دوچرخه‌های اشتراکی به شیراز باز می‌گردد

 رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد که با رفع ابهامات و اعمال تغییراتی در قرارداد، ارائه خدمات مربوط به دوچرخه‌های اشتراکی در این کلانشهر از سر گرفته می‌شود.


به گزارش راستین آنلاین علی‌اکبر سلطانی چهارشنبه ۴ آبان با بیان اینکه مشکلاتی نظیر افزایش بهای خدمات و زیان‌های مربوط به محدودیت‌های کرونایی و ... در خصوص شرکت ارائه دهنده خدمات دوچرخه اشتراکی با همراهی اعضای شورا رفع شده است، به خبرنگاران گفت: این خدمات حمل و نقلی پس از این در شیراز قابل ارائه خواهد بود.
او ضمن یادآوری اینکه با برگزاری جلسات متعدد، مجوز تهیه و تأمین دوچرخه های هوشمند اشتراکی نسل ۴ به شرکت پاک چرخ ایرانیان اعطا شد، از افزایش تعداد کاربران دوچرخه های هوشمند اشتراکی از ۷۵ هزار به ۱۷۵ هزار کاربر، خبر داد و گفت: مبلغ ودیعه به میزان ده میلیارد و پانصد میلیون تومان مشخص شده است که توسط شهرداری شیراز و با اخذ ضمانت بانکی، تودیع می‌شود.
سلطانی درخصوص مبلغ ودیعه دریافت شده از کاربران فعلی گفت: شرکت طرف قرارداد باید نسبت به عودت کل مبلغ دریافتی به کیف پول کاربران اقدام کند و نرخ کرایه سفر با دوچرخه اشتراکی به ازای هر ۳۰ دقیقه، ۲۰ هزار ریال مشروط به اینکه مبدا و مقصد در محدوده قرمز ترافیکی باشد، تعیین شده است.
او همچنین نرخ کرایه بابت هر ۳۰ دقیقه استفاده از دوچرخه اشتراکی در سایر مناطق شیراز را ۳۵ هزار ریال اعلام و اضافه کرد: با هدف تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، شهرداری به ازای هر سفر برای محدوده قرمز ترافیکی ۸۸ هزار ریال و برای سایر مناطق شهری ۷۳ هزار ریال، یارانه را تقبل کرده است که تا پایان قرارداد ثابت خواهد بود و افزایش نمی‌یابد.
سلطانی خاطر نشان کرد: برای بررسی و کنترل سفرها، دسترسی شهرداری به پنل و پایگاه‌های اطلاعاتی داده به صورت دسترسی همزمان و به روز، الزامی است و مالکیت داده ها صرفا متعلق به شهرداری شیراز خواهد بود و هرگونه استفاده، تحلیل بر روی داده ها و قراردادن در اختیار غیر بدون هماهنگی با شهرداری ممنوع خواهد بود.
این عضو شورا همچنین الحاق هرگونه قرارداد یا تغییر در متن قرارداد منعقد فی مابین شهرداری و سرمایه گذار را منوط به اخذ مصوبه شورا دانست و گفت: با توجه به مذاکره با سرمایه گذار و برای تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات حمل و نقل پاک، اخذ ورودی از شهروندان حذف شده است.
سلطانی با بیان اینکه پرداخت یارانه سفر پس از ارایه صورت وضعیت با تأیید حوزه بهره بردار، امکان‌پذیر است، گفت: در صورت جمع آوری دوچرخه ها از سطح شهر، توسط شرکت طرف قرارداد و نبود امکان استفاده از دوچرخه ها توسط شهروندان، قرارداد فسخ و شرکت ارائه دهنده خدمت ملزم به پرداخت کل خسارت و ضرر و زیان مربوطه به شهرداری بدون نیاز به طرح شکوائیه در مراجع قضایی است و طرف قرارد داد مکلف به تامین دوچرخه مورد نیاز برای سرویس‌دهی به ۱۷۵ هزار کاربر خواهد بود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
157 کلیک ها  چهارشنبه, 04 آبان 1401 13:42
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا