتر در روستاها است. شیراز هم ۷۰ خانه عالم دارد که در بسیاری از موارد نیز استانداردهای کافی را ندارد.

او ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار شده سالانه چهار خانه عالم در مناطق ۱۲ گانه شیراز ساخته شود که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به آن تخصیص یافته است.

در این نشست پوستر پویش «رواق کتاب» برای معرفی کتاب در مساجد فارس، با هدف همکاری هرچه بیشتر کتابخانه های عمومی و مساجد رونمایی و فراخوان شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این ارتباط به خبرنگاران گفت: پویش رواق کتاب در سه رده سنی، کودک (هفت تا ۱۲)، نوجوان (۱۲ تا ۱۸) و جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) برگزار می‌شود.

محمدحسین فیروزی گفت: علاقمندان می‌توانند تا ۱۵ شهریورماه و همزمان با اربعین حسینی کتاب مورد علاقه خود را از نزدیک ترین کتابخانه عمومی استان به امانت گرفته و با معرفی کتاب در بین نمازگزاران مسجد، ویدئو آن را برای شرکت در این جشنواره به سامانه مسابقات الکترونیکی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس samakpl.ir ارسال کنند.

فیروزی با بیان اینکه این پویش علاوه بر جذب کودکان، جوانان و نوجوان به مسجد زمینه رشد فرهنگ کتابخوانی نیز می‌شود، اضافه کرد: تابستان امسال ۱۴ هزار برنامه فرهنگی برای اجرا در کتابخانه‌های عمومی فارس برنامه ریزی و اجرایی شد که تاثیر آن در میزان عضویت و امانت کتاب از این کتابخانه‌ها محسوس است.

انتهای پیام /  108
114 کلیک ها  دوشنبه, 16 مرداد 1402 08:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا