۹ باند سرقت در فارس منهدم شد

۹ باند سرقت در فارس منهدم شد
   
۹ باند سرقت در فارس منهدم شد |||| ||||

فرمانده انتظامی استان فارس با اعلام اینکه طی یک هفته ۹ گروه سرقت، با دستگیری اعضای آنها متلاشی شده است، از کشف بالغ بر ۴۰۰ نوع سرقت توسط دستگیر شدگان خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین سردار رهام‌بخش حبیبی دوشنبه هشتم شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن طرح مقابله با وقوع انواع سرقت توسط پلیس آگاهی فارس، گفت: طی مدت یک هفته گذشته و با اجرای این طرح، ماموران آگاهی موفق به دستگیری ۳۵ سارق عضو ۹ گروه سرقت در نقاط مختلف فارس شدند.
 
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه سارقان تاکنون به ۴۲۶ فقره انواع سرقت منزل، اماکن خصوصی، درون خودرو، مغازه، احشام، موتورسیکلت و سایر اعتراف کرده‌اند، افزود: از اعضای این باندها مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل لوازم خانگی، ضبط و باند، کابل برق، موبایل و ... کشف شد که ارزش این اموال بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۹۴ میلیارد ریال برآورد شده است.
 
کشف ۲۷۲ میلیارد کالای قاچاق
 
حبیبی با اشاره به اینکه در ۵ ماهه اول امسال ۴۸۰ پرونده قاچاق تشکیل و ۱۰۸۲ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شده است، اضافه کرد: در این خصوص ۱۳۹۶ متهم دستگیر و ۲۷۲ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق برابر نظر کارشناسان کشف شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.
 
افزایش ۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر
 
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر ۲۸ تن انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است، گفت: در این مدت ۴۱۰۶ متهم دستگیر و ۴۹۵ دستگاه وسایط نقلیه متعلق به قاچاقچیان نیز توقیف شده است.
 
کشف ۹۱ درصد پرونده‌های پلیس فتا
 
فرمانده انتظامی استان فارس همچنین گفت: در ۵ ماهه اول امسال با تشکیل بیش از ۳ هزار فقره پرونده در پلیس فتا و با افزایش توان تاکتیکی کارشناسان، ۹۱ درصد از جرائم کشف و ۷۰۸ متهم نیز دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
کشف ۳۷ قبضه سلاح غیر مجاز
 
حبیبی با بیان اینکه سلاح غیرمجاز از عوامل بستر ساز جرایم خشن در سطح استان فارس است، گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری ۵ باند قاچاق سلاح و مهمات منهدم و در بازرسی از منزل و وسایط نقلیه آنان ۳۷ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق کشف شده است.
 
فرمانده انتظامی استان فارس ضمن هشدار به کسانی که قصد برهم زدن نظم و امنیت جامعه را داشته باشند، گفت: امسال ماموران پلیس در فارس ۱۳۱ نفر از اراذل و اوباش معروف را دستگیر کرده و به مقام قضائی تحویل داده‌اند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
649 کلیک ها  دوشنبه, 08 شهریور 1400 17:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا