• مدیرکل امور عشایر فارس عنوان کرد:

صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید در جامعه عشایر فارس

صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید در جامعه عشایر فارس
   
صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید در جامعه عشایر فارس |||| ||||

بهرامی گفت: در راستای تحقق شعار سال، یکی از استراتژی ها و راهبردهای عمده اقتصادی اداره کل امور عشایر استان فارس، علاوه بر حمایت و صیانت از اشتغال موجود و پیشگیری از بیکاری و ایجاد اشتغال جدید در جامعه عشایری در دستور کار است.

به گزارش راستین آنلاین روح الله بهرامی»، امروز (چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در راستای تحقق شعار سال، یکی از استراتژی ها و راهبردهای عمده اقتصادی اداره کل امور عشایر استان فارس، علاوه بر حمایت و صیانت از اشتغال موجود و پیشگیری از بیکاری، ایجاد اشتغال جدید در جامعه عشایری به منظور جلوگیری از مهاجرت عشایر از بخش تولید و ورود به بخش‌ های غیرتولیدی، مصرفی و حاشیه‌نشینی در مجاورت شهرها و گاها روستاها است.
 
مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه زندگی عشایری نماد اقتصاد مقاومتی و نمونه بارز تولید کالای ایرانی است و این جامعه به علت زندگی در عرصه های مرتعی به نوعی نماد جامعه سبز بوده و به علت توانمندی تولیدی آنها در امنیت غذایی و معیشت پایدار کلان و خرد کشور نقش بی دلیلی دارند، افزود: اساسا مهاجرت از جامعه تولیدکننده به جامعه مصرف‌کننده پدیده مذمومی است که باعث نابودی اقتصاد تولیدی می‌شودو می بایست این نوع اقتصاد مورد پشتیبانی قرار گیرد.
 
وی اظهار داشت: با توجه به تکالیف ایجاد اشتغال در سطح استان جهت دستگاه‌های اجرایی، این اداره کل در سال 1399 متعهد به ایجاد 392 اشتغال موقت و دائم بوده که خوشبختانه در سه محور بهسازی امور تولید، خدمات مطالعاتی، عمرانی و فعالیت های مربوط به تشکل های عشایری، موفق به ایجاد 443 اشتغال شده و توسط اداره مطالعات در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.
 
گفتنی است برنامه ایجاد و اشتغال سال 1400 اداره کل امور عشایر فارس با برش شهرستانی تهیه و جهت اجرا ابلاغ شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
777 کلیک ها  چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1400 15:53
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا