• رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس

۴۵۰ برنامه ویژه هفته بسیج سازندگی در فارس اجرا می شود

۴۵۰ برنامه ویژه هفته بسیج سازندگی در فارس اجرا می شود
   
۴۵۰ برنامه ویژه هفته بسیج سازندگی در فارس اجرا می شود |||| ||||

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس از اجرای بیش از 450 برنامه در بخش های مختلف در هفته بسیج سازندگی خبر داد .

اسماعیل قزل سفلی امروز چهارشنبه در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد ،گفت: در هفته بسیج سازندگی، 450 برنامه در بخش‌های مختلف و در گستره استان اجرا خواهد شد.

 او  ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، با بیان اینکه راهبرد بسیج سازندگی تسهیل گری است نه تصدی‌گری افزود : راهبرد ما در مدیریت این صندوق‌ها، (صندوق های قرض الحسنه)تصدی گری نیست، بلکه تسهیل گری با آموزش است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس همچنین عنوان کرد : جهادگران ما ثابت کرده‌اند که با هر ٥٠ میلیون تومان، می‌توان دو شغل ایجاد کرد.

قزل‌سفلی با اشاره به حتی امروزه برخی روستا های فارس به عنوان روستا های بدون بیکار نام برده می شوند اضافه کرد : اتاکنون در ۸۵ عرصه شغلی در روستاهای مختلف اشتغال ایجاد شده است.

اهم برنامه های بسیج سازندگی در هفته گرامیداشت 

او اظهار کرد :رونمایی از قطب‌های اقتصاد مقاومتی، افتتاح ١٦١ پروژه محرومیت زدایی، اقتصادی و اشتغال با اعتبار ١٠١ میلیارد تومان، انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد در حوزه اشتغال و افتتاح قرارگاه جهادگران مدرسه ساز از شاخص ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس همچنین از برگزاری رزمایش سراسری با شعار "بسیج سازندگی، خدمات رسان و امید آفرین"، خبر داد و

قزل سفلی نشست سراسری مجامع جهادی، نشست با نماینده ولی‌فقیه در فارس و تجلیل از کارآفرینان را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی در استان اعلام کرد.

او همچنین ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را از دیگر رسالت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: مبنا را بر یک محصول و یک فرآورده گرفته‌ایم و در این راستا ١٣٠ کارگاه صنایع تبدیلی تا سه سال آینده در فارس راه‌اندازی می‌شود.

قزل‌سفلی با اشاره به اینکه انقلاب به وقوع پیوست تا حراست از مستضعفان و محرومان در جامعه نهادینه شود، ادامه داد: بسیج سازندگی مولود انقلاب است و  با تدبیر رهبری در سال ٧٩ سازمان بسیج سازندگی شکل گرفت.

او ادامه داد: در مجموعه بسیج سازندگی به یک اصول و مبانی معتقدیم و آنها را از رویکردهای اساسی می‌دانیم و معتقدیم که مردم صاحبان انقلاب هستند و باید خودمان برای حل مشکل مردم پیشگام شویم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس  همچنین تصریح کرد :  این سازمان یک دستگاه موازی با سایر دستگاه‌ها نیست بلکه در کنار دستگاههای اجرایی قرار می‌گیرد تا بتواند کمکی باشد و  محرومیت زدایی را شتاب ببخشد. 

قزل‌ سفلی با بیان اینکه علاوه بر صهیونیست و آمریکا دشمنان دیگری داریم ،اضافه کرد: معتقدیم فقر و محرومیت هم در کنار تحریم  دشمنان ما محسوب می‌شوند و تا بر این عرصه فائق نیاییم از پایی نخواهیم نشست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس همچنین با بیان اینکه جهادگران در دوران کرونا بسیار نقش آفرین بودند گفت :این تلاشگران عرصه جهادگری با راه‌انداری کارگاههای تولید ماسک و ضدعفونی توانستند رنجی از آلام مردم را کاهش دهند.

رونمایی از نقشه راه 5 ساله 

قزل‌سفلی حضور در عرصه‌های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، اشتغال و امنیت غذایی را ۵ رسالت اصلی این سازمان برشمرد و گفت: برای این کار برنامه ریزی کرده‌ایم و به زودی از نقشه راه ٥ ساله رونمایی خواهد شد.

او ادامه داد: در حوزه آب، راه، ابنیه سازی با اولویت مسکن محرومان، مدرسه و خانه بهداشت و زیر ساخت‌های اشتغال در روستاها نیز ماموریت داریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس خاطرنشان کرد: در حاشیه شهرها نیز حوزه ماموریت مان را وسیع تر دیده‌ایم.

همچنین در حوزه عمرانی ٧٦ محله حاشیه نشین فارس نیز ورود کرده‌ایم که ٣١ محله در شیراز و ٤٥ محله در ۱۶ شهرستان دیگر است.

قزل‌سفلی ادامه داد: سه تا ٥ سال آینده بیش از ٨ هزار مسکن برای مددجویان تحت پوششش کمیته امداد و  بهزیستی با محوریت جهادگران در حوزه‌های مختلف با کمک دستگاههای اجرایی، خیرین و مردم ساخته خواهد شد.

او اضافه کرد: در حوزه اشتغال نیز برنامه‌ای را از سه سال پیش مجموعه بسیج در قالب راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در روستاهای مختلف فارس در دستور کار قرار داده و اکنون ١٦٢١ صندوق قرض‌الحسنه در سراسر استان شکل گرفته است.راهبرد اصلی ما در حوزه اشتغال، آموزش و توانمندسازی مردم است و مالکیت هیچ کدام از این صندوق‌ها به عهده سپاه نیست بلکه مردم هستند.

گفتنی است  امسال با توجه به شعار سال قرارگاه «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها» نیز در هفته بسیج سازندگی در استان فارس راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2087 کلیک ها  چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1400 14:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا