ایجاد زمینه آزادی زندانیان اصلاح شده در فارس

ایجاد زمینه آزادی زندانیان اصلاح شده در فارس
   
ایجاد زمینه آزادی زندانیان اصلاح شده در فارس |||| ||||

با دیدارهای مستمر از زندان ها و ملاقات قضات با زندانیان در فارس می توان زندانیانی که فرایند اصلاح آنان تکمیل شده را شناسایی کرده و مطابق قانون، زمینه آزادی آنها را فراهم ساخت.

به‌گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، در بازدید از زندان مرکزی شیراز گفت: هدف از اِعمال مجازات زندان، اصلاح مجرمان و بازگشت سالم آنان به جامعه است.
 
رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: با دیدارهای مستمر از زندان های فارس و ملاقات قضات با زندانیان می توان زندانیانی که فرایند اصلاح آنان تکمیل شده را شناسایی کرده و مطابق قانون، زمینه آزادی آنها را فراهم ساخت.
 
وی اضافه کرد: قضات باید وضعیت زندانیان مالی و بلاتکلیف را در استان در اولویت کاری خود قرار دهند و با ملاقات های چهره به چهره و بررسی پرونده های قضایی زندانیان بخش عمده ای از زندانیان واجد شرایط از تسهیلات قانونی بهره مند شده و به آغوش خانواده هایشان بازگردند.
 
حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: تامین امنیت جامعه و برخورد قاطع با مجرمان جرائم مهم، منافاتی با اعطای تسهیلات به مجرمان جرائم خرد و سبک ندارد.
 
«اسحاق ابراهیمی» مدیرکل زندان های فارس نیز در این بازدید گفت: با توجه به نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان به نیروی کار، می توان با انعقاد قرارداد، زمینه اشتغال تعداد زیادی از زندانیان را در سطح استان فارس فراهم کرد و به سوی تحقق هدف گذاری سازمان زندان های کشور در خصوص اشتغال 80 درصدی زندانیان گام برداشت.
 
خاطر نشان می شود در پی این بازدید، زمینه آزادی 25 نفر از زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس فراهم شد و با اعطای تسهیلات قضایی اشتغال به کار 43 نفر از زندانیان و مرخصی موردی به 20 نفر از زندانیان موافقت شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
191 کلیک ها  سه شنبه, 30 شهریور 1400 16:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا