بهرمندی سه شهر فارس از نعمت گاز در دهه فجر ۱۴۰۰

بهرمندی سه شهر فارس از نعمت گاز در دهه فجر ۱۴۰۰
   
بهرمندی سه شهر فارس از نعمت گاز در دهه فجر ۱۴۰۰ |||| ||||

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس امروز دوشنبه ۱۱بهمن در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ایام یوم الله دهه فجر گفت : ۲۰ هزار و ۶۰۰ خانوار فارس با اعتبار ۸۲۱ میلیارد تومان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 
به گزارش راستین آنلاین غلامعباس حسینی با بیان به اینکه شرکت گاز فارس یک شرکت خدمات رسان محسوب می شود ،افزود : تعمیر، تجهیز و توسعه شبکه گازرسانی و همچنین ارائه گاز به مردم از جمله وظایف ماست.
 
او با یادآوری این مطلب که 36 شهرستان، 116 شهر و سه هزار و 652 روستا در فارس وجود دارد گفت : 2 هزار و 482 روستا مشمول گاز رسانی هستند.
او تاکید کرد: تاکنون 110 شهر فارس به شبکه وصل شده است که 99 و 2 دهم درصد از خانوار شهری استان از گاز بهره مند هستند.
 
حسینی با اشاره به اینکه شهرها «جویم» و «بنارویه» آماده بهره برداری هستند که تا پایان سال این 2 شهر هم گازرسانی می شود، افزود: شهرهای «رستاق»، «کوره» و «دهکویه» تا پایان بهار و شهر «دهرم»، هم تا پایان سال آینده گازرسانی می شود که می توان گفت پایان سال 1401 تمامی شهرهای استان فارس از نعمت گاز بهره مند می شود.
 
او با یادآوری این مطلب که تاکنون 2 هزار و 251 روستا معادل 94 و سه دهم خانوار از نعمت گاز بهره مند شده اند و تا پایان سال این رقم از لحاظ تعداد روستاها به 2 هزار و 292 روستا و از لحاظ تعداد خانوار به 95 و یک دهم درصد می رسد، افزود: مجموع خانوار شهری و رورستایی فارس که از نعمت گاز بهره مند شده اند، بالای 95 درصد است و استان فارس جز استان های سبز است و 32 شهرستان شهرستان سبز هستند و مابقی هم تا پایان سال آینده به شهرستان های سبز می پیوندند.
 
وی با اشاره به اینکه 84 روستا در دست انتخاب پیمانکار و 106 روستا در آینده گازرسانی می شود، افزود: 79 درصد صنایع و بیش از نیمی از شهرک های صنعتی گازرسانی شده است.
 
حسینی با یادآوری این مطلب که 141 جایگاه «CNG» وجود دارد که 134 جایگاه وصل شدند که چهار جایگاه در دست اجرا که 2 جایگاه آن در شیراز قرار داد و سه جایگاه در دست طراحی است، اظهار کرد: تعدادی مجوز جدید از سال گذشته تاکنون، ارائه شده است.
 
وی با اشاره به اینکه سه شهر «فدامی»، «دوبرجی» و «عماد شهر» در ایام دهه فجر گازرسانی می شوند، افزود: در این راستای سه هزار و 11 خانوار به گازرسانی می شود و 89 روستا با 16 هزار و 336 خانوار در این ایام از نعمت گاز بهره مند می شوند.
 
حسینی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به 19 روستا استان با یک هزار و 253 خانوار در دهه فجر آغاز می شود، اظهار کرد: 340 صنعت در این ایام گازرسانی می شوند و کل اعتبار پروژه های دهه فجر سال جاری، 821 میلیارد تومان است و در مجموع 20 هزار و 600 خانوار فارس در ایام دهه فجر سال جاری از نعمت گاز بهره مند می شوند.
 
مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه بعد از دهه فجر تا پایان سال 2 شهر «جویم» و «بنارویه» با پنج هزار و 14 خانوار گازرسانی می شود، اظهار کرد: 41 روستا، با 9 هزار و 385 خانوار، یکصد صنعت گازرسانی می شود و عملیات اجرایی گازرسانی، 13 روستا با یک هزار و 567 خانوار آغاز خواهد شد و کل اعتبارات این موارد 495 میلیارد تومان است.
 
او با اشاره به اینکه فارس استان پایلوت برای گازرسانی به چند شهر استان سیستان و بلوچستان مشخص شده است، اظهار کرد: 12 هزار انشعاب در شهر خاش با 280 میلیارد تومان اعتبار نصب شده است و گازرسانی به شهر «خاش» و سیمان «خاش» به اندازه 480 کیلومتر با اعتبار 150 میلیارد تومان انجام شده است.
 
حسینی با اشاره به اینکه گازرسانی به یک شهر و 93 روستای شهر «خاش» با اعتبار 250 میلیارد نومان انجام شده است، تاکید کرد: استان فارس به عنوان استان معین این کار را انجام می دهد و بودجه آن به صورت ملی تامین می شود.
 
او با یادآوری این مطلب که 80 مجتمع مسکونی و اداری شناسایی شده است، افزود: 48 موتورخانه بهینه سازی شد و 17 درصد کاهش مصرف گاز را شاهد بودیم و این بهینه سازی به صورت رایگان انجام می شود و مالکین می توانند برای این مهم در سامانه شرکت گاز ثبت نام کنند.
 
مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه رتبه اول کنترل و نظارت و هشت گواهینامه مختلف دیگر کسب شده است، تاکید کرد: طرح رایگان لوله کشی گاز 500 خانوار تحت پوشش کمیته و بهزیستی هم با همکاری کمیته امداد و بهزیستی انجام می شود و طرح تعویض بخاری فرسوده مدارس با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس انجام خواهد شد‌.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
384 کلیک ها  دوشنبه, 11 بهمن 1400 14:27
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا