طرح ۳۱۳ در فارس اجرایی شد

طرح ۳۱۳ در فارس اجرایی شد
   
طرح ۳۱۳ در فارس اجرایی شد |||| ||||

مدیرکل کمیته امداد فارس امروز دوشنبه ۲۰دی در مراسم افتتاح طرح ۳۱۳ از اجرای این طرح خبر داد و گفت :این طرح با هدف ایجاد ارتباط مستمر و موثر روحانیون با خانواده های مورد حمایت تحت کمیته امداد اجرا شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین محمد بذرافشان در این مراسم که با حضور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور، در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار کرد: طرح ۳۱۳ فعالیت‌های فرهنگی در قالب روضه‌های خانگی و تبلیغ چهره به چهره در صدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد است .
 
 
 
او در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به مدت ۵ ماه در مرحله اول برای تعداد ۴۰۰ خانوار ساکن در ۱۲۰ روستای منتخب با حضور ۸۰ روحانی طرح هجرت مستقر عملیاتی شد ، عنوان کرد : در مرحله دوم با حضور بیش از ۴۰ روحانی طرح هجرت در ۳۲ شهرستان ، بخش و ۶۰ روستا در مناطق محروم برای ۳۰۰ خانوار تحت حمایت طرح تبلیغ چهره به چهره با هدف سرکشی از خانوارهای مورد حمایت و شناسایی و رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و نیازهای معیشتی خانواده است .
 
به گفته مدیرکل کمیته امداد فارس به منظور تقویت روحیه مذهبی خانواده‌های مشمول طرح فلاح با هدف برگزاری مجالس مذهبی در منازل خانوارهای مورد حمایت در راستای تقویت باورهای دینی و افزایش منزلت اجتماعی خانواده‌های است، در طول ۵ ماه مرحله اول ۴۰۰ جلسه و در طول ۸ ماه ۶۰۰ جلسه روضه خوانی برگزار شده است.
 
بذرافشان تصریح کرد: در حاشیه اجرای این طرح با عنایات به لزوم بهره برداری از ظرفیت عظیم مراکز نیکوکاری و واگذاری خدمات تخصصی به این مراکز و همچنین هدف گذاری انجام شده جهت تحقق در آمدهای مردمی در راستای بودجه تعهدی سال ۱۴۰۰ با ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی با هدف ارائه خدمات ارزشمند فرهنگی و آموزشی به نیازمندان راه اندازی و ایجاد شده، که در همین ارتباط تاکنون معادل مبلغ یک میلیارد ۸۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان تاکنون توسط روحانیون معزز طرح در جهت کمک به خانواده‌های تحت حمایت هزینه شده است.
 
او گفت: ۱۲ مرکز نیکوکاری توسط روحانیون طرح، راه اندازی شده است، تعداد ۷۸ سری کالاهای اساسی به منازل مدد جویان، اهدا شده است، همچنین تاکنون ۴ هزار و ۳۳۱ بسته غذایی به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شده است، همچنین تعداد ۱۱۲ شغل جهت فرزندان جهت فرزندان خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده است، تأمین هزینه‌های درمان ۹۳ نفر از خانواده‌های تحت حمایت انجام شده است، تعداد ۶۴ مورد تعمیر و تأمین مسکن برای نیازمندان انجام شده، تعداد ۱۱۱ جهیزیه به فرزندان خانواده‌های تحت حمایت اهدا شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: تعداد ۱۳۸ لوازم آموزشی تبلت، تلفن همراه، جهت فرزندان تحت حمایت اهدا شد، بازگشت به تحصیل ۷ ۷ نفر از فرزندان تحت حمایت در طول ۸ ماه، شناسایی ۳۶ نفر از افراد نخبه و مستعد از میان خانواده‌های تحت حمایت، زمینه بازگشت به زندگی ۷۴ نفر از فرزندان تحت حمایت و گوشه‌ای از فعالیت‌های روحانیون طرح ۳۱۳ با همراهی همسران آنان بوده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
595 کلیک ها  دوشنبه, 20 دی 1400 13:22
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا