کامل شدن پرونده عاملان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)

 رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که پرونده قضایی عاملان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تکمیل شده است.


منصوره خسروبیگ/ راستین آنلاین : حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی یکشنبه ۱۳ آذر در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه روند رسیدگی به پرونده حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، ادامه دارد، در خصوص رسیدگی به وضعیت پرونده اغتشاشگران نیز گفت: دادگستری فارس پرونده اغتشاشگران را به صورت قاطع و قانونی پیگیری خواهد کرد. 
رئیس کل دادگستری فارس ضمن ابراز رضایت از وضعیت امنیت در شهرستان قیروکارزین عنوان کرد: این امنیت نتیجه تلاش مسئولان به ویژه اعضای شورای تأمین و آگاهی و بصیرت و حضور همیشه در صحنه مردم ولایتمدار قیروکارزین است.
موسوی همچنین مردم‌داری و حفظ شأن و منزلت مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی را از اولویت‌های دادگستری دانست و افزود: افزایش رضایت‌مندی مردم در اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی نقش مؤثری دارد.
او با تأکید بر عدالت‌محوری، تصریح کرد: مردم از دستگاه قضایی، انتظار اجرای عدالت دارند و مسئولان قضایی، رؤسا و دادستان‌ها و قضات باید برای احقاق حق و اجرای عدالت و خدمت به مردم تمام تلاش خود را به کار بگیرند.
رئیس کل دادگستری فارس، قاطعیت دادستان‌ها در برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را هم ضروری دانست و بیان کرد: دادستان‌ها در این خصوص باید در چارچوب قانون، بدون اغماض و با قاطعیت اقدامات لازم را انجام دهند.
موسوی با اشاره به احیای حقوق عامه هم تصریح کرد: وظایف گسترده‌ای برای حفظ و صیانت از حقوق عامه بر عهده دادستان‌ها قرار داده شده است.
او، دادستانی مرکز استان فارس را از موفق‌ترین دادستانی‌های کشور در احیای حقوق عامه معرفی کرد و گفت: از اختیارات و وظایف دادستان می‌توان به حوزه بهداشت و سلامت، کمک به ارتقاء تولید، حوزه اراضی، حوزه گردشگری، رسیدگی به امور مهجورین و افراد بی‌سرپرست و سالخورده، حوزه راه‌ها و حمل و نقل، حوزه آب و مهم‌ترین حوزه امنیت عمومی اشاره کرد.
رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به تهدیدات فضای مجازی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی معاندان نظام اظهار کرد: ما در زمینه فضای مجازی و آگاهی بخشی به مردم، کمتر کار کرده‌ایم، اما باید در این زمینه با جهاد تبیین برای هدایت‌گری، بصیرت‌افزایی و روشنگری جوانان و نسل آینده تلاش کنیم تا نقشه دشمن خنثی شود.
موسوی از راه‌اندازی حوزه قضایی شهر افزر در آینده نزدیک هم خبر داد و گفت: ایجاد دادگاه عمومی شهر افزر در تسهیل امور مردم و محیط مناسب برای دادخواهی و رفاه حال مراجعان این شهر که از توابع شهرستان قیروکارزین است، نقش مؤثری دارد.
در این مراسم از غلامرضا داودی، دادستان عمومی و انقلاب سابق حوزه قضایی قیروکارزین تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین شریف‌زاده به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.
غروب چهارم آبان، یکی از عناصر گروهک تکفیری داعش با حمله مسلحانه به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، ۱۳ نفر از زائران این بارگاه مقدس را به شهادت رساند و شماری را مجروح کرد. عامل این حادثه علیرغم اقدامات پزشکی چند روز بعد از حادثه به هلاکت رسید اما سربازان گمنام امام زمان(ع)، شماری از افراد مرتبط با این حادثه را دستگیر کردند.
انتهای پیام /  108
207 کلیک ها  دوشنبه, 14 آذر 1401 09:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا