کشف ۱۱تن مواد مخدر توسط پلیس فارس

فرمانده انتظامی استان فارس امروز سه شنبه ۷ تیر در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد از کشف ۱۱تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون خبر داد و گفت :  سه هزار و ۱۴۹ نفر دستگیر شدند که در سه ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه بیش از ۲۰ درصد کشف مواد مخدر کاهش داشته است.

به گزارش راستین آنلاین سردار رهام بخش حبیبی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که مردم اذیت کرد، گروهی بود که تحت پوشش مامور به منازل دستبرد می زنند، کارگروه آگاهی پای کار آمد و 30 خردادماه دستگیر شد، گفت: این افراد با دیلم زنی، قاپ زنی، سرقت خودرو انجام می شد.

 

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه در فارس، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر و کهگیلیویه و بویراحمد سرقت می کردند، تاکید کرد: هفت باند متلاشی شد و 30 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

 

رئیس پلیس فارس با اشاره به اینکه 137 فقره سرقت اعتراف کردند و اکثر اموال برگشته است، اظهار کرد: در این مورد سه فقره تحت پوشش مامورین کشف اموال سرقتی بالغ بر 200 میلیارد ریال کشف شد.

 

وی با اشاره به اینکه 58 فقره سرقت منزل، 11 فقره سرقت خودرو، 37 فقره قاپ زنی و 30 سرقت قطعات خودرو در این مدت کشف شد، اضافه کرد: در کل 307 میلیارد ریال برآورد این سرقت ها بوده است.

 

سردار حبیبی از جمع آوری 319 نفر معتاد متجاهر و تحویل آنها به کمپ ها خبر داد و یادآور شد: در این ماه بیش از 2 تن انواع مواد مخدر کشف کردیم و 818 متهم در این رابطه دستگیر شدند و از اول سال تاکنون حدود 11 تن انواع مخدر توسط پلیس فارس کشف و ضبط شده است و سه هزار و 149 نفر دستگیر شدند که در سه ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه بیش از 20 درصد کشف مواد مخدر کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به توقیف 287 خودروی حامل قاچاق کالا، گفت: 337 متهم در این رابطه دستگیر شدند و 79 میلیارد تومان هم ارزش کالاهای قاچاق کشف شده است که در این ماه این کشفیات انجام شده است و 41 درصد افزایش نشان می دهد.

 

سردار حبیبی با اشاره به اینکه 15 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند و با آنان برخورد شد، افزود: 188 قبضه سلاح شکاری و جنگی کشف شد و بازهم به مردم می گویم وجود سلاح به جز خطر و آسیب هیچی برای اهل آن منزل ندارد، چرا برخی امنیت خود، خانواده و جامعه را با داشتن این اسلحه ها به خطر می اندازند.

 

وی با یادآوری این مطلب که پلیس در فضای مجازی به طور ویژه کار کرده است و متهمی که تبلیغاتی گوشی همراه را در سایتی انجام می داده و از شهروندان سفارش می گرفته ولی سفارش را تحویل نداده و این فرد کمتر از 48 ساعت فرد دستگیر شد و حدود 600 نفر مالباخته در این رابطه وجود دارد، یادآور شد: 279 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

 

سردار حبیبی با اشاره به اینکه فردی در رسید سازی و جعل فعالیت می کرده است که برآورد اولیه کلاهبرداری ها، 500 میلیون تومان است، اظهار کرد: یک مغازه که 27 قمه، کارد سنگری، چاقوی ضامن دار، پنجه بوکس بفروش می رساند، پلمپ و فرد دستگیر شد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر گفته های من باعث آرامش خاطر مردم شود از گفتن مسائل ابایی ندارم، افزود: در برخورد با کسانی که در تجمعات حضور داشتند، رفتار مناسب شکل گرفت و هر کسی هر مشکلی دارد و حرفی می خواهد بزند، به آنان کمک خواهیم کرد اما با عده ای که غیر از صحبت نیت دیگری داشتند برخورد شد.

 

وی گفت: شادی و نشاط باید بین مردم وجود داشته باشد، شادی و نشاطی که نباید برای دیگران ایجاد مزاحمت کند و یک جا یک نقطه یک گروه هنجار شکنی می کنند و تمام موضوعات زیر سئوال می رود، شئونات مردم زیر سئوال رفته است، افرادی که در این مسئله مدیریت نکردند و این عدم مدیریت مناسب آنان باعث ایجاد چنین موضوعی شد، دستگیر شدند.

 

سردار حبیبی ادامه داد: موضوع اسکیت در چمران نه سازمان یافته بود و این موضوع قبل و بعد از آن هم وجود نداشت، این افراد اسکیت کرده بودند و درگیری شد و چاقو کشی اتفاق افتاد که باعث شد برخی خانم ها روسری شان بیفتد که حتی قصد بی حجابی هم نداشتند و یک نفر از این دختران بازداشت نشدند و هر کس از این دختران برای یک ثانیه بازداشت شده باشد به من مراجعه کند، کسانی که دستگیر شدند، افرادی بودند که باید مدیریت می کردند و همچنین کسانی که دعوا درست کردند، دستگیر شدند و فردی که فیلم گرفته است هم دستگیر شد چرا که جزیی از تیمی بود که دعوا را به راه انداخته بودند.

 

وی افزود: پلیس فارس در خدمات عمومی، گذرنامه و اماکن عمومی رتبه نخست را کسب کرد که این به خاطر مردم خوب فارس است و فارس به خاطر کشف علمی جرم به رتبه اول دست یافت.

 

رئیس پلیس فارس گفت: خیلی از هنجار شکنی های خودرویی توسط مردم اعلام می شود و برای رفع پدیده ناهنجار، خیلی از فرآیندها باید انجام شود که نیاز به همکاری دیگران هم دارد که همچون نگاه مردم و همکاری خانواده ها است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
213 کلیک ها  سه شنبه, 07 تیر 1401 14:22
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا