۱۱ شهر فارس در وضعیت قرمز کرونایی /افزایش ایمنی در برابر کرونا با تزریق دُز سوم واکسن

۱۱ شهر فارس در وضعیت قرمز کرونایی /افزایش ایمنی در برابر کرونا با تزریق دُز سوم واکسن
   
۱۱ شهر فارس در وضعیت قرمز کرونایی /افزایش ایمنی در برابر کرونا با تزریق دُز سوم واکسن |||| ||||

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز  با اشاره به روند قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در استان که با تغییر رنگ بندی پنج شهر استان شامل شیراز، زرقان، کازرون، کوه چنار، ممسنی، کوار، خفر، جهرم، خنج، مهر و گراش به قرمز و ۱۴ شهر به نارنجی همراه است، بر اهمیت افزایش مشارکت سازمانی و مردمی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر این بیماری و همچنین افزایش پوشش واکسیناسیون گروه هدف در استان تاکید کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین دکتر وحید حسینی با اشاره به آمادگی پایگاه های واکسیناسیون کروناویروس در سطح استان برای مراجعه مردم و تسریع در روند ایمنی جامعه افزود: به دلیل قدرت سرایت ‌پذیری بسیار بالای سویه اُمیکرون و افزایش شمار مبتلایان در استان، لازم است افراد جامعه نسبت به ارتقای ایمنی خود در برابر این بیماری توجه جدی داشته باشند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ضرورت استفاده از ماسک در تمام مراکز و مکان های تجمع مسقف، ادارات، سازمان ‌ها و هنگام حضور در مراکز خرید تاکید کرد و با اشاره به تاثیر واکسن در برابر کروناویروس اظهار کرد: طبق دستور استاندار فارس، تمامی کارکنان سازمان‌ ها و ادارات، صاحبان مشاغل و اصناف، باید قبل از بیستم بهمن سال جاری، نسبت به تکمیل واکسن خود اقدام کنند.
 
او با اعلام اینکه شاهد ابتلا به کروناویروس به صورت خانوادگی هستیم، از والدین خواست بیش از پیش نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای حفظ سلامتی فرزندانشان پایبند باشند.
 
 
حسینی یادآور شد: هر گونه بی توجهی، سهل انگاری و عادی پنداری در برابر کروناویروس به ویژه سویه اُمیکرون با قدرت سرایت پذیری بالا، وضعیت استان را بحرانی تر می کند، بنابراین برای احترام به حقوق دیگران و ایمنی مردم جامعه، توصیه جدی مجموعه سلامت به مردم استان، رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و تزریق دُز سوم واکسن است.
 
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین در این نشست نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، میزان مشارکت در برنامه واکسیناسیون، آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، نحوه فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و انجام تست های سریع، آمار جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان و آخرین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.
 
پایش میزان اشغال تخت های بیمارستانی، وضعیت دارویی و تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح استان، دیگر محورهای مورد بررسی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز این ستاد بود.
 
معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز گزارش هایی پیرامون وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، آخرین اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، وضعیت سلامت بیماران کرونا در بیمارستان های استان، خدمات مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا، فعالیت مراکز انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه و وضعیت ابتلا در شهرستان های استان ارائه کردند.
 
چهارصد و هشتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز شانزدهم بهمن ۱۴۰۰، با حضور دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، سرپرست دانشگاه، مشاورعالی سرپرست دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد برگزار شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
392 کلیک ها  شنبه, 16 بهمن 1400 13:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا