نظارت‌های استاندارد تا ۱۵ فروردین ادامه دارد/روغن پومیس خوراکی نیست

مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: نظارت‌ و بازرسی‌های ویژه ایام پایانی سال و نوروز توسط بازرسان این اداره کل تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

 
به گزارش راستین آنلاین مرتضی رهنما یکشنبه ۲۲ اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بازرسی ویژه عیدانه استاندارد با هدف تامین سلامت، بهداشت و ایمنی جامعه و مصرف کنندگان انجام می‌شود و در این دوره بازدید ویژه از رستورانها، کافی شاپ‌ها، فست فودها، فروشگاههای بزرگ و هتل‌ها در حال اجراست.
 
او افزود: در یک هفته اول این بازرسی تخلفات قابل ملاحظه‌ای مشاهده شد که مهمترین آنها استفاده از فرآورده‌های گوشتی فاقد علامت استاندارد در فست فودها و استفاده از نان ورقه‌ای فاقد تاریخ تولید و انقضاء و استفاده از تاپینگ پیتزای فاقد استاندارد در فست فودها و رستورانها است.
 
مدیرکل استاندارد فارس عنوان کرد: روغن "پومیس" که از تفاله‌های زیتون استحصال می‌شود و غیر خوراکی است، همچنان در بعضی از مراکز عرضه به عنوان روغن زیتون خوراکی عرضه می‌شود، لذا مصرف کنندگان هنگام خرید، به مشخصات و نشان‌گذاری روغن زیتون دقت کافی را داشته باشد.
 
رهنما همچنین از وجود زیتون‌های پرورده فاقد علامت استاندارد و کپک زده در برخی از رستوران‌ها و فست فودها خبرداد و گفت:"زیتون پرورده" و "فرآورده‌های گوشتی" و "تاپینگ پیتزا" مشمول استاندارد اجباری بوده و عرضه آن بدون علامت استاندارد ممنوع است.
 
مدیرکل استاندارد فارس همچنین از کشف جعل علامت استاندارد بر روی یک نوع مایع سفید کننده با نام تجاری"پالا" در مراکز عرضه شیراز و همچنین یک نوع خامه بدون علامت استاندارد به نام "دهقان" خبر داد و از شهروندان درخواست کرد که به هیچ عنوان کالاهای فاقد استاندارد خریداری و مصرف نکنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
257 کلیک ها  یکشنبه, 22 اسفند 1400 12:07
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا