بیش از 10 هزار و 500 سرپرست خانوار عشایری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

بیش از 10 هزار و 500 سرپرست خانوار عشایری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
   
بیش از 10 هزار و 500 سرپرست خانوار عشایری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند |||| ||||

با همکاری صندوق بیمه روستائیان و عشایر، بیش از 10 هزار و 500 سرپرست خانوار عشایری تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

 

به گزارش راستین آنلاین مدیر کل امور عشایر فارس امروز یکشنبه 18 مهر در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد با بیان اینکه 15 مهرماه روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است ، گفت : روستا ها و مناطق عشایری به عنوان مراکز اصلی اقتصادی تلقی می شوند.

روح الله بهرامی با اشاره به اینکه باید خدمات هر چه بهتری به روستا ها و عشایر ارائه شود ،افزود :این روز فرصتی است که توجه ویژه ای به این بخش ها کرد و باید مشکلات و ظرفیت ها احصا شوند.

او در خصوص تداوم و استمرار خشکسالی ها تصریح کرد :با خشکسالی های مستمر شاهد هستیم که کمبود علوفه شکل گرفته است.
بهرامی با بیان اینکه نقدینگی برای علوفه تامین شد عنوان کرد : با تداوم خشکسالی و کمبود علوفه هزینه ها افزایش یافته است به همین دلیل برای رفع این مشکل حدود 45 هزار تن انواع علوفه مثل جو و کنستانتره را تامین می کنیم و در اختیار عشایران قرار می دهیم.
 
او همچنین بیان کرد : 21 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز برای عشایر در نظر گرفته شده که تاکنون 14 میلیارد تومان آن جذب شده است.
 
بهرامی با اشاره به اینکه چهار میلیارد تومان هم از محل کمک خشکسالی برای عشایر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به مناسبت روزملی روستا و عشایر یک پروژه بزرگ در شهرستان خنج به بهره برداری می رسد، که شامل حفر و تجهیز چاه و ایجاد خط انتقال و مخزن ذخیره آب با اعتبار 2 میلیارد تومان است.
 
او همچنین در ادامه با بیان اینکه سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران عشایر از جمله برنامه های ما بوده و انجام خواهد شد ،افزود: تربیت بهداشت یار دام عشایر آغاز شد که تعدادی از فرزندان عشایر را به عنوان بهداشت یار تربیت می کنیم.
 
به گفته مدیر کل امور عشایر فارس، خرید دام عشایر در اولویت ها قرار گرفت و هشت هزار راس دام با قیمت ۳۱هزار تومان از آنان خریداری شد .
 
بهرامی اظهار کرد : با همکاری صندوق بیمه روستائیان و عشایر، بیش از 10 هزار و 500 سرپرست خانوار عشایری را تحت پوشش بیمه قرار داده ایم تا از مزایای مستمری بگیری و بازنشستگی هم بهره مند شوند.
 
او با اشاره به اینکه آب رسانی برای حدود 35 درصد جامعه عشایری که به آب پایدار دسترسی ندارند، در دستور کار قرار گرفته، اضافه کرد: از نیمه مهر تا نیمه آبان کوچ عشایر انجام می شود.
 
بهرامی با اشاره به اینکه توزیع علوفه بر مبنای پلاک کوبی دام است و حدود ۸۰ درصد از دام ها هویت گذاری شده اند ، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 2 میلیون و 500 راس دام از مجموع سه میلیون و یکصد راس دام که در اختیار عشایر است، پلاک کوبی شدند .
 
او در پایان از واکسیناسیون 65 درصد عشایر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: کانکس های بهداشت عشایری در مناطق عشایری ایجاد شده است.
 
گفتنی است جلسه امور عشایر در سالن جلسات استانداری با حضور شورای عشایری و مسئولین دستگاه های اجرایی برگزار شد و مسئولین سازمان در جمع شوراهای عشایری حضور پیدا کردند.

همچنین در این نشست جاوید حیاتی گفت: 80 پروژه عمرانی در حوزه های مختلف عشایری با اعتبار 15 میلیارد تومان در سال 1400 در دستور کار قرار گرفت که تاکنون به بهره برداری رسیده و یا تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

 

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه عشایر فارس حدود 57 هزار متر مکعب صنایع دستی و معادل 44 درصد صنایع دستی استان را تولید و به بازار ارائه می کنند، گفت: عشایر فارس در سال، 20 هزار تن گوشت قرمز، 57 هزار مترمکعب صنایع دستی و 260 هزار تن محصولات باغی و زراعی تولید می کنند که جمع تولیدات عشایری بیش از سه هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
621 کلیک ها  یکشنبه, 18 مهر 1400 17:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا