به‌دنبال پرورش انسان شایسته و موثر در جامعه اسلامی باشیم

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان اینکه باید به دنبال پرورش انسان شایسته و موثر در جامعه اسلامی باشیم، گفت: سند تحول آموزش پرورش نیازمند بازنگری‌هایی است در دستور کار قرار گرفته است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : اسماعیل محبی پور دوشنبه ۱۰ بهمن در نشست مشترک فرمانداران، ائمه جمعه، فرماندهان سپاه، روسای حوزه‌های علمیه، مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش فارس بیان کرد: رابطه بین معلم و دانش آموز به حدی می‌تواند عاطفی باشد که تا پایان عمر در خاطر شاگردان باقی بماند و این نقش شایسته معلمان قابل تقدیس است.

او ادامه داد: براساس آمار ارزیابی در جامعه معلمان رتبه اول تاثیرگذاری در جامعه را دارا هستند و باید برای این نقش موثر اجتماعی برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اضافه کرد: جریان خوبی در دولت سیزدهم در کشور بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری که در محیط های آموزشی و تربیتی بازنگری شود، در دستور کار قرار گرفته و این مسئله در فارس نیز شاخص است.

محبی پور اظهار کرد: در استانداری فارس و ذیل فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان فارس نیز چندین کمیته و کارگروه مرتبط با مسائل آموزشی و تربیتی تشکیل شده است که باید همین مسیر با جدیت بیشتری دنبال شود.

او با بیان اینکه مباحث مرتبط با حوزه فرهنگ و آموزش با جدیت دنبال می‌شود، گفت: در برگزاری جلسات و مصوبات حوزه آموزشی و تربیتی، رتبه اول کشور به این استان اختصاص دارد.

محبی پور در ادامه به وقایع اخیر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: طی سه ماهه گذشته با تهدیداتی مواجه شدیم که اثبات کرد که اگر در محیط هایی که افراد در معرض تربیت هستند خوب عمل نکنیم دشمن از این غفلت و خلاء بهره برداری سوء خواهد کرد.

او اظهار کرد: در تجمعات ۲۵ شهریور امسال به بعد بالاترین آمار تجمع کنندگان بین نسل در معرض تربیت و نوجوانان و جوانان بوده؛ قشری که از همه هنجارهای تعریف شده امینتی، اخلاقی و سیاسی عبور کردند و شعارهایی در دانشگاه‌ها و مدارس داده شد که در کوچه و بازار هم جایی ندارد و یا رفتارهای امنیتی که از برخی سر میزد که در باورها نبود که متاثر از عملیات روانی دشمن بوده است.

محبی پور اعلام کرد: در حوزه آموزش و تربیت نیازمند کارهای زیادی هستیم و تکلیف آموزش و پرورش از جنبه آموزشی و پرورشی فراتر است و باید به دنبال پرورش انسان شایسته و موثر در جامعه اسلامی باشیم.سند تحول آموزش پرورش هم نیازمند بازنگری‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

معاون استانداری فارس عنوان کرد: فرمانداران بعنوان روسای شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید از سند تحولی آموزش و پرورش حمایت کنند تا این سند به اجرا در آید و در این مسیر باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

انتهای پیام /  108
187 کلیک ها  سه شنبه, 11 بهمن 1401 10:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا