روز مباهله روز اثبات حقانیت پیامبر گرامی (ص) برابر مسیحیان است

روز مباهله روز اثبات حقانیت پیامبر گرامی (ص) برابر مسیحیان است
   
روز مباهله روز اثبات حقانیت پیامبر گرامی (ص) برابر مسیحیان است |||| ||||

ت الله دژکام گفت: روز مباهله بحث پیامبر (ص) و مسیحیان بوده و بین الادیانی بوده است و حقانیت پیامبر گرامی در برابر آنان ثابت شده است و چیزی که مسیحیان نجران به آن اذعان داشتند.

به گزارش راستین آنلاین  آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 2 مرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: روز مباهله بحث پیامبر (ص) و مسیحیان بوده و بین الادیانی بوده است و حقانیت پیامبر گرامی در برابر آنان ثابت شده است و چیزی که مسیحیان نجران به آن اذعان داشتند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه دانستن حق به معنی پذیرفتن حق نیست در عرصه فعالیت های فرهنگی هم با این موضوع مواجه هستیم و هستند افرادی که حق را بدانند و نمی خواهند زیر بار بروند، تاکید کرد: با چنین کسانی باید برخورد شود وگرنه آنان دیگران را گمراه می کنند و به فساد می کشانند.
نماینده ولی فقیه در فارس با یادآوری این مطلب که با همه اینکه اولویت کار ایجابی را قبول داریم اما عده ای زیر بار نمی روند و باید با آنان برخورد سلبی داشت، اظهار کرد: تلاش جمعی است برای عادی انگاری موارد غیراخلاقی در حال روی دادن است.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اگر در جایی چنین رفتارهایی انجام می شود باید به فکر این باشیم که از چنین اتفاقاتی پیشگیری کنیم، تاکید کرد: برای پیشگیری از چنین مسائلی باید چکار انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه ما باید سه مطلب را انجام دادیم که ناظر بر همین پیشگیری بوده است، اظهار کرد: نقشه مهندسی فرهنگی، سند تحول آموزش و پرورش و طرح زیست عفیفانه است که این سه مورد در راستای رسیدن به اهداف فرهنگی خیلی جدی باید پیگیری شود.
آیت الله دژکام گفت: این سند یک بحث تربیتی و طولانی مدت است که فرد تربیت شده هنجار شکن نباشد و به طور طبیعی آن را رعایت کند.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، از ابتدای مرداد 1401 سندتحول فرهنگی آغاز به کار می کند، افزود: هر دستگاهی که در این حوزه فعالیت می کند مورد تجلیل قرار گیرد چرا که کار جهادی انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه باید نوع مواجهه با نخبگان به گونه ای باشد که این عزیزان را به کمک خود بیاوریم، تاکید کرد: اقناع موضوع خیلی بهتر خواهد بود.
امام جمعه شیراز از رسانه های جمعی خواست تا در حطیه کار فرهنگی و اجتماعی خبرنگاران فرهنگی و اجتماعی داشته باشند، اظهار کرد: لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس باید این موضوع را پیگیری کند.
وی با اشاره به اینکه تنها راه برای ارائه الگوهای جهانی، توجه به همه ابعاد است، تاکید کرد: باید اقدامات همه جانبه در دستور کار قرار گیرد.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: امروز اقدام همه جانبه لازم است و اگر در کارنامه معدل 20 نیست حداقل از 18 پایین تر نباشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
174 کلیک ها  یکشنبه, 02 مرداد 1401 10:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا