کلاهبردار بانکی در دستان قانون/رمز کارت های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

کلاهبردار بانکی در دستان قانون/رمز کارت های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید
   
کلاهبردار بانکی در دستان قانون/رمز کارت های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید |||| ||||

رییس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک کلاهبردار با شگرد تعويض کارت های عابر بانک به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در شیراز خبر داد . 

به گزارش راستین آنلاین سرهنگ کاووس حبیبی، اظهار داشت: در پي شکایت های متعدد افراد مسن به مراجع قضايي و انتظامي مبني بر برداشت غير مجاز از حسابهاي بانکي آنان؛ رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت .
 
 وی افزود: در بررسی های اولیه  مشخص شد  فردی ناشناس در اطراف دستگاه هاي خودپرداز بانک هاي سطح شهر شيراز پرسه زده و در قالب کمک به افراد مسن ، ضمن سوء استفاده از اعتماد مالکين کارت ها نسبت به تعويض کارت افراد با کارت اشخاص ديگري که پيشتر با اين شيوه از آنها کلاهبرداري نموده اقدام و سريعاً محل را ترک و از طریق دستگاه خود پرداز دیگر با اطلاع از رمز کارت و فعال نمودن رمز دوم کارت، حساب بانکی شکات را خالی می کرده است.
 
رییس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه اقدامات فني و اشراف اطلاعاتي جهت دستگيري متهم به مرحله اجرا گذاشته شد، خاطرنشان کرد: در نهایت کارآگاهان موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در يک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
 
سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های پلیسی اعتراف کرد که با سوء استفاده از اعتماد افراد کم سواد و بعضاً بي سواد اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آن ها کرده است، افزود: این کلاهبردار مبلغ 2 میلیارد و 500 میلون ریال کلاهبرداری کرده است که در این خصوص تا کنون 20 نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.
 
وی به شهروندان توصیه کرد : هرگز رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مواظب  باشند افرادی سود جو و فرصت طلب در كنار دستگاههای خود پرداز بانك ها پرسه مي زنند و منتظر در خواست هايي برای انتقال موجودي ، دریافت وجه و .... بوده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
990 کلیک ها  یکشنبه, 19 ارديبهشت 1400 14:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا