بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی نماد عمل انقلابی‌اند

بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی نماد عمل انقلابی‌اند
   
بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی نماد عمل انقلابی‌اند |||| ||||

ستاندار فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: انقلابی بودن در عمل است و من فکر می کنم مجموعه بسیج سازندگی و گروه های جهادی با کار هایی که در پیش گرفته است،  تبلور و همان خواست رهبری انقلاب است.

عنایت‌الله رحیمی در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استانداری فارس که با حضور سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی مرتبط در استان فارس برگزار شد، گفت: سپاه فجر و بسیج سازندگی با روحیه مشارکت جویانه، تواضع و فروتنی که دارند موجب یک اتحاد و همدلی هم افزایی شده اند که قطعا خیر و برکتش برای مردم هست. 

به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی فارس، رحیمی با قدردانی از فرمانده سپاه فجر و مجموعه بسیج سازندگی استان فارس، ادامه داد: بسیج سازندگی با رویکرد جدید با یک دیدگاه علمی، آکادمیک و عملیاتی در کنارش توانسته اند مباحث را خوب پیش ببرند و در واقع اغنای لازم را در دستگاه اجرایی مجموعه انجام بدهند.

رحیمی با اشاره به اهداف نهادهای حمایتی و بسیج سازندگی، تاکید کرد: افزایش کیفیت و سرعت و قیمت مناسب از جمله مطالبات از بسیج سازندگی است و در این راستا باید با اولویت بندی طرح ها از  ظرفیت های خرد و کلان استفاده شود و بسیج سازندگی یکی از مهمترین نهاد هایی است که می تواند در کنار دولت به رفع نیازمندی های اجرایی و اقتصادی پاسخ دهد. 

استاندار فارس با تاکید برلزوم هدایت و برنامه ریزی برای اجرای طرح های مختلف عمرانی در استان، افزود: دستگاه های اجرایی و گروه های جهادی باید در امر اجرا  و نظارت با یکدیگر همکاری داشته باشند و این روند به معنای رقابت با بخش خصوصی نیست و ما همچنان از ظرفیت های بالای هر بخش به نحوه شایسته ای بهره گیری می کنیم.

رحیمی با بیان این که انتظارم از کارگروه بسیج سازندگی تشکیل دو کمیته زیر بنایی و کمیته پیشرفت اقتصادی است، افزود: مباحث در این کمیته ها تحلیل بشود و پیشنهادات، راهکار و نواقصی اگر هست بررسی شود و نتیجه در دستور کار این کارگروه ارائه شود تا تصمیم گیری شود.

استاندار فارس ضمن تشکر از مجموعه بسیج سازندگی استان، ادامه داد: بسیج سازندگی با رویکرد جدید با یک دیدگاه علمی، آکادمیک و عملیاتی در کنارش توانسته اند مباحث را خوب پیش ببرند و در واقع اقنای لازم را در دستگاه اجرایی مجموعه انجام بدهند.

وی گفت: در امور زیربنایی و عمرانی در سال گذشته یک هدف گذاری کمی را کردیم که در 36 شهرستان هر کدام ۵ پروژه ی عمرانی محرومیت زدایی عملیاتی شود که به حمدالله عملیاتی شده یا در حال عملیاتی شدن است و امسال هم انتظار اینست که بسیج سازندگی استان علاوه بر این که پروژه های مطرح شده را پیگیری می کنند با هماهنگی مجموعه های اقتصادی ما اعم از بانک ها، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و... که این ها نهاد های حمایتی در بعد اقتصادی هستند و معاونت هماهنگی امور اقتصادی، حداقل برای هر شهرستان ۱۰ پروژه اقتصادی تعریف شود یعنی ۳۶۰ پروژه اقتصادی با رویکرد اشتغال در حوزه محرومیت زدایی استان پیگیری و انجام دهد.

استاندار فارس ادامه داد: با این رویکرد می توانیم راستی آزمایی کنیم و پایان سال مثلا بگوئیم در این شهرستان ما پنج تا گلخانه، چهار تا کارگاه تولید قارچ  و... راه اندازی کرده ایم.

رحیمی با اشاره به استفاده از ظرفیت کارگروه بسیج سازندگی و امور اقتصادی، بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید کمک کنند تا اگر مشکلی وجود دارد، در کارگروه ها مطرح و مشکل برطرف شود؛ این دو کارگروه می توانند مکمل هم دیگر باشند و گره از مشکلات زیربنایی و اقتصادی باز کنند.

او ایجاد بانک اطلاعاتی از امکانات بسیج سازندگی و بهره گیری از ظرفیت های کارشناسی دستگاه‌های اجرایی را از دیگر نیاز مندی های این حوزه عنوان کرد و افزود: همه ظرفیت های اجرایی دستگاه‌ها برای تکمیل طرح های سازندگی و بسیج آماده بهره برداری است. 

در این جلسه اسماعیل قزل‌سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با ارائه گزارش از عملکرد بسیج سازندگی فارس در امور فنی، عمرانی، محرومیت‌زدایی، فعالیت گروه های جهادی، قطب های اقتصادی مقاومتی، توانمند سازی و اشتغالزایی، رویکرد ها و اهداف و سیاست های محوری این سازمان در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
372 کلیک ها  دوشنبه, 17 خرداد 1400 20:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا