نقش مدرسان در تولید علم و ارتقا دانشگاه جامع علمی کاربردی بی بدیل است

نقش مدرسان در تولید علم و ارتقا دانشگاه جامع علمی کاربردی بی بدیل است
   
نقش مدرسان در تولید علم و ارتقا دانشگاه جامع علمی کاربردی بی بدیل است |||| ||||

از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس تجلیل به عمل آمد.

جشنواره انتخاب مدرسان برتر سال 1400 دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس با تجلیل از 6 مدرس برتر و 5 مدرس شایسته تقدیر برگزار شد.

 در این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سالن شهید طهمورثی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس و همچنین بصورت مجازی روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه برگزار شد، دکتر پیمان دانش کار آراسته ؛ معاون پژوهش وفناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه امروز به نیابت از جامعه مدرسان تعدادی ازاساتید به عنوان اساتید برتر این مرکز انتخاب شده اند، عنوان کرد: این درحالی است که همه اساتید شایسته تقدیر هستند و همه مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی به حق در راستای تعلیم علم و انتقال مهارت تلاش دارند.

 

پیمان دانش کار آراسته در آیین تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس ؛ تصریح کرد: هر سال روند تقدیر از اساتید در بخش های استانی و مراکز برگزار شده است و سال گذشته با بلاتکلیفی گسترده ای که وجود داشت با تأخیر همراه شد و به شایستگی اتفاق نیفتاد؛ به همین دلیل امسال سعی شد با عبور از موج چهارم کرونا این مراسم در خور اساتید برگزار شود.

 

وی افزود: در سال ۹۹ نیز مدرسان دانشگاه به دلیل شیوع کرونا متحمل زحمات بسیار زیادی شدند و در این دوران نوع کلاس داری، تهیه منابع درسی، ارزیابی دانش جویان به صورت مستمر اساتید را به زحمت انداخت.

 

دانش کار آراسته تصریح کرد: گزارش های سطح کشور نشان می دهد که تلاش مدرسان ما بالا بوده است و موفقیت های بدست آمده در دانشگاه جامع علمی کاربردی مرهون زحمات مدرسان است.

 

وی با تقدیر از رؤسای مراکز و مدرسان مراکزآموزش علمی کاربردی گفت: بسیاری از امتیازاتی که دانشگاه ها را در سطح بین المللی رتبه بندی می کند به فعالیت مدرسان بر می گردد و گرچه زیر ساخت، ساختمان، کتابخانه، آزمایشگاه و... جز بدیهات است که نقش مدرسان در تربیت و رفع نیازهای جامعه رتبه بندی را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار می دهد. 

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: رزومه اساتید برای انتخاب محل تحصیل بسیار مهم است و مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی علاوه بر سهمی که در تولید دانش دارند به واسطه تجربیات شغلی در آموزش های مهارتی هم نقش بی بدیلی دارند .
سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس

دکتر حبیب دانش منش ؛ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس نیز با بیان اینکه در سال ۹۹، با توجه به گسترش بیماری کرونا همچنان آموزش ها را به صورت مجازی داشتیم تصریح کرد: در این راستا با همکاری حوزه آی تی مراکز سامانه آموزش مجازی را راه اندازی کردیم و از سامانه بومی استان بهره گرفته شد.

حبیب دانش منش با بیان اینکه در دومین نیمسال سال تحصیلی استفاده از این سامانه به گواهی اساتید که از این سامانه استفاده می کنند یک سامانه موفقی بوده است، ابراز کرد: این سامانه نشان داد که در دوران کرونا با کیفیت خوب خدمات آموزشی ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی به موازات آموزش، کارهای فرهنگی و پژوهشی داشتیم و بیش از ۱۲ رویداد شتاب تاکنون در سال تحصیلی برگزار کردیم و توانستیم با وجود شرایط حاکم فعالیت پژوهشی را ادامه دهیم . 
وی با تقدیر از کادر درمان به عنوان مدافعین سلامت گفت: جا دارد که از مدرسین و اساتید نیز به عنوان مدافعان فرهنگ و آموزش در این شرایط تقدیر کنیم و در این شرایط که اساتید و دانشجو از هم دور هستند آموزش سخت تر خواهد شد و تنها از راه دور آموزش ارائه می شود.

 

دانش منش ابراز کرد: همه در این شرایط کرونا در عرصه های مختلف مجاهدت می کنند و شایسته تقدیر هستند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس با اشاره به نقش مدیریت ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی و در نظر گرفتن مراسم تقدیر برای اساتید برتر گفت: مراکز در معرفی اساتید برتر نقش خوبی داشتند و ۳۳ پرونده از مراکز مختلف در شش کار گروه آموزشی صنعت ، فرهنگ و هنر ، مدیریت و خدمات اجتماعی ،کشاورزی و منابع طبیعی، معارف اسلامی و علوم ( مهارت های مشترک) داشتیم و در یک کارگروه نفس گیر براساس چارچوب ملی دانشگاه در ۶ حوزه ۱۱ نفر استانی انتخاب کردیم و در مرحله دوم منتخبین در سطح کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۶ نفر مدرس برتر در سطح استان ازحوزه معاونت آموزشی و حوزه مدرسین انتخاب شدند.

 

دانش منش افزود: سنجش ها از حوزه پژوهشی، آموزشی و ارزیابی های دانشجویی بود که این اساتید نمره های ارزشیابی خوبی کسب کردند. 
وی با بیان اینکه ما جز واحدهای استانی هستیم که علاوه بر فعالیت های مختلف ۲ مرکز جدید را در شهرستان و شهرشیراز راه اندازی کردیم، ابراز کرد: این واحدها در حوزه های شغلی جدید است که قبلا نداشتیم و دومین پذیرش را در نیمسال اول ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

 

تدوین ۴ کتاب حوزه حقوقی در مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری فارس 

 

همچنین ارسلان اشرافی؛ سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری استان فارس و مدرس دانشگاه گفت: اساتیدی که امروز تقدیر می شوند به نمایندگی از همه اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند. 

 

ارسلان اشرافی با بیان اینکه کاروان علم با شتاب فراوان در حال حرکت است و اگر معلمی یک روز تاخیر داشته باشد سالها از این کاروان عقب می ماند خاطرنشان کرد : اگر یک معلم حتی در قله رفیع دانش باشد باید ۲ ویژگی تسلط به موازین علمی و تقوا و تعهد را داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم شناخته شده است عنوان کرد: در زمانی که دانشجویان دیگر مرکز آموزشی درحال کاهش است این دانشگاه جایگاه خود را پیدا کرده است.

 

وی افزود: در دانشگاه علمی کاربردی حضور مسمتر رئیس دانشگاه و معاونین در مراک ، استفاده از زبده ترین اساتید برای آموزش، ترویج کرسی های آزاد اندیشی در تمام مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس و فعالیت انجمن های علمی با موضوعات کاربردی را شاهد هستیم.
اشرافی با اشاره به اینکه۴ کتاب علمی و حقوقی تنها توسط مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری به چاپ رسیده است، ابراز کرد: مراکز نشان داده اند که در حوزه تولید علم پیشتاز هستند و پژوهش های آنها ادامه دارد.

 

در پایان این مراسم از محمد جواد رشیدی از مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر شیراز به عنوان مدرس برتر گروه مدیریت و خدمات آموزشی، مجتبی اشرافی از مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر شیراز به عنوان مدرس برتر گروه معارف، امید جابری و مرجان سالاری درکی از مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی به عنوان مدرس برتر گروه صنعت، لیلا زارعی از مرکز آموزش علمی کاربردی کارخانجات مخابراتی ایران در گروه علوم ( بین رشته ای ) و مریم  داور از مرکز آموزش علمی کاربردی مجتمع پروتئینی شام شام به عنوان مدرس برتر گروه کشاورزی تجلیل شد.

 

گفتنی است در جشنواره تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه علاوه بر 6 مدرس برتر استانی، از مهرنوش اسلامی از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شیرازدر گروه فرهنگ و هنر، حمزه مفاخری از مرکز آموزش علمی کاربردی فن آوران جهادکشاورزی صدرا در گروه کشاورزی،مرضیه بدایت از مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر فاضل فرهیخته در گروه فرهنگ و هنر، معصومه علی پور و ابوالقاسم بهرامی چگینی از مرکز آموزش علمی کاربردی زرهی نزاجا شهید کرمی به ترتیب در گروه های مدیریت و خدمات اجتماعی و معارف به عنوان مدرسان شایسته تقدیر در سطح مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس نیز قدردانی شد.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
764 کلیک ها  سه شنبه, 28 ارديبهشت 1400 12:53
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا