رسانه ها در فرهنگسازی برای مصرف بهینه گاز همکاری کنند

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس  گفت: در فرهنگسازی برای مصرف بهینه گاز باید رسانه ها کمک کنند چرا که فصل زمستان مصرف بی رویه و مصرف خانگی غیر قابل توجیه است.

به گزارش راستین آنلاین 

علی اکبر میدان شاهی، امروز چهارشنبه (20 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مصرف ایمن و بهینه یکی از مواردی است که باید به خاطر پیش رو بودن فصل سرد، در دستور کار قرار گیرد، گفت: در زمینه توزیع گاز در فارس هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی با صنایع برای بهینه شدن مصرف خواهیم داشت، افزود: در بخش صنایع گاز رسانی به محل کارخانه های رفته است که صنایع استقبال نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه به شکل رایگان برای صنایع گازرسانی می شود و حتی پول مجوز را ما می دهیم ولی آنان استقبال نمی کنند، اظهار کرد: شرکت گاز یک سازمان طرفدار محیط زیست محسوب می شود و گواهینامه ردپای کربن را دریافت کرده است.

میدان شاهی اضافه کرد: منابع انتشار گاز کربن را شناسایی کردیم و سعی خواهیم کرد استاندارد بین المللی آن را برای اولین بار در خاورمیانه کسب کنیم و در این راستا، سومین جلسه هم اندیشی مدیریت انرژی و کربن در شرکت های گاز استانی را در روزهای 26 و 27 مهر برگزار خواهیم کرد.

وی با یادآوری این مطلب که در جهت انتقال میراث گرانبهای گاز به نسل های ارائه می کنیم، افزود: دبیرخانه این حلسه هم اندیشی راه اندازی شده است و آخرین دستاوردهای شرکت گاز را ارائه خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه یک هزار و 295 کیلومتر شبکه گذاری بود که 683 کیلومتر انجام دادیم و به خاطر اینکه توانستیم ظرفیت بودجه استان را تا 2 برابر افزایش دهیم این رقم تعهد شبکه گذاری به یک هزار و 400 کیلومتر افزایش یافت، اضافه کرد: تعهد 20 هزار مورد انشعاب بود که به 32 هزار و 450 انشعاب و تعداد مشترک جدید 60 هزار بود که به 62 هزار مورد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه از 116 شهر 111 شهر گازرسانی شده است، افزود: 99 و چهار دهم درصد شهرهای فارس گازرسانی شده است و تا پایان سال به 114 شهر می رسد و تعداد روستاهای واجد شرایط 2 هزار و 505 هستند و تاکنون 2 هزار و 307 مورد گازرسانی شده است که 93 و 9 دهم درصد روستاها گازرسانی شده است.

میدان شاهی با اشاره به اینکه امسال 143 روستا بهره مند می شوند، اضافه کرد: جمعیت بهره مند شهر و روستایی به 98 و چهار دهم می رسد.

وی با اشاره به اینکه از هفت هزار و 326 صنایع تعداد پنج هزار و 984 گازدار شده و گازرسانی 450 صنعت جزیی از برنامه های سال جاری بوده که تاکنون 350 انجام شده است، اضافه کرد: عزم ما حرکت پویا داشته باشیم ولی مابقی ارگان ها با سرعت این شرکت همکاری نمی کنند و سعی داریم ظرف 2 سال آینده تمام شهرها، روستاها و صنایع استان را گازرسانی کنیم.

میدان شاهی گفت: هماهنگی شرکت گاز فارس برای رسیدن به فصل سرماست و با عبور چندین خط انتقال هیچ دغدغه ای در خصوص توزیع گاز وجود ندارد ولی به سبب اینکه توزیع گاز به صورت ملی رصد می شود و با بحرانی که به خاطر جنگ اوکراین در سطح جهان وجود دارد، مقداری توزیع گاز دچار مخاطره می شود.

مدیر عامل شرکت گاز فارس اظهار کرد: خطوط انتقال سراسری است و وقتی شمال دچار خدشه می شود و باید مصرف بهینه شود که به شمال کشور برسد و همه این موارد بستگی به درجه حرارت در کشور دارد، اما حساسیت تامین گاز خانگی خط قرمز ماست.

وی با اشاره به اینکه در این فرصت می خواهیم به صنایع بگوییم به جای گاز به آنان فرآورده می دهیم، افزود: هیچ کس به سوخت دوم اهمیت نمی دهد.

میدان شاهی افزود: در فرهنگسازی برای مصرف بهینه گاز باید رسانه ها کمک کنند چرا که فصل زمستان مصرف بی رویه و مصرف خانگی غیر قابل توجیه است.

به گفته مدیر عامل شرکت گاز استان فارس، آمار در رابطه با مرگ خاموش بسیار کاهشی بوده است ولی آمار حوادث و آتش سوزی بیشتر شده است و ساده ترین علت باعث افزایش شده که خراب بودن شیلنگ و نداشتن بست مهمترین علت حوادث است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
185 کلیک ها  پنج شنبه, 21 مهر 1401 17:20
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا