• استاندار فارس پیشنهاد داد:

راه اندازی اداره صیانت از سلامت دانش‌آموزان برای جلوگیری از اعتیاد جوانان

راه اندازی اداره صیانت از سلامت دانش‌آموزان برای جلوگیری از اعتیاد جوانان
   
راه اندازی اداره صیانت از سلامت دانش‌آموزان برای جلوگیری از اعتیاد جوانان |||| ||||

استاندار فارس  در نشست تخصصی یاریگری زندگی و دیپلماسی مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد که سه شنبه ۸ تیر ماه به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد پیشنهاد داد توسط آموزش و پرورش اداره صیانت از سلامت دانش‌آموزان راه‌اندازی شود تا با کمک مجلس دانش‌آموزی و دستگاه‌های اجرایی در حوزه جوانان و نوجوانان اعتیاد در این حوزه کاهش یابد.

به گزارش راستین آنلاین عنایت‌الله رحیمی گفت: در مبارزه با مواد مخدر باید سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی را در نظر گرفت، چرا که هر کدام آسیب‌های ویژه خود را دارند.

او در خصوص سطح فردی اعتیاد، افزود: مشکلات روانی، ضعف اراده و دیگر امور شخصیتی فردی منجر به ورود فرد به حیطه مواد مخدر می‌شود که البته ضعف اراده رفتن به سمت مواد مخدر را تشدید می‌کند.

استاندار فارس با اشاره به عللی که در سطح خانوادگی منجر به اعتیاد می‌شود، عنوان کرد: خانواده نخستین اجتماع محسوب می‌شود، جایی که در آن آزادی‌های بی‌حد و حصر و قیودات بی‌حد و حصر نسبت به فرزندان، رفاه و فقر بیش از حد، کمبود محبت و نبود گفت وگو و تعامل مناسب زمینه‌ساز رفتن به سمت اعتیاد است.

رحیمی همچنین با اشاره به اینکه در سطح اجتماعی هم عللی وجود دارد، بیان کرد: بیکاری، نابرابری‌های اقتصادی، فاصله زیاد طبقاتی که هم مشکلات جامعه‌شناختی و هم روانشناختی را ایجاد می‌کند و در نهایت در دسترس بودن آسان مواد با وجود تلاش‌هایی که نیروی انتظامی انجام می‌دهد از جمله علل گرایش افراد به مواد مخدر است.

او با اشاره به دیگر عوامل اجتماعی زمینه‌ساز اعتیاد اضافه کرد: محل زیست و زندگی مانند بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، ضعف قوانین و ضعف در اجرای آن می‌تواند در سطح اجتماعی این پدیده اثرگذار باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه باید از دیدگاه اندیشمندان، روانشناسان، سمن‌ها و ... در امر مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر استفاده شود، تاکید کرد: استفاده از نظرات متخصصان در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید در دستور کار قرار بگیرد و این موضوع با جدیت در استان فارس دنبال شود

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
401 کلیک ها  سه شنبه, 08 تیر 1400 13:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا