صدور مجوز اشتغال ۳۰۰ مددجو و آزادی ۱۵۰ زندانی در فارس

صدور مجوز اشتغال ۳۰۰ مددجو و آزادی ۱۵۰ زندانی در فارس
   
صدور مجوز اشتغال ۳۰۰ مددجو و آزادی ۱۵۰ زندانی در فارس |||| ||||

دادستان عمومی و انقلاب شیراز، از صدور مجوز اشتغال ۳۰۰ مددجو و آزادی ۱۵۰ زندانی در فارس خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین سید مصطفی بحرینی شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ فروردین در حاشیه بازدید از زندان‌های شیراز بیان کرد: این بازدید در راستای تعیین اولویت‌های ۱۵ گانه ریاست قوه قضائیه در ابتدای سال جاری و تأکید بر توجه ویژه به زندان‌ها با حضور ۵۰ تن از قضات دادسرای شیراز و معاونین دادسرا از مجموعه زندانهای شیراز شامل بازداشتگاه و زندان مرکزی و مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی شیراز در دستور کار قرار گرفت.
 
او گفت: در راستای تأکید مسئولان عالی قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری فارس مبنی بر بازدید هدفمند از زندانها و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان‌ها، مشکلات زندانیان توسط قضات دادسرای شیراز به صورت چهره به چهره بررسی شد.
 
بحرینی همچنین با اشاره به سیاست‌های قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اشتغال زندانیان از فراهم شدن شرایط آزادی ۱۵۰ تن با استفاده از تسهیلات قضایی و مرخصی و همچنین اشتغال ۳۰۰ زندانی در نتیجه این بازدید خبر داد.
 
 او با بیان اینکه پرونده برخی از مددجویان نیز برای ادامه مجازات حبس و همچنین بهره مندی از آزادی مشروط از طریق سیستم مراقبت الکترونیک به شورای طبقه بندی زندان معرفی شد، گفت: پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان‌ها و بررسی مشکلات زندانیان توسط قضات به صورت چهره به چهره از جمله برنامه‌های عملیاتی تدوین شده با تأکید مدیریت ارشد قضایی استان است.
 
دادستان مرکز فارس عنوان کرد: هماهنگی حضور قضات دادسرا، بررسی آخرین وضعیت قضایی و لزوم دسترسی متهمین و محکومین به قضات دادسرا در جریان تحقیقات پرونده و همچنین اجرای احکام و بررسی نتیجه ملاقات زندانیان با قضات توسط معاون دادستان در امور نظارت بر زندان‌ها انجام می‌شود که این امر زمینه افزایش کیفیت حضور قضات در زندان‌ها را فراهم کرده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
273 کلیک ها  جمعه, 19 فروردين 1401 13:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا