پژوهش پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی است

پژوهش پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی است
   
پژوهش پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی است |||| ||||

به گفته فرمانده سپاه فجر فارس، پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی و توسعه و پیشرفت جامعه امر مهم پژوهش و تحقیق است.

 
سردار بوعلی با بیان اینکه ایران سرافراز در دهه چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی کشوری سرآمد در عرصه علم و دارای دستاوردهای بی نظیر پژوهشی است، گفت: سهم تولید علمی کشور از یک دهم درصد در قبل از انقلاب اسلامی، اکنون به بیش از دو درصد رسیده و رشد علمی کشور نیز چند ده برابر رشد جهانی است.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی سپاه فجر فارس، او با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سهم چشمگیری در این دستاورد عزتمندانه و پیشرفت همه جانبه علمی داشته و همچنان با تفکر راهبردی و توسعه دانش پاسداری به دنبال شکستن مرزهای دانش و فناوری است، افزود: در این عرصه، رهنمودهای ارزشمند فرمانده معظم کل قوا امام خامن‌ ای چراغی فراروی سیاست گذاران و پژوهندگان دانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
 
فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: بی تردید یکی از مهم ترین نیازهای امروز کشور موضوع پژوهش های مسئله محور است که نباید به هیچ عنوان از آن غفلت کرد، پژوهش باید در خدمت زندگی بهتر بشر قرار گیرد و در اسناد بالادستی کشور نیز سهم عمده‌ای برای پژوهش تقاضا محور و توسعه این فرهنگ قائل شد.
 
بوعلی با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیقات علمی، پشتوانه برنامه های علمی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه در حال پیشرفت است، گفت: پژوهش باید در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی همواره بعنوان یک مسئله محوری و دارای اهمیت دنبال شود. 
 
او خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، ضرورت و اهمیت پژوهش در جهان امروز که تبادل و پردازش اطلاعات و ارتقا دانش یکی از شاخصه‌های مهم تمدنپهاست بیش از پیش نمایان شده است و از سوی دیگر حضرت علی (ع) می‌فرمایند "برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست". 
 
فرمانده سپاه فجر فارس همچنین اظهار کرد: پژوهش گذرگاه اصلی توسعه پایدار و عامل محوری پیشرفت و توسعه است و بهترین راه حل‌ها برای مشکلات از این طریق بدست می‌آیند.
 
بوعلی افزود: در این راستا تشکیل شورای آینده پژوهی و آینده نگری در استان فارس به منظور دیده بانی، رصد، مطالعه، مشاهده، مراقبت و آسیب شناسی پدیده‌های موجود و چالش‌هایی که در آینده رخ خواهند داد از جمله مهم ترین ضرورت‌ها و مطالبات این خطه است که اگر همراه با دانایی محوری و عقلانیت باشد بدون شک موجب تعالی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فارس خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
517 کلیک ها  چهارشنبه, 24 آذر 1400 09:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا