اولویت زندان های فارس تسریع در فرایند اصلاح زندانیان است /تبدیل شرایط حبس به فرصت رشد

اولویت زندان های فارس تسریع در فرایند اصلاح زندانیان است /تبدیل شرایط حبس به فرصت رشد
   
اولویت زندان های فارس تسریع در فرایند اصلاح زندانیان است /تبدیل شرایط حبس به فرصت رشد |||| ||||

مدیرکل زندان های فارس امروز (یکشنبه 14 شهریور) در بازدید نمایندگان ویژه دادستانی کل کشور از زندان مرکزی شیراز گفت: رفع مشکلات زندانیان، تسریع فرایند اصلاح و تربیت و بازگشت سعادت مندانه آنها به خانواده و جامعه هدف اداره کل زندان های فارس است.

به گزارش راستین آنلاین اسحاق ابراهیمی  افزود: حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی زندانیان در زندان ها اولویت سیستم اصلاح و تربیت و قضایی کشور است.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به زندانیان استان با همکاری های انجام شده در زمینه پیاده سازی دستورالعمل های اصلاح و تربیتی سازمان زندان ها مورد رسیدگی قرار گرفته و یا در حال بررسی است و رکورد بی نظیری در حل مشکلات زندانیان به شمار می رود.

مدیرکل زندان های فارس با تاکید بر لزوم انجام امور فرهنگی مناسب برای زندانیان در زندان ها عنوان کرد: تبدیل شرایط حبس در زندان به فرصت با حضور در کارگاه های اشتغال و شرکت در امور فرهنگی و تربیتی و فراگیری حرفه جدید از اولویت های اداره کل زندان های فارس است تا شاهد حضور موثر آنها در بازگشت به جامعه به عنوان فردی موثر باشیم.

خاطر نشان می شود، با هدف رعایت حقوق شهروندی و با هدف بررسی وضعیت زندان های فارس و رفع مشکلات زندانیان، مدیرکل نظارت بر زندان ها و بازداشتگاه های دادستانی کل کشور و دادیار دادسرای دیوان عالی کشور در دیدار چهره به چهره و در فضایی صمیمی در جریان مسائل و مشکلات قضایی زندانیان قرار گرفتند و اعلام کردنددر صورتی که زندانیان درخواست و مشکلی برای رسیدگی دارند، می توانند از طریق مکاتبه درخواست خود را به مدیران زندان ها تحویل دهند تا ضمن ارسال آن، این درخواست ها مورد رسیدگی قرار گیرند. 

جلالی مدیرکل نظارت بر زندان ها و بازداشتگاه های دادستانی کل کشور گفت: هدف از حضور هیأت ویژه دادستانی کل کشور بازدید از زندان های استان فارس و دیدار چهره به چهره با زندانیان است تا ضمن بررسی مشکلات آنان در همه زمینه ها به ویژه مشکلات قضایی گزارش ویژه ای تهیه و به دادستان کل کشور و رئیس قوه قضاییه ارائه شود. 

 

او با بیان اینکه طرح کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات های جایگزین در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است و ما نیز در جهت همکاری متقابل در تلاشیم تا مراحل اصلاح و تربیت زندانیان و انجام امور مربوط به حرفه آموزی، علوم قرآنی و مسائل فرهنگی را در اولویت کاری همکارانمان قرار دهیم تا بتوانیم جهت جلوگیری از تکرار مجدد جرم و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به اجتماع و کانون خانواده، اقدامات مناسب و مستمری را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: نتیجه جمع بندی گزارش بازدید ها و دستورات صادره به سیستم زندان و سیستم قضایی استان ارسال و ابلاغ خواهد شد و درصورتی که زندانیان درخواست و مشکلی برای رسیدگی دارند می توانند از طریق مکاتبه درخواست خود را به مدیران زندان ها تحویل تا ضمن ارسال آن، این درخواست ها نیز مورد رسیدگی قرار گیرند. 

 

دادیار دادسرای دیوان عالی کشور در جمع زندانیان مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز گفت: خداوند به انسان اراده داده تا بین معروف و منکرات، حق انتخاب داشته باشد که به سمت نور حرکت کند و یا تاریکی و گناه.

 

 مهرانگیز افزود: خداوند وجود انسان را به شکلی آفریده که می تواند به بالاترین مقام معنویت عروج نموده و نمونه آن حضور پیامبر اکرم(ص) در شب معراج در آسمان هفتم و جایی بوده که حتی جبرئیل امین هم اجازه ورود به آنجا را نداشته است.

 

وی تأکید کرد: از همه زندانیان می خواهم که از این فرصتی که در زندان برای آنان ایجاد شده، نهایت استفاده را داشته باشند و نسبت به اصلاح و تغییر نگرش و رفتار خود اقدام و خود را به فردی مصلح تبدیل کنند.

 

دادیار دادسرای دیوان عالی کشور گفت: امکانات خوبی در زندان در حوزه فرهنگی و حرفه آموزی و اشتغال طراحی و ایجاد گردیده که زندانیان می توانند از این امکانات به نحو احسن استفاده و خود را به فردی توانمند تبدیل کنند.
مهرانگیز یادآور شد: ما از طرف دادستانی کل کشور توفیق حضور در زندان های استان های فارس را یافته ایم تا چنانچه زندانیان تقاضا و مطلبی دارند اعم از مشکلات پرونده قضایی خود و یا در ارتباط با زندان و غیره به صورت مکتوب تهیه و در اختیار ما قرار داده تا در این فرصت، تقاضاها بررسی و پاسخ داده شود.

 

وی تأکید کرد: تقاضا دارم در زمان اعطاء مرخصی و یا اشتغال به کار ضمن مراقبت، زندانیان مرتکب جرم جدیدی نگردند که الزاماً مجبور به اعمال محدودیت های تسهیلاتی می شویم و بدیهی است که چنانچه زندانیان حسن خلق و رفتار داشته باشند براحتی می توانند از ارفاقات قانونی بهره مند شوند. 

 

در این بازدیدها که از زندان های شیراز صورت گرفت هیأت بازدید کننده با حضور در اندرزگاه ها به صورت چهره به چهره با زندانیان ملاقات و به مسائل و مشکلات آنان پرداختند سپس از کلیه نقاط زندان از جمله کارگاهای اشتغال، واحد فرهنگی، بهداری و واحدهای اداری بازدید کردند و ضمن دیدار به صورت چهره به چهره با زندانیان، نمایندگان هیأت بازرسی درخواست های مربوط به زندانیان در رابطه با مسائل مربوط به اندرزگاه ها، تسهیلات رفاهی، امور قضایی و... را مورد بررسی قرار دادند و دستورات لازم جهت پیگیری امور مربوطه صادر کردند.  
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2779 کلیک ها  یکشنبه, 14 شهریور 1400 15:10
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا