آغاز کشت مکانیزه پنبه در داراب /پایان توزیع کود شتوی در ارسنجان

آغاز کشت مکانیزه پنبه در داراب /پایان توزیع کود شتوی در ارسنجان
   
آغاز کشت مکانیزه پنبه در داراب /پایان توزیع کود شتوی در ارسنجان |||| ||||

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون درکشت پنبه 500 هکتار از مزارع داراب به صورت مکانیزه کشت می شود.

 
به گزارش راستین آنلاین احمدرضا صالحی با اشاره به اینکه کشت قراردادی پنبه با مشارکت شرکت تعاونی پنبه کاران داراب و کشاورزان پیشرو شهرستان انجام می شود تصریح کرد: هدف از توسعه کشت مکانیزه پنبه تغییر الگوی کشت و توسعه کشت مستقیم این محصول در بین کشاورزان شهرستان است. 
 
صالحی مهمترین مزایای کشت مکانیزه پنبه را کاهش بذر مصرفی، مبارزه مکانیکی با علف های هرز و کاهش هزینه برداشت عنوان نمود و افزود: در این نوع کشت بذرها بر روی پشته با فاصله 5 الی 7 سانتیمتر و فاصله بین ردیف کشت 75 سانتیمتر کشت می شود تا بتوان عملیات داشت و برداشت این محصول را به صورت مکانیزه انجام داد. 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب مهم ترین ارقام پنبه که در داراب کشت می شود را لیدر، ماکسا، فجر، ساجدی، ارمغان، گلستان معرفی کرد.
 
پایان توزیع کود شتوی در ارسنجان
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: با توزیع ۱۷۴۰ تنکود ازته محصولات شتوی در سامانه مزرعه برکت، فرایند توزیع کود سهمیه شتوی این شهرستان به پایان رسید.
 
 سیدناصر حسینی خرمی افزود: بر اساس ثبت‌ نام شتوی کاران در سامانه مزرعه برکت، ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار کود ازته یارانه دار برای مزارع گندم آبی، ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار برای مزارع جو آبی، ۱۰۰ کيلوگرم در هکتار برای گندم آبی و ۷۵ کیلو گرم در هکتار برای جو آبی تخصیص داده شد.
 
 وی خاطرنشان کرد: توزیع کود سهمیه صیفی از اوایل خرداد آغاز می شود و مقتضی است صیفی کاران برای برخورداری از سهمیه این کود سطح زیر کشت محصولات صیفی خود را به مروجین پهنه اعلام کنند تا ضمن بازدید از مزارع، تخصیص کود صورت پذیرد. 
 
حسینی خرمی اظهار داشت: برای هر هکتار گوجه‌فرنگی ۲۰۰ کیلوگرم و برای هر هکتار ذرت علوفه ای ۳۰۰ کیلوگرم کود ازته یارانه دار در نظر گرفته شده است.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
610 کلیک ها  یکشنبه, 02 خرداد 1400 11:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا