پویش مردمی "کودکان سایبری" در فارس برگزار می‌شود

پویش مردمی "کودکان سایبری" در فارس برگزار می‌شود
   
پویش مردمی "کودکان سایبری" در فارس برگزار می‌شود |||| ||||

رئیس پلیس فتای فارس از اجرای دومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری از ۲۵ تا ۳۰ دی ‌ماه جاری با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان خبر داد. 

 
به گزارش راستین آنلاین سرهنگ حشمت سلیمانی شنبه ۲۵ دی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امروزه ما شاهد فناوری هستیم که سال‌ها پیش در دسترس نبود و محیط بازی، آموزشی و ارتباطی کودکان از فضای حقیقی به فضای مجازی تغییر کرده و طبیعتاً فرزندانمان در این فضا با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.
 
او به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: باید نحوه فرزند پروری سایبری در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل این مشکل افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.
 
رئیس پلیس فتای فارس افزود: در حال حاضر در زمینه فرزند پروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم و هدف از برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری توجه به این چالش‌ها است.
 
سلیمانی در ادامه به اهداف این پویش اشاره کرد و گفت: ارتقاء فرهنگ سایبری و مهارت استفاده مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد جریان‌ گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری نتایجی خواهند بود که در اجرای این پویش به ثمر خواهند نشست.
 
او به موضوعات ارائه‌شده در پویش کودکان سایبری نیز اشاره کرد و افزود: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول تربیت فرزندان در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتواهای آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی، انتشار هشدارهای پلیسی در وب‌سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌های کشور پرداخته خواهد شد.
 
رئیس پلیس فتای استان فارس به صفحه کودک در سایت پلیس فتا به آدرس https:‎//cyberpolice.ir/cyberkids اشاره کرد و گفت: والدین و فرزندان گرامی می توانند با مراجعه به صفحه مذکور و عضویت در آن از آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با کودک و همچنین آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بر کاربران مطلع شوند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
355 کلیک ها  شنبه, 25 دی 1400 18:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا