• سردار رهام بخش حبیبی

اراذل و اوباش دراک شیراز در دام پلیس / مردم در استفاده از فضای مجازی دقت کنند

اراذل و اوباش دراک شیراز در دام پلیس / مردم در استفاده از فضای مجازی دقت کنند
   
اراذل و اوباش دراک شیراز در دام پلیس / مردم در استفاده از فضای مجازی دقت کنند |||| ||||

فرمانده انتظامی فارس از دستگیری اراذل و اوباش پارک کوهستانی دراک شیراز خبر داد .

نشست خبری فرمانده انتظامی استان فارس امروز چهارشنبه با حضور خبرنگاران برگزار شد .

به گزارش راستین آنلاین سردار رهام بخش جبیبی در این نشست خبری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (ع) و تبریک هفته ناجا ضمن اینکه در حلقه امنیتی فارس رسانه‌ها یکی از حلقه‌های مهم هستند که باید نیروی انتظامی ارتباط بیشتری با آنها داشته باشد ، گفت : همه ساله 17 تا 24 مهرماه هفته ناجا نامگذاری شده است .

او با بیان اینکه بزرگداشت هفته ناجا با شعار( پلیس هوشمند ، امنیت پایدار) برگزارخواهد شد، افزود : اجرای بیش از 2 هزار برنامه را در این هفته خواهیم داشت ، که یک سری ویژه برنامه در شیراز و دیگر برنامه ها  در هر شهرستان های استان اجرا می شود .

سردار رهام بخش حبیبی تصریح کرد : با توجه به موضوعات روز که برای مردم پیش آمده و همچنین رشد تکنولوژی و فضای مجازی، تلاش کردیم آسیب‌ها را به مردم بشناسانیم و با نگاه هوشمندسازی پلیس خدمات بیشتری برای تامین امنیت به مردم ارائه دهیم. 

فرمانده انتظامی استان فارس  با اشاره به تشریح  برنامه‌های هفته ناجا افزود: برپایی صبحگاه عمومی برای اولین بار پس از کرونا، غبارروبی حرم‌های مطهر،سرکشی از خانواده شهدا، مسابقه دوچرخه سواری همیاران پلیس، دهمین گردهمایی سراسری پلیس یاران و رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی پلیس از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.  

اقدامات  پلیس طی ۶ ماه اول امسال

به گفته سردار حبیبی افزایش 40 درصدی کشفیات کالای قاچاق ( ۳۲۴ میلیارد تومان ) ، کشف 36  تن مواد مخدر با  افزایش 21 درصدی ، افزایش 23 درصدی کشفیات سرقت، دستگیری 190  اراذل و اوباش و کشف 90  درصدی در پرونده‌های پلیس فتا از جمله اقدامات انجام شده طی 6 ماه اول سال 1400 است .

او همچنین با اشاره به افزایش ارجاع پرونده‌ها به مشاوره پلیس، عنوان کرد:با ارجاع پرونده ها به مشاوره پلیس  ۷۰ درصد از پرونده‌ها به دادگاه و حکم قاضی کشیده نشد و به مصالحه رسیدند. 

دستگیری متهمان پرونده دراک شیراز

فرمانده انتظامی فارس همچنین از دستگیری هر ۴ متهم پرونده دراک خبر داد.

او بابیان به اینکه اراذل و اوباش فضای نا امنی را برای مردم ایجاد کرده بودند ،گفت:با تلاش شبانه روزی پلیس فارس  ۳ متهم در مخفیگاه و یک نفر هم که فراری بود، دستگیر شدند و پرونده‌ به مراجع قضایی تحویل داده شده است. 

مردم هشدار پلیس را جدی بگیرند 
 
حبیبی همچنین در ادامه سخنان خود از مردم خواست تا به هشدار های پلیس به خصوص در فضای مجازی توجه ویژه ای داشته باشند .

 فرمانده انتظامی فارس در خصوص اینکه برخی از مردم هشدارها را به ویژه در رابطه با فضای مجازی زیاد جدی نمی‌گیرند، بیان کرد: جدی نگرفتن این موارد باعث  ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است.

او همچنین با اشاره به اینکه ترفند های کلاهبرداران تغییر یافته است ادامه داد : باید رسانه به میدان بیایند و این موارد را اطلاع‌رسانی کنند. 

حبیبی در توضیحات خود به گروهی که  به تازگی توسط پلیس فارس دستگیر شدند اشاره کرد و گفت :در فضای مجازی به تازگی گروهی دستگیر شدند که در کل کشور اثرگذار بود کار این گروه این بوده که در فضای مجازی اطلاعیه دروغ درباره خرید و فروش منزل اعلام و از این طریق کلاهبرداری کرده و مبالغی تحت عنوان بیعانه از مردم دریافت می‌کردند.

فرمانده انتظامی فارس  در ادامه سخنان خود در این کنفرانس خبری تصریح کرد : برخی از پرونده‌های نزاع‌های خانوادگی  ،عصبانیت های افراد برای مسائل کوچک ، وجود اسلحه در منازل فقط آسیب در پی دارد که در قالب نزاع منجر به قتل می‌شود و از رسانه‌ها تقاضا داریم که در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

گفتنی است عدم کنترل خشونت گاهی سبب جنایت می شود، باید مردم بخشش را بیاموزند و خشم خود را کنترل کنند..

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1584 کلیک ها  چهارشنبه, 14 مهر 1400 12:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا