تاثیر گذاری عفاف و حجاب بر امنیت اجتماعی

تاثیر گذاری عفاف و حجاب بر امنیت اجتماعی
   
تاثیر گذاری عفاف و حجاب بر امنیت اجتماعی |||| ||||

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان فارس تاکید کرد که موضوع عفاف و حجاب، تاثیر مستقیمی بر امنیت اجتماعی در جوامع مختلف دارد.

حجت‌الاسلام سید بهروز زمانی‌اصل با اشاره به درپیش بودن دهه عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد که همه جوامع انسانی به این باور رسیده‌اند که هر کجا عفت و حجاب باشد، امنیت اجتماعی بسیار بیشتر و بهتر احساس خواهد شد.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از پلیس فارس، زمانی‌اصل اضافه کرد: عفت یک امر درونی است و اگر هر جامعه ای در آن عفت به عنوان یک گوهر و یک اصل مهم معرفی، شناخته و پذیرفته  شود در مساله حجاب هیچ گونه مشکلی به وجود نخواهد آمد.

او با اشاره به فرمایش امام علی (ع) در خصوص توجه به عفت به زیبایی با این مضمون "نزدیک است انسان عفیف یک فرشته از فرشته های خداوند شود"، گفت: این کلام گهر بار مولای متقیان نشان می دهد که عفت یک مسئله بسیار مهم است و درون هر انسانی باید این گوهر کشف و به آن پرداخته شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی فارس گفت: اگر انسان یا جامعه ای عفت محور شد، قطعا آن جامعه در حجاب و پوشش مشکل نخواهد داشت. در همه جوامع انسانی به این باور رسیده اند که هر کجا عفت و حجاب باشد، امنیت اجتماعی بسیار بیشتر و بهتر احساس خواهد شد.

این مقام روحانی خاطرنشان کرد: اگر به تبلیغات دشمنان توجه نکنیم و به حقیقت عنایت داشته باشیم، متوجه می شویم که جوامعی که با عفت جنگیده اند، در حال حاضر با انواع و اقسام مشکلات سر و کار دارند.

وی گفت: عفاف و حجاب سرمایه‌ای ارزشمند و سد محکمی در برابر آسیب پذیری ها و تهدیدات است که امنیت و آرامش را برای فرد به ارمغان آورده و برای انسان ها ارزش آفرین است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی فارس گفت: دشمن امروز با تکیه بر شبکه های اجتماعی و ماهواره ای در صدد از میان بردن ارزش عفاف و حجاب در بین مسلمانان است و سعی در ترویج فرهنگ بد پوششی و بی حجابی در جوامع اسلامی را دارد.

زمانی‌اصل اضافه کرد: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است و انتقال فرهنگ عفاف و حجاب از طریق خانواده موجب ارتقاء فرهنگ و تضمین کننده امنیت روانی در جامعه خواهد بود.

او گفت: آنچه از آمار و شواهد پیداست در بحث آسیب پذیری زنان، بیشتر زنانی در معرض آسیب قرار گرفته اند که به لحاظ پوشش و رفتار حضور شایسته ای در اجتماع نداشته اند و این مطلب گویای آن است که در صورت رعایت نکردن حجاب و عفاف نه تنها زن شخصیت و کرامت خود را از دست می دهد، بلکه به راحتی ملعبه دست منحرفان می شود و از این حیث آسیب های جبران ناپذیری برای خود و جامعه به ارمغان می آورد.

رئیس عقیدتی‌سیاسی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مسئله حجاب یکی از مهمترین چارچوب های احکام الهی جهت تضمین سعادت فردی و اجتماعی بشریت و یکی از مهمترین شاخصه های امنیت اجتماعی زنان جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
198 کلیک ها  شنبه, 19 تیر 1400 15:49
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا