پیش‌بینی اعتبار ۹۵ میلیارد تومانی برای عشایر فارس

 رئیس امور عشایر کشور گفت: در بودجه امسال، ۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای عشایر فارس در نظر گرفته شده است.


پاپی‌زاده در جمع عشایر منطقه سروستان گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد از مناطق عشایری برق دار هستند و با توافقی که با وزارت نیرو شده است، در مدت ۲ سال به ۸۵ درصد مابقی مناطق نیز برق رسانی می‌شود.
به نقل از امور عشایر، او ادامه داد: یکی از مشکلات جدی در حوزه عشایری بحث بودجه است، در بودجه ۱۴۰۱ رشد شاهد خوبی هستیم به طوری که در بعضی از ردیف‌ها تا ۴۰۰ درصد و در برخی بخش‌ها ۲ یا ۳ هزار درصد رشد مشاهده می‌شود.
پاپی‌زاده عنوان کرد: برای عشایر فارس نیز که پیش از این ۲ میلیارد تومان بودجه لحاظ می‌شد، در بودجه امسال، ۹۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که منتظر اختصاص آن هستیم.
او به پرداخت تسهیلات به عشایر برای تامین نهاده نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلات ارزان قیمت برای هر استان در نظر گرفته شده است و در اختیار امور عشایر، استانداران و نهادهای حمایتی قرارخواهد گرفت.
پاپی‌زاده گفت: این تسهیلات با مهلت باز پرداخت هفت ساله و سود چهار درصد و با یکسال تنفس پرداخت می‌شود.
رئیس امور عشایری کشور همچنین به موظف شدن وزارت ارتباطات به تامین زیرساخت‌های مخابراتی نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در نشست شورای عشایری مصوب شد وزارت ارتباطات زیرساخت‌های مخابراتی را در مناطق عشایری اجرا کند.
انتهای پیام /  108
241 کلیک ها  چهارشنبه, 04 آبان 1401 13:46
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا